Doza de Has e instalata bine in peisajul vlogging-ului romanesc. Mikey Hash ne povestea acum 2 ani cum era entertainer de mic. Facea sketch-uri impreuna cu prietenii si se inregistrau pe casete VHS. Tot in joaca si tot cu prietenii a trecut pe YouTube, niste ani mai tarziu, prin 2011.
Si, desi de la cei 15.000 de subscriberi de atunci, s-a ajuns la peste 750.000 pe canalul DoZaDeHas si la aproape 140.o000 pe canalul secundar, Dozele de Has se intampla la fel de spontan ca la inceput. Content-ul trebuie sa fie fun mai intai pentru cei care il produc. Adica Mikey si prietenii lui.
Am aflat de la el ca media de varsta a celor care il urmaresc atat pe YouTube, cat si pe Facebook, a crescut. Daca pana nu foarte demult, publicul era foarte tanar, acum majoritatea vizualizarilor provin de la tineri din segmentul 18-24 de ani.
Iar cei mai mici oricum vor creste odata cu vloggerii lor preferati. In concluzie, comunitatea din jurul YouTube-ului exista si n-o sa plece nicaieri.
In ce feluri au inceput sa se adapteze brandurile la noile modalitati de a comunica cu publicul tanar si unde e loc de mai bine? N-as putea sa va zic eu, aici, in 3 randuri. O s-o faca speakeri experimentati la Brands & Communities 2015 - anume la UniCredit Tower, pe 21 si 22 mai. Pana atunci, ne vorbeste Mikey in continuare despre experienta lui:
Cum ai spune ca ai evoluat de la inceput si pana acum?
Am evoluat semnificativ pe mai multe planuri. Din punct de vedere tehnic (camera, lumini, decor, echipa), continutul este adaptat publicului dar, cel mai important, am evoluat emotional, practic, m-am obisnuit cu ideea :)
Iti planifici mai riguros content-ul acum?
As vrea sa spun ca da, dar raspunsul sincer e nu. Termin scenariul cu o ora inainte de filmari, iar la fata locului mai adaug cate ceva, in functie de vibe-ul pe care il avem in studio.
Feedback-ul viewerilor la realizarea de continut
Are destul de multa greutate, mai ales ca, de cele mai multe ori, ei imi trimit video-urile pe care le introduc in emisiune.
Cat de dificila este mentinerea interesului publicului pe termen lung?
Mentinerea interesului publicului nu e un topic la Doza de Has, asta pentru ca totul vine natural. Nu facem brainstorming-uri sa vedem ce va prinde si ce nu, doar vorbim despre lucruri care ne fac pe noi sa radem.
Cum ai "gestiona" o stagnare la nivel de engagement/viewership?
Am trecut si prin stagnari si prin scaderi. Nu am facut nimic in privinta asta, doar am avut incredere in publicul meu, iar de fiecare data view-urile s-au redresat. Fanii Doza de Has sunt cei mai tari!
Colaborarile cu alti youtuberi/artisti
In mare, ei ma aleg pe mine. Imi plac vloggerii din Romania si ii sustin din tot sufletul. Cu cat mai multi, cu atat mai bine. Cat despre artisti, colaborarile noastre se bazeaza pe chimia pe care o avem :)
TOP 3 Doza de Has din ultima vreme
Oai, e destul de greu sa aleg. Uitati dozele de care mi-au spus fanii ca ar fi cam cele mai reusite din ultima vreme.
Cat investesti in aparatura si cat influenteaza calitatea video impactul catre public?
Investesc cat trebuie. Partea buna e ca daca iau o camera, pot sa trag mult timp de ea. Calitatea video-ului e aproape la fel de importanta ca si continutul.
Audienta
In medie, Doza de Has face cam 300.000 vizualizari pe episod.
Exista o comunitate in jurul YouTube-ului in general si al video-urile de pe internet. Am fost surprins sa vad o crestere in media de varsta.
Daca pana nu de mult, publicul care se uita la Doza era foarte tanar, acum, conform YouTube si Facebook, cele mai multe vizualizari le am de la persoane cu varste cuprinse intr 18 si 24 ani. Evolutia consta in succesul continuntului din emisiunile online, versus cele de pe TV, iar online-ul incepe sa castige.
Obiective in termeni de audienta pentru anul in curs
Nu-mi setez astfel de obiective, dupa cum am spus mai sus, totul decurge natural :)
Reusesti sa traiesti din vlogging?
Depinde. Nu pot trai din banii primiti de la YouTube - intra la capitolul bani de suc, sau un plin la masina, dar proiectele speciale ajuta destul de mult. Pana acum, da, am trait doar din Doza de Has.
Veniturile de la YouTube vs. cele din proiecte speciale
Nu am stat sa calculez niciodata. Diferenta e ca venitul de la YouTube, desi mic, e lunar, pe cand proiectele speciale cand sunt, cand nu sunt. Dar atunci cand apar, sunt semnificativ mai mari.
Advertising si colaborari cu branduri
Agentia care-mi tine spatele e Monday Media. La ei apelez pentru orice, de la clienti pana la mancare :) Iar ultima campanie fericita pe care am avut-o, a fost cu CocaCola cu #HappyRomania - mi-a placut pentru ca avea un vibe bun.
Iar cu Digital Star am avut campanie la Corso, cred ca cea mai reusita de pana acum, a durat un an.
Brieful il primeste agentia de la client si lucram impreuna pe el. In mare, adaptam product placement-ul continutului dozei. Ideea e ca nu prea ne place publicitate pe fata, e jignitoare la adresa publicului si cred ca nici nu-si face efectul, tocmai de aceea omogenizam. Publicul reactioneaza bine, dar trebuie sa fie si produsul pe placul lor.