Azi nu ne distram, azi constientizam probleme reale

Azi nu ne distram, azi constientizam probleme reale

Fiti sinceri: lunea e intotdeauna mai lenesa. E ziua a mai urata din saptamana, aia in care iti vine sa te uiti numai la videoclipuri cu pisicute, doar-doar oi reusi sa te urnesti sa lucrezi ceva. Pentru cei mai liberi de contract dintre noi, videoclipurile cu catelusi si alte fapturi inocente au rolul (speram) de a functiona ca lubrifiant cognitiv. Caci vine o vreme, dragii babei, in care toti incepem sa ne punem intrebari mai adanci. 

Si incepi, usor usor, sa ajungi la problemele mari ale umanitatii: foamete, boli, sclavie, discriminare si cate si mai cate - nu de ele ducem lipsa. De ce ducem lipsa, in schimb, sunt campaniile destepte/socante/edificatoare care atrag atentia asupra unor probleme de care poate nici n-am auzit.

Asa ca am decis sa va facem lunea un pic mai urata si sa va obligam-fortam sa acceptati ca lumea nu e compusa numai din unicorni si pisicute.

Incepem cu o campanie impotriva rasismului in Portugalia, realizata de Havas Worldwide Portugal pentru ONG-ul SOS Racismo. Un ad simplu, cinematic, de efect: un politist in patrulare se simte amenintat de o persoana de culoare care alearga spre el. Fara sa-i puna intrebari sau sa-si puna vreo intrebare, trage fara somatie. Cateva secunde mai tarziu, realizeaza ce se intampla de fapt:

In SUA, ca pe intreg mapamondul, osteoporoza face ravagii in oasele femeilor care nu acorda suficienta atentie depistarii din timp a bolii. Mai exista un alt fenomen comun: aruncarea la gunoi a fluturasilor inmanati de promoteri.

Crouse Hospital si agentia FCB Health au folosit o metoda eficienta de a impiedica acest lucru. De fiecare data cand un subiect arunca fluturasul care, la o adica, i-ar fi putut salva un os, un scaun cu rotile actionat prin telecomanda incepea urmarirea persoanei respective. Beware of the chair transmite un mesaj simplu pe care o simpla bucata de hartie n-ar putea sa-l transmita: daca nu vrei sa ajungi chiar tu in scaunul cu rotile, du-te la control:

In Chile, avortul este ilegal. Exista totusi o portita in lege: avortul accidental, care nu este pedepsit. Ce se intampla cu femeile a caror sarcina a rezultat in urma unui viol? Ce se intampla atunci cand fetusul este neviabil sau sarcina pune in pericol viata mamei? 

Pentru ca Parlamentul chilian nu vrea sa adopte legea care permite avortul terapeutic (cazurile amintite mai sus), tot mai multe femei recurg la metode ingenioase de a-si provoca avorturi "accidentale". 

Din fericire, si aici suntem groaznic de ironici, exista ONG-ul Miles si agentia Grey Chile care pun la dispozitia femeilor aflate la ananghie cateva tutoriale pentru inscenarea avorturilor. Nu va impacientati, o fac doar pentru a atrage atentia asupra problemei si a incheia dezbaterea publica si tergiversarea in Parlament a legii care ar salva multe vieti.

Prima mostra: un scenariu simplut pentru care ai nevoie doar de un cutit, un toc slabit si un hidrant. Totul incepe ca un tutorial de machiaj sau DIY si se termina in urlete si imagini miscate:

Credeati ca ati scapat? Ar fi fost prea simplu: aici avem tutorialul cu scari. Tot ce trebuie sa faci e sa gasesti treptele potrivite si sa-ti acoperi fata, ca sa nu ramai cu urme vizibile: 

Incheiem cu unul la fel de greu, care implica plonjarea in fata unei masini. Toate tutorialele/ad-urile sunt atent gandite, pana la cel mai mic detaliu. Daca intelegeti spaniola, cauza are si un microsite.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related