Starcom MediaVest a lansat cel de-al douazecilea infografic din seria HumanGraph Experience¬ – What Women Want on Women’s Day, care sumarizeaza date obtinute din SNA Focus si dintr-un studiu Ivox, realizat in februarie pe un esantion de 662 de respondenti din mediul urban. Infograficul ofera o viziune de ansamblu asupra modului de gandire si obiceiurile femeilor, identificand astfel oportunitatile de comunicare cu acest target.
Cine sunt femeile
Aproximativ 60% dintre femeile din mediul urban sunt intr-o relatie sau sunt casatorite. Tot atatea femei nu sunt principalii furnizori de venituri, ceea ce inseamna ca depind de bugetul familiei pentru cumparaturi.
Principala nevoie a femeilor este sa aiba control asupra vietii lor. Astfel, 82% dintre femei isi fac un plan inainte sa actioneze. Informarea detaliata, obisnuinta, regulile le ajuta sa obtina un sentiment de siguranta.
77% dintre ele respecta normele si traditiile, iar 73% admit ca sunt religioase. Majoritatea au nevoie de un sistem de referinta in care sa creada, dar in acelasi timp au nevoie sa tina pasul cu vremurile. Cred in adaptarea traditiilor si cauta sa gaseasca solutii prin care sa le respecte, dar care sa fie actuale si moderne.
O zi obisnuita
In functie de varsta, reprezentantele sexului feminin vor alege sa relationeze cu cei din jur din rolurile de femeie, mama sau sotie. O zi obisnuita din viata unei femei se invarte in jurul familiei si a responsabilitatilor legate de ingrijirea celor dragi si se concentreaza mai putin pe rasfatul sau relaxarea proprie.
Lucrurile care le plac si care le provoaca in acelasi timp un sentiment de vinovatie sunt destul de inofensive: 37% recunosc ca isi cumpara lucruri de care nu au nevoie, iar 34% admit ca isi iau pauze de la responsabilitatile zilnice.
Femei versus barbati
Intrebate cum ar vrea sa sarbatoreasca ziua de 8 martie, majoritatea spun isi doresc calatorii, cadouri sau relaxare la spa si doar 8% dintre femei isi doresc sa cineze cu jumatatea lor. In acelasi timp, multi barbati (39%) considera aceasta zi ca oricare alta, iar cei care vor sa sarbatoreasca aleg ca principala optiune sa iasa la masa cu partenera lor, activitate aflata pe ultimul loc in dorintele femeilor.
Cele care doresc sa se simta speciale cu ocazia zilei de 8 martie au gasit diverse variante de a realiza acest lucru, cel mai des intalnite fiind: sa comunice partenerului nevoile sau dorintele din timp si sa isi cumpere singure un cadou. Totusi, ca urmare a indiferentei crescute a partenerilor, 12% dintre femei admit ca nu vor sarbatori anul acesta ziua de 8 martie.
"In general, femeile din Romania nu fac din a se rasfata si a sarbatori o prioritate, fiind concentrate pe a implini dorintele si a raspunde nevoilor familiei si celor dragi. O oportunitate pentru brand-uri consta in recompensarea acestor eforturi, realizate de multe ori fara a fi constientizate", a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer Insights, Starcom MediaVest).
In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.
Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.