Scriitor celebru, fost publicitar, incantat de cunostinta

Scriitor celebru, fost publicitar, incantat de cunostinta

Daca as putea sa imi aleg orice super-putere din lume, as alege-o pe cea a nesomnului. Sa va explic: intotdeauna mi-am dorit sa nu am niciodata nevoie de somn, ca sa pot citi. Mi-am imaginat ca ziua as duce o viata normala, cu serviciu, cumparaturi si toate cele, iar noaptea as citi neintrerupt.

Chiar daca asta n-o sa fie posibil niciodata, din ce-am reusit sa citesc printre sedinte de viata si dormit, tot am cativa scriitori preferati. Si, ca sa vedeti coincidenta, cativa dintre ei chiar au lucrat in publicitate. Unii doar au scris advertoriale, altii doar si-au platit facturile de cateva ori, iar altii chiar au activat ceva timp in domeniu.

 

Primul care mi-a atras atentia a fost Haruki Murakami care, pare-se, inainte de a deveni faimos cu cartea "Padurea Norvegiana", a scris advertoriale sub forma de povestiri scurte pentru brandul american de haine J. Press.

Din aprilie 1985 pana in februarie 1987, Murakami a scris luna de luna cate o povestioara care nu avea aproape nicio legatura cu hainele comercializate de retailer. Singura trimitere ramanea logo-ul aplicat discret pe pagina fiecarei reviste unde mini-nuvela aparea:


Ca sa isi plateasca ginul si facturile apartamentului sau din Bronx, un tanar de 22 de ani pe nume F. Scott Fitzgerald a fost, pentru scurt timp, copywriter. Cunoscut in publicitate a ramas numai pentru copy-ul "We keep you clean in Muscatine" pentru o curatatorie din Iowa, care i-a adus insa o marire de salariu. Si, oricum, si-a luat  apoi revansa in literatura.

 

Salman Rushdie si-a inceput activitatea in publicitate cu un interviu ratat la JW Thompson, a trecut alta agentie (unde a scris copy-ul "That'll do nicely" pentru cardurile American Express) si a ajuns, intr-un final, la Ogilvy & Mather Londra.

Sapte ani productivi au dat nastere sloganurilor "Look into the Mirror tomorrow—you’ll like what you see" pentru publicatia Daily Mirror; "Naughty. But nice" pentru o companie care comercializa prajituri sau "Irresistibubble" pentru ciocolata Aero, care ramane atasat brandului si astazi.

Clatiti-va ochii cu unul dintre spoturile ce contine si produsul tastaturii lui Rushdie:

 

Ernest Hemingway i-a scutit pe copywriterii agentiei care avea contul Ballantine Ale sa-si mai chinuie penita cu vreun slogan destept, scriind singur o marturie despre cat de glorioasa este berea si pozand maiestuos pe un scaun alb si o carte in mainile-i de scriitor:

 

Dr. Seuss, celebrul autor de carti pentru copii, a avut inainte o cariera prolifica de ilustrator in publicitate, creand ad-uri in care isi insera cu lejeritate personajele:


Si acum, pentru ca banuim ca sunteti la zi cu publicitatea, va zicem sa mai puneti mana si pe niste beletristica.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related