Contemporary Easter Traditions – preocupari in preajma sarbatorilor de Paste

Contemporary Easter Traditions – preocupari in preajma sarbatorilor de Paste

Starcom MediaVest Group continua seria studiilor despre comportamentul consumatorilor din Romania, sub forma infograficului “Contemporary Easter Traditions”, realizat impreuna cu firma iVox – o platforma online care ofera posibilitatea de a realiza sondaje de opinie si studii de piata. Noul studiu ofera o analiza a comportamentului romanilor (cu varsta peste 18 ani, utilizatori de internet, ce locuiesc in orase cu peste 100.000 de locuitori) in preajma sarbatorilor Pascale, cu date despre interesele si preocuparile lor cu privire la traditii, obiceiuri si petrecerea timpului.

Potrivit datelor identificate de Starcom, 76% dintre romanii contemporani din urbanul mediu si mare recunosc ca respecta traditiile si obiceiurile, in timp de 65% admit ca sunt religiosi. Pe de alta parte, 70% lucreaza, iar 9 din 10 romani care lucreaza petrec 8 ore sau mai mult la serviciu.

Desi in viata de zi cu zi cutumele sunt adaptate la timpul si posibilitatile existente, sarbatorile religioase, cum ar fi Pastele, sunt o oportunitate pentru familii sa se stranga si sa se conecteze prin intermediul traditiilor.

Astfel, cand vine vorba de Paste, 9 din 10 romani din targetul investigat pun pret pe traditii si le aplica fie ad literam, fie tinand cont de ele prin petrecerea timpului cu familia extinsa, sau vizitarea rudelor in a doua zi de Paste.

Cum sarbatorile de Paste sunt precedate de o perioada de post si prezinta obiceiuri specifice, precum slujba de Inviere, aflam din studiul Starcom ca desi doar 26% dintre romani admit ca tin post, 57% se duc in noaptea de Inviere la biserica pentru a lua lumina, iar 48% participa la toata slujba de Inviere.

Cadourile de Paste reprezinta un alt subiect de interes al studiului. Potrivit datelor, 36% dintre romani nu fac cadouri cu ocazia Pastelui, 39% urmeaza traditia si cumpara haine noi pentru cei dragi, iar 22% cumpara produse cosmetice.

Cand vine vorba de bugetul necesar pentru cumparaturile de Paste, media este de 620 RON, cea mai mare parte din buget fiind alocata mancarii. In mai mult de 90% dintre cazuri, mancarea de Paste este traditionala. Patru din 10 romani vor avea la masa de Paste exclusiv mancare traditionala, precum oua colorate, cozonac, pasca, drob de miel sau friptura de miel, in timp ce cinci din 10 romani vor avea bucate traditionale combinate cu mancaruri moderne.

Nu in ultimul rand, pregatirile pentru Paste sunt intense si de cele mai multe ori obositoare: 68% prefera sa ia parte direct in procesul de pregatire a mancarii, in mare parte traditionala, iar 63% dau casa peste cap pentru a face curatenie. In cele din urma le ramane prea putin timp pentru a se bucura de roadele muncii lor.

Romanii se informeaza cu privire la traditiile si mesele de Paste aducandu-si aminte de sarbatorile Pascale din copilarie (67%), folosindu-se de experienta proprie (56%), sau discutand cu familia (45%). Astfel, Pastele este ocazia perfecta de reconectare la momente frumoase din copilarie, alaturi de cei dragi.

HumanGraphExperience

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori, pentru a putea sa planifice comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.

Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related