E frumos sa stii cine te tine in viata, pe tine, companie. Mai ales sa stii ca exista cineva chiar te tine in viata, dincolo de nebuloasa de factori care-ti influenteaza industria, piata, categoria samd. Si cine ia nota zece la materia Recunostinta? Ia sa vedem.
N-a fost de ajuns ca Vinaria Purcari a explodat in online datorita noului parteneriat cu NASA, anuntat fix de 1 aprilie. Uite-o cum lanseaza inca ceva pentru care merita sa dai la schimb niste minute din viata. E vorba de-un spot prin care angajatii vinariei multumesc consumatorilor norvegieni; pentru ca, datorita lor, au putut sa-si continue munca.
Rusia a pus un embargo in 2013 pe importurile de vinuri moldovenesti, punand astfel vinaria in pericol. Aici si-a facut intrarea Norvegia - in mod clar, o tara cu gusturi impecabile - care in 2014 a devenit o piata de desfacere pentru vinurile Purcari.
Marea surpriza a campaniei e ca moldovenii o dau pe norvegiana ca si cum ar vorbi-o de ani de zile. Ce urmeaza sa vedeti a fost receptionat si-n nordul Europei. Am vrea sa auzim si limba romana graita de guri norvegiene, dar no pressure.
Inspirati fiind, am purces in cautarea altor campanii care au multumit consumatorilor lor la fel de frumos. Sa nu fie nimanui cu suparare, preferata noastra ramane asta de mai sus. Totusi, branduri si companii explicit recunoscatoare au mai fost de-a lungul vremii.
Lantul bancar canadian TD, alaturi de Diamond Integrated Marketing si Leo Burnett, s-a apucat in 2014 sa le multumeasca clientilor fideli, iar ATM-urile s-au numit pentru o zi Automated Thanking Machines care multumeau consumatorilor extrem de personalizat. Va invit sa mergeti un pic mai jos pentru case study-ul campaniei, in care bancomatele au devenit supereroi. Si, daca preferati clipul lacrimogen, se gaseste aici.
De la lacrimi si suspine, ne indreptam direct spre a face niste pasi de dans pe platourile de filmare australiene. In Australia din vremea lui 2012, IPAF (Intellectual Property Awareness Foundation) a demarat o campanie anti-piraterie care multumeste publicului a priori si adauga o nota subtila de obligativitate in mix.
Avem mai jos spotul alert care ne duce prin toate etapele facerii unui produs de entertainment si ne intalnim toti oamenii care contribuie la el si care ne multumesc, pe rand. E, tu pe toti astia ii cam iei de-a gata cand iti downloadezi continut piratat. Si ei sunt ca aerul, n-o sa-i apreciezi decat cand n-o sa-i mai ai. Hai ca n-avem scapare, suntem niste ingrati.
Ajungem la 2010 si la Google AdWords care stransese peste 1 milion de clienti in decurs a 10 ani. Ocazie cu care brandul a vrut sa multumeasca clientilor sai. Adica tocmai unor advertiseri, ha, ce rotunda-i lumea asta. Si au chemat un foarte adevarat om de stiinta care sa vina cu idei majestic de recunoscatoare - cum ar fi mega-roiuri de albine robotice, programate sa intre formatiuni precise pe timp de zbor, cel mai mare joc de domino din lume sau o proiectie de laser pe luna. Toate pentru a reprezenta neconventional numele unui anume client.
Filmuletul chiar a fost trimis userilor dupa ce-a trecut printr-o etapa de personalizare - in loc de postpanic.com, fiecare client si-a vazut in clip numele propriei persoane juridice.
Si, daca un tablou de domino-uri era o multumire luata la misto in 2010, in 2013 n-a mai fost. 8 milioane de like-uri pe Facebook "implinite" de Domino's Pizza a determinat brandul sa reproduca intocmai profetia Google - bine, la scara ceva mai mica si minus entry-ul in Cartea Recordurilor. Totul cu sprijinul CP+B. Ce-a iesit:
Ne-am multumit cu atat deocamdata. Preferam, in schimb, sa ascultam din nou cum se vorbeste norvegiana in Republica Moldova.