Griul, ploaia (sau cum se numeste combinatia excentrica de apa, zapada si gheata simultana) si frigul de azi au fost deosebite de ostilitatile zilelor trecute. Si asta nu pentru ca e Ziua Fericirii (care s-a inspirat prea mult din Ziua Nationala a Romaniei) sau Ziua Povestitorilor, ci pentru ca, asa cum ati putut vedea pe Facebook, a fost eclipsa.
Feed-ul a devenit mozaic de nori, cercuri si haiku-uri fortate. Si nu doar oamenii sunt bantuiti de extravagantele stelare. Se pare ca si brandurile, cand erau mici, isi doreau sa devina astronaute.
Au inceput cele cu logo-urile rotunde. Cum e Pepsi. "Ups, ne dam imediat la o parte":
Sau brandurile unor produse care au ceva rotund. Cum ar fi gura de la sticla de bere.
Ciuc si-a amintit si de Ziua fericirii: "Cu atata fericire am eclipsat soarele. #ZiuaInternationalaaFericirii #EclipsaTotala"
Iar comentatorii au adancit semnificatiile: "Te cred ca dupa cateva beri se schimba si polii. up side down"
Si marginea paharului (plin cu bere, bineinteles) poate sa faca o eclipsa de Facebook. "Ursus: Cand ziua are doua seri, ia un URSUS si hai la distractie! #eclipsa"
Altii, ca Durex, au mers pe metafore adanci:
Au existat, ca intotdeauna, si oameni carora pur si simplu le e foame, indiferent de fenomenele astronomice.
KFC: "Ce? Nu se vede eclipsa din cauza norilor? #NuEPanicaMan poate vezi oferta".
Nutline au reconditionat o gluma: "Care e cea mai cliseica replica pe care ai folosit-o vreodata? Incepem noi".
Masinile s-au pastrat cele mai serioase din parcare.
Ford Mondeo: "Noul Ford Mondeo cu faruri autoadaptive cu tehnologie LED e pregatit pentru #EclipsaSolara"
Dacia Romania: Voi ati vazut #eclipsa, fani Dacia?
Oamenii au fost respectuosi, le-au dat cateva sute de like-uri si niste share-uri si apoi s-au intors la treaba lor. O sa mai fie si alte pretexte colective de conversatie.