[Dac-ai fi PR la Protein World] Raluca Mihalachioiu (The Public Advisors): Consider ca Protein World a avut abordarea corecta, dovedind coerenta in comunicare, mesaj unitar si verticalitate in exprimarea opiniilor

[Dac-ai fi PR la Protein World] Raluca Mihalachioiu (The Public Advisors): Consider ca Protein World a avut abordarea corecta, dovedind coerenta in comunicare, mesaj unitar si verticalitate in exprimarea opiniilor

Campania Protein World a reusit sa imparta lumea catorva grupuri de consumatori in pre si post apocalipsa imaginii de sine. Cosmar al oricarui departmanet de PR pentru unii, verticalitate si zvac pentru altii, subiectul este intors pe toate partile mai ceva ca o jucarie nou-nouta.

Sa va spunem, pe scurt, despre ce e vorba: producatorul de suplimente nutritive a fluturat zilele trecut prin metroul londonez o silueta longilina, insotind-o de intrebarea "Are you beach body ready?". Nu le-a trebuit foarte mult celor care cred intr-o imagine sanatoasa de sine sa sara ca arsi de vatraiul standardelor nerealiste. Colac peste pupaza, au fost pusi pe jar si mai mult de reactiile neortodoxe (ar spune unii) ale brandului in social media. Mai multe despre subiect am scris aici.

Deznodamantul, daca va exista unul, nu-l stim inca. Am vrut sa aflam totusi cum s-ar simti agentiile de PR romanesti in papucii Protein World.

In cele ce urmeaza, cititi pozitia Ralucai Mihalachioiu (Founder, Managing Partner The Public Advisors):


Sunt reactiile negative initiale fondate sau nu? Cum ai descrie situatia brandului?

Campania Protein World este genul acela polarizant in care un brand imparte potentiala sa audienta in doua grupuri cu pareri opuse si extrem de puternice. Realitatea este ca brandul acesta avea sanse foarte mici sa fie cumparat de cei care acum sunt atat de vehementi impotriva sa. In acelasi timp, publicul sau tinta, oamenii preocupati de sport, nutrititie "sanatoasa" (fara sa dezbatem acum daca produsele cu pricina sunt sau nu sanatoase), stil de viata activ, etc au devenit si mai vocali in sustinerea opiniilor lor, acum ca s-au gasit in situatia de a fi combatuti. Mai jos cateva exemple de tweet-uri:


Sa nu ma intelegeti gresit. Nu vreau sa spun ca reactiile negative nu sunt fondate pe o realitate. Spun doar ca Protein World nu are de ce sa fie vocea prin care sa se transmita astfel de mesaje. Este ca si cum ai vrea ca un fashion designer sa militeze pentru haine comode si comune, ca un producator de becuri sa militeze pentru lumanari, sau ca un Chef sa militeze pentru fast food.

Revin, vorbim despre subiecte care polarizeaza oamenii in alb si negru, in de dreapta sau de stanga, in digitalizati si nostalgici. Nicio parte nu are in intregime dreptate, dar fiecare e corect in felul sau.

Raspunsul celor de la Dove mi s-a parut foarte frumos. Este si el un exemplu foarte bun de coerenta a mesajului emis de un brand:

 

(NR: Print-ul de mai sus, desi in spiritul Dove, nu este creat si aprobat de brand: "Though we think ALL bodies are beach-ready, this image was not created or sanctioned by Dove," reads one tweet from Dove U.K. A second further explains, "We agree with 2/3 of UK women who'd prefer to see more women of all shapes & sizes.")


Cum ar fi putut reactiona brandul la primele comentarii negative?

Consider ca Protein World a avut abordarea corecta. A fost un brand care a dovedit coerenta in comunicare, mesaj unitar si verticalitate in exprimarea opiniilor. Cred ca trebuie sa apreciem mai mult astfel de branduri – branduri care isi asuma statutul de a fi atat iubite, cat si urate.


Daca Protein World v-ar angaja acum, ce pasi ati adopta in continuare pentru a redresa imaginea brandului?

Cred ca exista loc de dat inainte, daca imi permiteti jocul de cuvinte :) Daca Protein World m-ar angaja acum as sugera o strategie transparenta, axata pe comunicare extinsa si pe apropierea catre publicul meu tinta.

Cel mai neadecvat pas pentru Protein World ar fi sa schimbe mesajul si sa se scuze pentru campanie. Consider ca un brand puternic isi respecta valorile, fara compromisuri, si urmeaza o linie clara, atat din punct de vedere al comunicarii cat si al produselor si serviciilor pe care le ofera.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related