[Din presa in PR] Simona Georgescu: Ca jurnalist poti sa visezi mai mult, sa ai mai mult curaj

[Din presa in PR] Simona Georgescu: Ca jurnalist poti sa visezi mai mult, sa ai mai mult curaj

Simona Georgescu (PR Manager Propaganda) a lucrat in presa 13 ani, pana sa treaca in PR anul trecut, in luna mai. "Dupa o perioada de mai multe colaborari si plecari dintr-un loc intr-altul, la finalul facultatii am ajuns redactor la revista Popcorn, apoi redactor-sef (tot la Popcorn) si, in final, redactor-sef la revista JOY".

Ea povesteste pentru IQads de ce a plecat din presa, cum s-a petrecut trecerea la PR si care au fost obstacolele de adaptare.


Motivul pentru care ai plecat din presa

Am ajuns in PR in clipa in care revista JOY si-a incetat aparitia pe piata locala. Drumul meu spre PR a avut loc oarecum firesc, pentru ca ma gandeam de ceva vreme sa fac acest pas si incepusem sa ma implic in proiecte de acest gen. Practic, eram deja cu un picior in cealalta tabara, trebuia doar sa-l pun si pe celalalt.

Ce nu-ti placea in relatia PR > presa

Oamenii de PR foarte insistenti sau cei care trimiteau comunicate de presa despre produse sau subiecte care nu se potriveau deloc cu targetul publicatiei si, deci, nu aveam nici un motiv sa le promovam.

De asemenea, situatiile in care pierdeam subiecte din cauza procedurilor. Pentru ca aveam in mod constant artisti internationali pe coperta, atunci cand reuseam sa obtinem poze si un interviu in exclusivitate de la o reprezentanta locala se intampla sa pierdem subiectul tocmai pentru ca cei de aici nu reuseau sa obtina in timp util acordul la nivel international.

Evident, nu era vina lor, sunt tot felul de proceduri care trebuie respectate etc. Dar ma obisnuisem cu situatiile de acest gen si aveam mereu un back-up.

Ce nu-ti place in relatia presa > PR

Nu sunt prea multe aspecte. Cel mai mult nu-mi place cand nu mi se raspunde la e-mail-uri. Mai ales ca tocmai din postura de jurnalist stii cat de important este sa primesti un raspuns la o intrebare pe care o pui, chiar daca e vorba de unul negativ.

Cele mai mari socuri de adaptare in noua meserie

Excel-urile :) Nu au fost neaparat socuri, ci un proces de adaptare care are loc de fiecare data cand ajungi intr-un alt loc, care functioneaza dupa alte reguli.

Din pozitia de redactor-sef faci automat si PR pentru produsul pe care il coordonezi din punct de vedere editorial, ai un buget pe care trebuie sa-l gestionezi etc.

Iar in cazul in care este vorba de un titlu cu licenta, esti obisnuit si cu rapoartele si prezentarile. As putea spune ca `socul` a fost dat de faptul ca, facand aceasta schimbare, am inceput sa fac PR si pentru alt tip de clienti/produse.

Prin urmare, a trebuit sa-mi insusesc si regulile care se aplica in cazul comunicarii corporate, pentru piata de retail etc.

Ce credeai despre PR, cand erai jurnalist, si s-a dovedit a fi gresit

Stiam destul de multe despre PR, pentru ca intram zilnic in contact cu acest domeniu. Ce nu stiam este felul in care se desfasoara day by day activitatea intr-o agentie full-service, cum este Propaganda.

Avantajele si dezavantajele unui PR-ist cu trecut in jurnalism

Hm, e mult spus avantaje vs. dezavantaje. Ca jurnalist poti sa visezi mai mult, sa ai mai mult curaj, pentru ca, de altfel, cei care te citesc asta isi doresc de la tine, sa le oferi posibilitatea de a evada din realitate, sa se distreze. Vorbesc din perspectiva unei publicatii glossy. Ca si PR, poti sa visezi, dar nu uiti niciodata ca o faci pe banii clientului, iar realitatea trebuie sa fie pe masura visului.

Printre avantajele jurnalistului devenit PR-ist se afla acuratetea informatiei, documentarea, curiozitatea de a sti cat mai multe din domenii diverse. De asemenea, cunosti foarte bine regulile dupa care functioneaza presa, ce informatie iti asigura succes, modul in care e bine sa o ambalezi etc. Practic, esti familiar cu instrumentele de lucru ale celor de care ai nevoie sa iti transmita informatia.

Un proiect la care ai lucrat drag in PR

Promovarea brandului Mototol si a companiei locale Rom Paper, cea care il produce. A fost oarecum si o coincidenta fericita, in sensul ca Rom Paper este un client nou in portofoliul agentiei Propaganda, pe care eu l-am preluat pe partea de PR exact cand am ajuns aici.

Mototol este o noua gama de produse de hartie pentru uz casnic de la Rom Paper, pentru care Propaganda a realizat pozitionarea, creatia pana la campania de media si PR. Rolul meu a fost sa fac cunoscut noul brand, prin activitati punctuale de comunicare, si, in acelasi timp, sa promovez si compania Rom Paper in zona trade, business.

Un proiect din presa de care esti mandra

Sunt multe, de la coperti care mi-au depasit si mie asteptarile in legatura cu vanzarile la chiosc (in perioada in care se cumparau reviste, ziare etc.), pana la oferirea unei sanse unor persoane aflate la inceput de drum, talentate si care acum au devenit nume importante pe aceasta piata. In cazul JOY, fiind un titlu cu licenta, mult timp nu am putut promova artisti romani pe coperta.

In final, cand am avut acest acord din partea licentiatorului german, am decis ca prima coperta locala sa fie cu Sore. In clipa in care am anuntat coperta pe pagina de Facebook a revistei, fanii lui Sore ne-au luat cu asalt, cerandu-ne toate pozele cu ea sau punandu-ne tot felul de intrebari despre ea.

Ti-e dor de presa?

Da, chiar daca mi-am dorit aceasta schimbare, tot imi este dor. E un sentiment pe care cred ca il ai in mod natural dupa atatia ani de presa. De asemenea, mi se mai intampla sa citesc sau sa vad tot felul de lucruri si la un moment dat sa ma gandesc 'Ce subiect misto ar iesi din povestea asta'.

Mi-e dor de echipa mea, de atmosfera din perioada deadline-ului sau de emotia pe care o ai cand vine primul exemplar al revistei de la tipar, inainte de a aparea pe piata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related