Sorin Tranca (Creative Director, FRIENDS\ TBWA) s-a mutat de ceva timp din Timisoara, dar inca iubeste orasul si spune ca ar fi dispus sa se ocupe chiar si gratuit de promovarea lui. Desigur, dupa un research ca la carte despre ce s-a facut deja si care ar fi obiectivele pentru mai departe.
Ce e de vazut
Piata Unirii si Parcul Rozelor. Daca va mai ramane timp, as zice sa mergeti si pana in Piata Iozefin duminica dimineata, asta daca mai e piata de animale deschisa (nu mai stiu, am parasit orasul in 1997).
Sigla orasului
E cu de toate, sa placa la toata lumea.
Cum se promoveaza
Din cate stiu, sunt tot felul de activitati culturale, concerte, multe legaturi cu regiunea istorica a Banatului, cu Ungaria, cu Serbia. Aveti aici un film "de prezentare" facut de Primarie.
Iar aici niste ecouri si reveniri, ca peste tot. In orice caz, ce e un pic (poate) aparte la Timisoara e ca sunt multe initiative de acest fel si exista un soi de consultare publica, sau macar pretentia ei.
Ce as face eu diferit? E greu de spus... lipsesc din oras de 17 ani, nu mai sunt conectat la realitatile lui imediate. Ar trebui sa o iau de la capat, sa ma informez un pic cu privire la ce s-a facut, care sunt obiectivele. As face asta cu placere, poate chiar gratuit, pentru ca inca iubesc mult orasul iar parintii mei locuiesc inca acolo.
Revenind, nu stiu ce as face diferit pentru ca nu stiu exact ce s-a facut si nici ce prioritati are orasul, acum. Insa in niciun caz nu as face un film de prezentare (mai scurt sau mai lung, mai complet sau mai putin complet), fara sa stiu care este menirea lui, canalele de distributie, tintele lui de comunicare, actiunea pe care o dorim in urma vizionarii lui.
Am senzatia ca si Timisoara, ca multe alte locuri - poate chiar ca tara in ansamblu - nu are o viziune clara asupra obiectivelor pe care le urmareste, prin constructia unui brand, prin urmare nici strategii prea destepte.
Legende urbane
Sunt cateva legate de Castelul Huniazilor (inclusiv executia lui Gheorghe Doja), cred ca cea mai veche cladire din oras. Insa as scoate "urbana" din intrebare ca sa pot raspunde, fara ezitare, "Politehnica Timisoara" :)
Industria locala de comunicare
Da, chiar exista am prieteni destul de talentati in Timisoara, care fac branding, digital, productie etc. Nu putem vorbi de acelasi nivel de complexitate, de aceleasi bugete, insa stiu cativa oameni in Timisoara care ar putea lucra fara nicio problema intr-o agentie mare in Bucuresti.
Oamenii din oras vs. Targetul din brief-uri
De fiecare data cand ai un target intr-un brief incerci sa "traduci" in persoane reale, in experiente personale, acele demografice. Pentru mine unii din cei ce apar in briefuri, la categoria "target", sunt inevitabil persoane din Timisoara. Deci intai oamenii, apoi targetul, ca sa zic asa.
Cum ar schimba industria locala de comunicare?
Nu cred ca as putea s-o schimb fara implicare in lumea politica locala. Ceea ce ma respinge total ca idee (nu din cauza oamenilor, atentie, ci a ideii de angajament politic in general), deci probabil n-as putea sa schimb nimic.
E foarte probabil ca, daca vreodata decid sa ma reintorc la Timisoara, sa nu mai fac aceasta meserie, ci cu totul altceva. Dar nu am asa ceva in plan, cel putin nu pana in 2020.