Iar femeile nu sunt nici egale, nici inferioare, nici superioare barbatilor. Ele se masoara doar cu ele insele, spune Craita Coman (Creative Partner, Dr. AD): "Femeile care inca duc o lupta surda si absurda pentru a dovedi ca sunt egale cu barbatii din jurul lor duc in fapt o lupta cu propriile complexe de inferioritate".
Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame
Reclamele se presupune ca ar trebui sa fie aspirationale. Deci societatea romaneasca in reclame afiseaza o aparenta de machism traditionala. Ca doar lucram cu exagerari publicitare.
In fapt, principalul factor de decizie in privinta cumparaturilor a fost, este si va fi femeia. Sper ca barbatul isi alege macar brandul de bere pe care il bea, desi nu sunt 100% sigura ca toti romanasii sunt destul de macho sa faca asta.
Feminismul
Nu cred ca feminismul mai are vreun sens in 2015. Doar un contrasens. Pentru ca a ajuns mai departe decat si-ar fi dorit, din dorinta de a fi mai egale, si mai egale, cel mai egale cu barbatii, femeile s-au masculinizat si barbatii s-au efeminat.
Femeile nu sunt egale barbatilor. Nici inferioare. Nici superioare.
Sunt doar egale, superioare sau inferioare cu ele insele.
Femeile care inca duc o lupta surda si absurda pentru a dovedi ca sunt egale cu barbatii din jurul lor duc, in fapt, o lupta cu propriile complexe de inferioritate.
Obiectivul fiecarei femei din Romania si din lume ar trebui sa reinvete sa fie Femeie cu F mare. Nu feminista, ci feminina. Si obiectivul oricarui barbat sa fie Barbat. Lucru care, ca toate lucrurile simple, e extrem de complicat.
Lumea barbatilor in publicitate
Creativitatea nu e apanajul unui singur sex, in aceeasi masura in care nici lipsa ei nu e.
Orice om cu inteligenta medie intelege asta si am pretentia ca in agentiile de publicitate lucreaza oameni cu inteligenta peste medie. Asa ca nu, nu mai exista o lume a barbatilor la creatie, nici o lume a femeilor la client service. A fost odata ca-n povesti, ca de n-ar fi, nu s-ar povesti.
Impartirea brandurilor in functie de sex
A fi un bun om de creatie publicitara presupune in primul rand o capacitate empatica peste medie. Aici teoria ar zice ca femeile au un avantaj, dar stiu multi barbati care empatizeaza mai bine decat un stol de femele.
Apoi ar trebui sa ai mult curaj, creatia presupune curajul de a vedea altfel lucrurile.
Aici teoria ar zice ca barbatii au un avantaj, dar stiu femei cu mai mult curaj in pantalonii creativi decat un staul de masculi.
Sexul nu creeaza. Doar procreeaza sau recreeaza.
Asa ca impartirea brandurilor in functie de sex dovedeste doar un car de preconceptii, nimic mai mult.
Romancele: primul gand
"Romancele sunt frumoase", conceptul umbrela sub care care sunt aciuate ultimele noastre campanii pentru Gerovital. :)
Si mandre ca sunt romance, as spera sa pot adauga intr-o zi.
Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti
Pai, in primul rand, ar intelege ca sunt femei ca toate femeile, dat fiind ca la televizor sunt o groaza de reclame importate si adaptate in care joaca femei din 77 de state.In rest, n-ar intelege nimic, ca reclamele din Romania sunt in limba romana.
Daca totusi ar fi un strain masochist care sa se uite la pauzele noastre de publicitate, ar intelege ca romancele sunt ori modeline, ori gospodine.
Cea mai reprezentativa romanca din reclame
Ca orice om de publicitate, eu gandesc reprezentativitatea in functie de caracteristicile targetului...o generalizare in sensul asta nu face niciodata bine, nici brandului, nici clientului.
In functie de varsta, nivel de educatie, aspiratii, reprezentativitatea poate insemna de la nu stiu care asistenta tv la vreo savanta de renume mondial.
Pe scurt, reprezentativa e nimeni si toata lumea, depinde din ce punct de vedere privesti si ce interese ale carui brand servesti.
De exemplu, cea mai reprezentativa pentru mine e Coana Chiva de la Covalact, ca de, orice creativ se ataseaza de personajele pe care le-a inventat.
Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate
Ati zis "cliseu"?!! Orice creativ care se respecta ar scuipa de 3 ori in san si ar zice "ptiu, drace!" doar la auzul cuvantului de cliseu in publicitate.
Oficial, in publicitate se lucreaza cu rasturnarea cliseelor. In realitate, se lucreaza la perpetuarea lor si ridicarea lor la rangul de modele universal valabile.
Cel mai mult si cel mai mult ma scoate din sarite ca in pauzele publicitare traiesc preponderent doar 2 tipuri de femei: bubulinele gospodinele obsedate de curatat, frecat, improspatat, spalat, care umbla cu sticla de Perwol dupa ele prin oras si fatucile a caror unica preocupare e sa aiba cele mai lungi si dese gene din lume.
Exagerarea e o tehnica publicitara uzuala, dar exagerarea din publicitatea actuala a ajuns de-a dreptul caricaturala.
O reclama cu/despre/pentru femei
Prima care imi vine in minte e "Dove- Pick-a-boo".
Simpla, calda, emotionala, cu insight puternic, recunoscut universal, mesaj clar, absolut coeerenta cu brandul, memorabila. Una dintre putinele reclame pe care mi-ar fi placut rau s-o fi facut eu.
Femei in literatura
Pot spune ca nu m-a marcat o femeie anume, ci un buchet de femei.
Mai exact buchetul de miresme de femei din Parfumul de Suskind.
Cautarea obsesiva a unui unui strop de perfectiune in fiecare femeie din lume si arta de a le strange mirosurile pentru a alcatui aroma perfecta, parfumul dragostei. Tendinta de auto-distrugere si auto-devorare a perfectiunii, odata atinsa. Sa ma opreasca cineva inainte sa povestesc toata cartea! :))
Cat despre autoare, in momentul asta am o obsesie de sezon pentru Anais Nin. Dar trebuie sa recunosc cu mana pe cord ca, desi admir operele multor femei, sunt indragostita de drept si de fapt de autori barbati, gasesc fascinanta perspectiva lor.
Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania :)
Pai sa citeasca etichetele produselor, daca tot suntem in sfera publicitara! Si toate body-copy-urile din printuri, ca sa ne simtim si noi creativii un pic de autori.
Acum serios vorbind, majoritatii barbatilor din Romania le-as recomanda sa citeasca un cod al bunelor maniere inainte de orice altceva. Si sa si-l insuseasca. Iar celor manierati le-as felicita mamele, cu sau fara ocazia zilei de 8 Martie. Iar de citit as sugera sa citeasca cat mai des in ochii, gesturile si sufletele femeilor de langa ei. Pot gasi acolo povesti mai fascinante si mai relevante decat in orice carte.
Sarbatoresti 8 martie?
Personal, sunt genul care sarbatoreste si sarbatorile care nu exista, asa ca zilei de 8 Martie, daca ar avea nevoie, i-as face oricand gratis publicitate. Atat femeile, cat si barbatii ar trebui sa gaseasca un motiv sa se sarbatoreasca in fiecare zi. Asta da proba de creativitate! :))