Muzica e un subiect delicat. Cum avea unchi-miu o vorba, nu poti sa te "superi" pe gustul omului (bine, era un pic altfel, dar din motive evidente ma cenzurez).
Dar, pe langa gusturile care nu se discuta, muzica e peste tot. In autobuze, pe strada, in reclame, in jocuri, pe site-uri, in playere: o auzi. Unele sunete sunt mai stereotipice decat altele, mai putin personale, mai mult "ai auzit unul, le-ai auzit pe toate". Si nu ma refer aici la pop-ul nostru cel de toate zilele, aia e alta mancare de peste.
O companie americana de sound design si productie, Personal Music, tine mortis sa faca totul intr-o nota foarte personala. In loc sa puna la dispozitie clientilor o banca de sunete* monotona si banala, a creat una de la zero, implicandu-i pe cei mai originali artisti pe care ii avea la indemana: muzicienii de strada.
Si asa a inceput cautarea celor mai diversi artisti, care au fost invitati in studio si indrumati sa isi foloseasca talentul intr-un cadru organizat. Pe site-ul The Street Music Library le puteti citi povestile, asculta si cumpara compozitiile. Pana acum sunt patru si (spoiler), daca sunteti catusi de putin patrioti, o sa va palpiteze un pic inima.
Campania, realizata de agentia Alma Miami, jura cu mana pe diapazon ca nu se va opri aici. Deci, daca aveti un instrument lipit de mana, tot ce trebuie sa faceti e sa va mutati in Florida si sa va rugati sa dea baietii de la Personal Music peste voi:
* pentru necunoscatori, o banca de sunete e un fel de Shutterstock pentru muzica: intri, asculti, gasesti ce-ti place, cumperi.