Se face al treilea Day15 in Cluj si stam la povesti cu Razvan Luca, coordonatorul proiectului

Se face al treilea Day15 in Cluj si stam la povesti cu Razvan Luca, coordonatorul proiectului

[UPDATE] Conditiile meteo anuntate pentru acest weekend in Cluj au cauzat amanarea cu o saptamana a evenimentului Day15 din martie, acesta urmand sa aiba loc pe data de 21. Organizatorii au specificat pe pagina de Facebook a proiectului ca se asteapta ca astfel de amanari sa fie necesare si la evenimente viitoare.

 

Clujul a fost invadat de peste 5.000 de flori lotus in 15 februarie anul acesta. N-a fost nicio anomalie a naturii, nicio napasta, Doamne fereste. Florile erau din hartie, nascute din mainile multor copii, tineri si varstnici, cu totii voluntari, care s-au pus pe indoit de zor dupa tehnica origami.

Totul, pentru a contribui la cele 3 instalatii de origami rasarite pe zidurile clujene, care au ajuns si pe BoredPanda sau FISHKI.net - corespondentul rusesc al ursului plictisit.


A fost o reusita in planul de promovare organica a proiectului Day15, sub a carui umbrela se desfasoara 12 activitati neconventionale pentru publicul clujean pe tot parcursul anului, in data de 15 a fiecarei luni.

Proiectul e adapostit sub inca o umbrela, cea a Federatiei SHARE Cluj-Napoca, formata din 31 de ONG-uri si asociatii din Cluj, si responsabila de gestionarea platformei Cluj - Capitala Europeana a Tineretului 2015.

Day15 a debutat pe 15 ianuarie, cu expeditii literare prin autobuzele clujene, continuand pe 15 februarie, cand proiectul s-a alaturat miscarii internationale No Hate Speech. Si uite-l pe 15 martie cum vine in galop. Pe pagina de Facebook si pe Instagram-ul Day15 ni se teasuieste o inverzire a Clujului ca nicicand pana acum.

Razvan Luca e coordonatorul proiectului si ne povesteste mai multe despre activitatile urmatoare in textul urmator. De pilda, unul dintre Day15-uri va presupune amenajarea unei plaje pe malul Somesului Mic, cu sezlonguri, umbrelute, baruri sau volei de plaja. E loc si de implicarea brandurilor ori a agentiilor, spune Razvan, posibilitatile sunt nelimitate.


Razvan Luca, un arhitect ONG-ist

Voluntariat am facut sporadic inca din liceu la diverse activitati prin orasul de unde sunt (Sibiu) si apoi la facultate din anul 1 pana la final (6 ani, Facultatea de Arhitectura si Urbanism) am facut voluntariat la Asociatia Studentilor Arhitecti Cluj, in anul 3 am devenit presedinte, am avut doua mandate de 1 an.

Dupa scoala, incerc sa-mi exercit meseria intr-un mod diferit decat restul colegilor mei, ajungand tot intr-un ONG, Federatia SHARE Cluj-Napoca, responsabila cu managementul Capitalei Europene a Tineretului 2015.


Intrarea in Federatia SHARE Cluj-Napoca

Activam ca presedinte in Asociatia Studentilor Arhitecti Cluj in 2012 cand am participat la scrierea candidaturii orasului la titlul Capitalei Europene a Tineretului. Dupa ce s-a castigat titlul si am terminat facultatea, am fost cooptat in biroul executiv al capitalei pentru a duce la bun sfarsit ceea ce s-a scris in candidatura.


Cum a luat nastere proiectul Day 15? 

Day15 a fost un proiect scris in 2013 de catre mine si directorul executiv Cluj2015 (Andras Farkas) din acea vreme. Era un proiect gandit sa celebreze anul 2015 impreuna cu oamenii din comunitatile clujene. Voiam sa dam 12 motive clujenilor, indiferent de varsta, sa se implice in anul tineretului de la Cluj-Napoca.

Speram pana la finalul proiectului sa atingem 250.000 persoane unice din oras ce au luat parte in orice fel la proiectul Day15.  


Echipa completa

Suntem peste 20 de persoane. E destul de greu sa dau o lista completa, de la eveniment la eveniment se activeaza anumite persoane/grupuri/ONG-uri. Doar la cel din februarie, cu tema No Hate Speech, am avut 42 de ONG-uri partenere.


Obiective. Miscarea No Hate Speech

Principalul obiectiv al proiectului este de a reactiva cat mai multe zone din oras prin implicare comunitara, creand in acest timp si un sentiment de coagulare a clujenilor la aceasta cauza.

Ideea de a ne alatura miscarii de No Hate Speech a venit in contextul ultimelor evenimente din Franta, Africa, Ucraina, SUA, Rusia si alte zone de conflict ce acapareaza tot mai mult atentia publica. De miscare stiam din momentul genezei ei, fiind conectati permanent la contextul european / global. Noi am fost cei care am contactat Consiliul Europei si acestia au fost mai mult decat bucurosi sa se alature ca partener in proiect.


