O noua revolutie sta sa inceapa

O noua revolutie sta sa inceapa

Nu va impacientati, caci e o revolutie pasnica, intre doua tabere neinarmate. Ca mai toate povestile noastre, si aceasta implica branduri si consumatori, impartiti in doua tabere. Pe de-o parte ii avem pe cei care vor ca produsele lor sa fie obtinute etic si sustenabil si consumatorii care fac alegeri constiente. De cealalta parte stau cei care ori nu stiu ce implica, ori nu-i intereseaza drumul pe care o piesa il parcurge de la idee in garderoba si brandurile pentru care profitul este rege.

Scriam la inceputul lunii despre initiativa Canadian Fair Trade Network, care s-a folosit de banalele etichete de haine pentru a transmite un mesaj puternic. The label doesn't tell the whole story ii impinge pe oameni sa se gandeasca de doua ori de unde vine imbracamintea lor si incurajeaza comertul echitabil.

 

Dar problemele industriei nu se rezuma doar la mana de lucru sau conditiile in care traiesc lucratorii, ci si la impactul pe care fabricile il au asupra mediului. 

Pentru a adresa aceasta problema, Greenpeace a inceput de ceva timp campania Detox Fashion, prin care pune pe jar brandurile nepasatoare la problemele de mediu. Branduri internationale ca Zara, Mango, Valentino, UNIQLO sau H&M s-au implicat deja in campanie, pentru un viitor non-toxic:

 

Fashion Revolution este un ONG care, incepand cu 2013, s-a implicat activ in ruperea lanturilor care ii tin pe muncitorii necalificati la limita subzistentei, in conditii de munca precare. Totul a inceput de la un accident intr-o fabrica din Bangladesh, care a omorat 1.133 de oameni si a ranit peste 2.000.

In fiecare an, pe 24 aprilie, oamenii de pretutindeni sunt incurajati sa isi arate etichetele hainelor intr-un selfie si sa intrebe brandurile #whomademyclothes? Daca brandurile nu stiu, cu atat mai bine: conversatia a fost initiata, mingea lucrurilor corect facute e la ei.

Nici in restul anului Fashion Revolution nu sta cu mainile in san. De exemplu, locuitorii din Berlin fost de curand pusi in fata unei decizii dificile, cand un tonomat de tricouri le-a spus povestea muncitorilor producatori de haine. Trecatorii au fost incurajati sa doneze cauzei banii pe care erau dispusi sa-i plateasca pentru articolul vestimentar. Experimentul social a fost pus la cale cu ajutorul BBDO Berlin si UNIT9 Berlin:

 

Daca aveti senzatia ca ochii va joaca feste si vedeti mai mult decat niste bucati de material in print-urile de mai jos, nu va inselati.

ONG-ul brazilian CEPIA, alaturi de agentia Africa, atrage atentia asupra unui adevar nedigerabil al industriei de moda: copiii sunt folositi ca mana de lucru in multe dintre fabricile detinute de brandurile internationale. ONG-ul lupta tocmai pentru dezvaluirea acestor realitati ascunse:

Te-ai gandit la ce s-ar putea ascunde in spatele tricoului tau preferat?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related