Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Golin Romania ne spune Monica Botez (Managing Partner).
Cifra de afaceri Golin Romania in 2014
Anul 2014 a marcat unul dintre cele mai bune momente din povestea Golin: ne-am situat pe primul loc in cele mai importante clasamente ale industriei, BizPRAwards si PR Awards, o premiera in piata romaneasca de comunicare.
Aceste rezultate de final de an au venit ca urmare a dezvoltarii echipei, a parteneriatelor cu clientii, a proiectelor, a business-ului overall. Cifra noastra de afaceri a fost de la an la an mai mare, cu procente cuprinse intre 20 si 25% si ritmul acesta de crestere, semnificativ mai mare fata de ritmul de dezvoltare a pietei per ansamblu, s-a pastrat si in 2014.
Rezultatele au fost frumoase, asta nu inseamna ca a fost usor. 2014 a fost in acelasi timp un an frumos si dificil, in care oportunitatile de new business din piata au fost putine, iar provocarile din industriile clientilor nostri au fost mari. Asta a insemnat ca a trebuit sa fim (si) mai strategici, (si) mai creativi.
Evolutia pietei de PR in 2015
In ultimele doua luni am observat o efervescenta in piata la nivel de pitch-uri importante – daca acest trend imbucurator se pastreaza, vad 2015 mai activ si drept urmare cu mai mult potential de crestere decat 2014.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Mizam pe crestere, atat organica (digital), cat si generata de oportunitatile de new business.
Structura portofoliului de clienti
Echipa Golin este formata din experti in 3 arii: consumer, corporate, digital. Suntem foarte echilibrati din acest punct de vedere, ceea ce ne-a adus un avantaj foarte important in a intelege in mod real nevoile clientilor, in a le oferi solutii integrate.
Ca urmare, acoperim toate industriile importante, de la FMCG, retail si auto la servicii financiare, business law si energy management.
Suntem mandri de absolut toti clientii nostri, de la A la Z: AFI Palace Cotroceni si AFI Palace Ploiesti, AFI Europe, Bancpost, BASF, Colgate, Electrolux (Electrolux si Zanussi), Franklin Templeton Investments, History Channel, Johnson&Johnson (Johnson’s baby, Le Petit Marseillais, Compeed, Carefree, o.b.), KPMG, Kruger&Matz, LIDL, Mercedes-Benz, Nuance, Orange, Otter (ALDO, Call it Spring), PeliFilip, PepsiCo (7UP, Lays, Lipton, Mirinda, Pepsi, Prigat, Corporate), Schneider Electric, tocmai.ro, Transavia, Tradeville, Unilever (Food Division), Veka, Veneto Banca, YUM! (KFC, Paul, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery).
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
In 2014 am continuat sa consolidam Bridge-ul, divizia noastra de digital, care asigura de la un an la altul un procent relevant de crestere pentru business-ul Golin.
Am dezvoltat de asemenea si un hub de strategie in Golin, prin trei directii importante: avem un expert in Golin dedicat ariei de innovation & insight, Maruan Trascu, integram in permanenta noile tool-uri dezvoltate la nivel de retea, cum ar fi Relevance, un instrument extrem de util pentru analiza pozitionarii brandurilor si colaboram foarte bine cu un partener extern pentru research – iSense Solutions.
Am crescut si echipa per ansamblu, avand grija insa nu doar sa selectam oameni specializati, ci valorosi si din punct de vedere uman. Avem in agentie doctori in economie, fosti jurnalisti cu peste un deceniu de experienta, oameni cu experienta impresionanta si relevanta in PR.
Toti, indiferent de CV, se raporteaza insa la ADN-ul Golin, sunt smart, creativi, cu simtul umorului, nu doar ironici, ci si auto-ironici. Cum spune Fred Cook, CEO-ul retelei Golin, "We're the nice guys who will kick your ass". Cred ca asta ne defineste si ne diferentiaza :)
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Avem clienti in toate domeniile noastre de expertiza dar exista inca loc de crestere in sectorul financiar (tocmai pentru ca avem una dintre cele mai bune echipe de comunicare financiara), in energie, oil & gas si servicii.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Cred ca domeniul industrial are un potential interesant, am avut cateva semnale in 2014, ramane de vazut daca se vor confirma. De asemenea, aplicarea digitalului in sectoare precum B2B va fi pentru noi o arie de explorat in 2015.
Politica de participare la pitch-uri
Participam la pitch-urile in care credem ca putem sa ne diferentiem si sa aducem valoare prin echipa si expertiza Golin.