15 ianuarie

Pe scurt, 50 de autobuze colantate cu citate din autori contemporani si clasici romani, maghiari, germani, englezi si francezi. Fiecare autobuz a avut citatul in romana si una din cele 5 limbi oficiale ale Capitalei Europene a Tineretului (romana, engleza, franceza, maghiara si germana).


Provocarile au fost selectia citatelor si a autorilor, avand un numar limitat si colantarea autobuzelor ce se aflau in curse. Aveam sub un minut sa colantam fiecare autobuz.


Surpriza placuta a evenimentului a fost ca pana si in ziua de astazi citatele inca sunt in autobuze la cererea publicului clujean (noi aveam programat doar o luna).


15 februarie

Am vrut sa iesim cu o pozitie activa intr-un mod creativ fata de evenimentele din zonele de conflict. Dificultatile cele mai mari au fost punerea in opera a origami-urilor, pentru ca nu voiam sa intervenim permanent asupra niciunui zid, deci adezivii puternici au iesit din discutie.


Planul actiunilor viitoare

Planificarile depind de la luna la luna. Unele day15-uri sunt deja planificate cu 6 luni inainte, altele sunt gandite dupa terminarea day15-ului anterior. Ideea noastra este sa nu incepem sa vorbim public despre urmatorul day15 decat atunci cand se termina anteriorul pentru a spori curiozitatea oamenilor din Cluj-Napoca.

Vrem ca acest eveniment sa fie o surpriza in orasul lor, o iesire din cotidian si atunci poate multe evenimente par sub-promovate inainte de finalizarea lor, dar planul nostru este sa promovam mai mult post-eveniment.

Pre-eveniment promovam agresiv catre comunitatile identificate ca si potentiali parteneri. De aceea in februarie am reusit sa implicam activ peste 2.000 voluntari pentru facerea origami-urilor.


Day15-uri care te entuziasmeaza in special

Sunt foarte mandru de toate cele 12 evenimente, fiecare are frumusetea lui aparte, prin tema ce o abordeaza, dar daca e sa aleg doua proiecte de care sunt extrem de entuziasmat atunci trebuie sa spun de Plaja Grigorescu, momentul cand vom merge pe malul Somesului Mic din Cluj-Napoca si il vom amenaja exact ca si o plaja, cu toate activitatile si dotarile aferente (sezlonguri, umbrelute, baruri, beach volley etc).

Al doilea ar fi Charity Fair, momentul in care vom amenaja un targ de Craciun intr-un spatiu din Cluj-Napoca unde vor avea acces doar ONG-uri, grupuri informale sau companii ce vor lucra pentru o cauza. Acela va fi locul de facut fapte bune in Cluj-Napoca in acea luna.


Promovare

Ne bazam pe cresteri organice in mediul online si offline, credem ca asa vom avea un proiect cat mai sincer, vrem prima data sa aratam ce putem face pentru a convinge potentiali parteneri sa se implice ulterior. Puterea exemplului este foarte importanta pentru noi. 

Engagement-ul cel mai mare ne propunem sa-l obtinem in mediul online la inceput, urmand ca pana la finalul proiectului sa incercam sa echilibram acest raport cu mediul offline. Suntem convinsi ca pana la finalul anului, day15 va deveni un brand cool ce poate fi multiplicat in orice oras, prin caracterul comunitar al proiectului. 


Colaborari cu branduri

Proiectele fiind atat de variate de la luna la luna, posibilitatile de implicare sunt nelimitate. De exemplu, un eveniment va fi legat de perioada recoltei, deci branduri bio, branduri de mancare, lanturi de restaurante se pot implica foarte usor.

Sau la evenimentele feel-good, cum este Plaja Grigorescu, poate fi sprijinit de branduri de bauturi racoritoare, inghetate, dulciuri etc. Cum este un proiect comunitar, in principiu toate brandurile isi pot gasi locul in evenimentul nostru si suntem deschisi la acest lucru. 


Agentii de publicitate implicate in proiectele voastre (Day 15 sau altele)

Principiul Capitalei Europene a Tineretului este de transparenta totala, lucru foarte greu de comunicat in general. Sunt si alte agentii creative implicate pe proiect, chiar si pe Day15, FAPTE se numesc ei, si suntem tot timpul deschisi de a primi idei si sugestii de la cati mai multi specialisti.

Ii asteptam chiar sa se si implice in Cluj-Napoca si daca nu sunt din oras, pentru ca 2015 ar trebui sa fie locul in care oricine conteaza ar trebui sa puna umarul la cel mai important eveniment al deceniului in Romania, Capitala Europeana a Tineretului. Toata lumea are de castigat din asta! 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related