Dana Nae Popa (pastel): Oltenii sunt saritori si curiosi, dar trebuie sa stii cum sa le vorbesti

Dana Nae Popa (pastel): Oltenii sunt saritori si curiosi, dar trebuie sa stii cum sa le vorbesti

Olteanca mandra, Dana Nae Popa (Managing Partner, pastel) are multe povesti cu si din Slatina. Daca treceti pe acolo, e musai sa nu mergeti pe centura (oricum nu economisiti prea mult timp), ci sa dati o tura prin centru. Sa va opriti si la "Atletul Albanez", unde veti gasi cele mai bune deserturi, fix asa cum le-a gustat si Charlles de Gaulle. 

Ce e de vazut daca ajungem in Slatina

 As face un “Top 10 sightseeing”, dar nu cred ca am material. Asa ca voi face doar un top 3. In primul rand, daca doar va este in drum Slatina, va rog nu mergeti pe centura. Nu este un oras asa de mare si nu veti castiga enorm de mult timp ocolindu-l. Deci, intrati in Slatina si urmariti centrul.

Aici, va recomand o plimbare in zona pietonala (Promenada) unde veti avea parte de o priveliste superba asupra raului Olt. De asemenea, orasul  are si belvedere - de pe Dealul Gradiste, unde se afla si Casa Casatoriilor.

Insa locul meu preferat este, cert, Podul Olt. Pe langa faptul ca are o istorie de mai bine de 100 de ani, este al doilea cel mai mare pod din fier de la noi (dupa cel de la Cernavoda). Daca veti trece podul si veti vedea mai multi oameni pe marginea lui, sa stiti ca sunt pescari. E un loc propice datorita curentilor care se formeaza sub pod.

Un drum la Slatina inseamna neaparat o undita in bagaj si o bicicleta in portbagaj.  Slatina are imprejurimi cu multe lacuri si paduri foarte ofertante pentru iesit in natura.  

Deci, nu “daca” ajungeti, ci “trebuie” sa ajungeti :)

Sigla orasului

Este o sigla institutionala care inglobeaza cele mai importante simboluri locale. Nu este o opera de arta cu iz creativ, dar nici nu cred ca vreun oras de la noi are asa ceva. Turnul simbolizeaza punctul de paza si vama al orasului, podul este de fapt reprezentarea Podului Olt, iar soarele si luna reprezinta lumina si cunoastere.

Cum se promoveaza orasul tau

Slatina este un oras mic, dar “fasnet”.  Si pe langa asta, mai este si in Guinness Book pentru cea mai mare hora din lume. Pe 24 ianuarie, aproape 14.000 de oameni au dansat Hora Unirii la Slatina.

In prezent, locuitorii orasului pot participa la un concurs de fotografie care este destul de bine promovat la nivel local. Iar acestea sunt doar cateva exemple. Da, se pare ca se descurca si fara mine.

Daca ar fi sa fac ceva diferit, as face si mai multe evenimente, pentru ca slatinenilor le plac evenimentele. De altfel, in 2009 am propus Primariei Slatina sa organizam un eveniment sportiv pentru copiii din Slatina – Arenele de Joaca. Au acceptat,  si, la doar o luna de la intalnire, principalul bulevard era plin cu mii de copii.

Au avut zeci de ateliere sportive, unde au participat in echipe cu parintii, au alergat la cros, si, la final, au cantat impreuna cu Cleopatra Stratan. Acesta este unul dintre evenimentele mele de suflet. Mi-a placut mult, mai ales ca masa de dupa eveniment cu echipa a fost la mama acasa :)

Legende urbane

Charles De Gaulle a mancat inghetata de la cofetaria copilariei mele si i-a placut la fel de mult ca si mie. In Slatina se afla cea mai veche firma privata straina din Romania. Are mai bine de 100 de ani de cand functioneaza si vreo 300 de ani de traditie.

Este vorba de cofetaria “Atletul Albanez” unde se serveste inghetata, halvita, braga sau citronada, dupa retete vechi. Sunt mereu la fel de bune si au gustul copilariei.  Daca sunteti zona, merita sa va opriti si sa gustati. Sunt absolut delicioase. Iar odata ce intri la “Atletul Albanez”, produsele lor iti intra la inima. 

Industrie locala de comunicare

As spune mai degraba ca in Slatina exista o industrie punct. Companii precum Alro, Pirelli, Cord Romania au fabrici in Slatina. In ceea ce priveste comunicarea, sunt cateva agentii locale care asigura nevoile companiilor slatinene pe aceasta zona. Insa, serviciile oferite sunt mai mult in zona de productie publicitara si mai putin pe partea strategie sau branding.

Oamenii din oras vs. targetul din brief-uri

Briefurile ii descriu bine, doar ca sunt mult mai greu de convins decat in realitate. Sunt atenti la ce li se intampla in jur, insa foarte selectivi. De aceea, campaniile pentru Slatina si Oltenia in general, trebuie sa fie construite pe insight-uri valide si sa aiba mereu un call to action.

Oltenii sunt saritori si curiosi, dar trebuie sa stii cum sa le vorbesti. Aaaa…si mai sunt si foarte curajosi. Ia cititi aici :)

Doi olteni taie o bomba cu fierastraul... Vine un ardelean si le spune ''Baaa, voi ati inebunit ? Nu va e frica, ca expodeaza??''Oltenii: ''Nu-i nimic ca mai avem una...

Cum ai schimba industria locala de comunicare

 (@Mami&Tati: “Sa stiti ca e o intrebare dintr-un interviu, nu am inca planuri sa ma mut in Slatina”).

Raspunsul la intrebarea asta este ca si cum le-as da sperante parintilor ca ma voi intoarce acasa, deci era nevoie de o clarificare.  Cred ca, daca m-as intoarce in Slatina, as incepe cu niste cursuri de comunicare pentru antreprenorii si oamenii de business de acolo. Apoi, as incerca sa ii conving ca o afacere locala poate avea o imagine de corporatie, si apoi as trece la treaba.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related