[Dac-ai fi PR la Protein World] Raluca Teodorescu (Oxygen PR): Ar fi nevoie de ceva mai mult decat simple declaratii pentru a indrepta imaginea sifonata a brandului

[Dac-ai fi PR la Protein World] Raluca Teodorescu (Oxygen PR): Ar fi nevoie de ceva mai mult decat simple declaratii pentru a indrepta imaginea sifonata a brandului

Lumea comunicarii este in flacari de cateva zile, dupa ce un brand de suplimente alimentare a pus gaz pe echilibrul destul de precar al discutiilor despre silueta feminina. Problema, spun unii, nu mai este nici macar ad-ul de la care a pornit totul, ci reactiile brandului in social media. Umilitor la adresa feministelor si de o ironie deloc fina, brandul a ales sa intretina valvataia raspunsurilor controversate. Mai multe despre desfasurarea lucrurilor puteti citi aici.

Intre timp, ne-am indreptat privirea catre agentiile de PR din Romania, si le-am lansat o mica provocare: sa faca un exercitiu de imaginatie pe tema data, aceea de a se pune in locul unui PR la Protein World.

Raluca Teodorescu (Managing Director, Oxygen PR) ne spune parerea ei in cele ce urmeaza:


Sunt reactiile negative initiale fondate sau nu? Cum ai descrie situatia brandului?

Atunci cand pui intr-o lumina proasta o categorie de oameni, nu te poti astepta ca acestia sa te aplaude. Faptul ca PW si-a asumat aceasta pozitie si a precizat ca nu este nicio greseala, ca totul este "programat" nu a facut altceva decat sa inflameze "dusmanul", iar totul sa se transforme intr-o lupta virtuala de genul "care pe care". 

Pana in acest moment, se pare ca obiectivul pe termen scurt al PW, si anume acela de a creste vanzarile, a reusit. Nu se justifica insa in niciun fel modul jignitor in care PW a tratat o anumita categorie de public, iar "curatarea" imaginii brandului cu siguranta nu va mai fi tot atat de usoara precum cresterea vanzarilor (care probabil vor scadea si ele odata uitat incidentul).


Cum ar fi putut sa reactioneze brandul la primele comentarii negative primite?

Dar inteleg ca se asteptau la acele comentarii negative si au construit o strategie de comunicare in jurul lor, cu obiectivul de a le perpetua si a crea buzz si mai mare. Ceea ce le-a reusit. Or, daca acesta a fost obiectivul de la bun inceput, nu aveau niciun motiv sa reactioneze altfel.


Daca Protein World v-ar angaja acum, ce pasi ati adopta in continuare pentru a redresa imaginea brandului?

PW a sustinut clar de la inceput ca nu simpatizeaza persoanele supraponderale (atat timp cat acestea nu fac ceva pentru a schimba aceasta stare), deci nu vad cum si de ce ar da inapoi de la aceste declaratii.

Daca ar vrea insa sa-si schimbe strategia de comunicare si sa includa in publicul lor tinta si categoria pe care tocmai a jignit-o, atunci ar fi nevoie de ceva mai mult decat simple declaratii pentru a indrepta imaginea sifonata.

Ar fi nevoie de actiuni concrete pe care compania, in frunte cu managementul, sa le faca, prin care sa demonstreze ca, de data aceasta, they mean good :) Ca asta ar insemna implicarea in programe de combatere a obezitatii, ca ar insemna sustinerea unor programe educationale cu misiunea de prevenire a obezitatii etc, declaratiile nu sunt suficiente.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related