Un secret murdar despre mine: cand ma intalnesc cu un ad si are peste 1 minut, apartine unei companii mari, incepe cu muzica lacrimogena si cu bebelusi, copii sau batrani, imi vine sa pun stop acolo fara sa ma gandesc de doua ori. Nu contest ca am de-a face cu o prejudecata greu de justificat. Dar in acelasi timp e vorba, totusi, de o formula. Si asta e efectul formulelor; pot dauna grav continutului. Bine, daca privim aceste ad-uri ca pe un genre in sine, atunci e altceva. Gusturile nu se discuta.
Ca tot veni vorba de asta, Dove isi continua campaniile de reconfigurare a frumusetii feminine, incepute de 11 ani incoace cu "Dove Real Beauty". Cel mai nou experiment social facut de brand incepe cam la fel cum va ziceam mai sus, pe video. Cu toate astea, brandul reuseste in continuare sa spuna un mesaj empowering fara sa plictiseasca.
Noua campanie Dove se numeste "Choose Beautiful" si a pornit cu o actiune desfasurata in 5 orase (San Francisco, Shanghai, Delhi, Londra si Sao Paulo), implicand mai multe centre comerciale si un "redesign" aplicat usilor de acces. Fiecare usa avea cate-o eticheta: una era "Average", cealalta "Beautiful". Oare ce au ales femeile? Hai sa vedem:
Chiar asa, alegerea dintre Average si Beautiful apartinea fiecarei femei in parte. Si asa cum poti alege sa treci prin usa frumusetii, la fel poti alege si sa te privesti pe tine, incearca sa transmita brandul. Si reuseste. Matrix-ul incepe sa fie usor-usor eradicat.
Rascrucea Dove e de gasit si pe Tumblr-ul campaniei:
Daca alegi "Beautiful" ti se multumeste.
Daca te consideri "Average", Dove are si-atunci ac de cojocul tau - un toolkit educativ de mindfulnes si meditatie, dezvoltat alaturi de un medic psiholog si un expert in self-esteem.