Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Conan PR aflam de la Elena Bululete (Managing Partner).
Cifra de afaceri Conan PR in 2014
Am avut o usoara scadere fata de 2013, dar ne asteptam sa recuperam in 2015.
Evolutia pietei de PR in 2015
Pentru noi, 2014 a fost un an bun, iar 2015 a inceput mult mai bine decat ne asteptam. Nu cred ca vom asista la cresteri de fee-uri, dar va continua sa creasca numarul de agentii de PR (inclusiv in provincie), la fel si numarul companiilor care solicita servicii de PR.
Am observat o preocupare crescuta a business-urilor antreprenoriale de a investi in PR si cred ca acest lucru se datoreaza nevoii tot mai mari de competitivitate pe piata.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Focusul nostru este acela de a creste profitabilitatea agentiei din cresterea veniturilor. Am fondat agentia intr-un an de criza economica, in 2010, astfel ca atentia la costuri este constanta. Am investit in cel mai important asset al nostru - echipa Conan PR - si vom continua sa o facem.
Structura portofoliului de clienti
In acest moment avem 11 clienti, dintre care sapte clienti permanenti si patru pentru care implementam proiecte punctuale, in functie de nevoile de comunicare. Cei mai multi clienti sunt din zona de educatie & dezvoltare profesionala, dar avem si clienti din industrii creative (marketing, arta, arhitectura), constructii, servicii postale sau HoReCa.
Si, pentru ca mentionam mai sus ca vedem o crestere a business-urilor antreprenoriale interesate de serviciile de PR, majoritatea clientilor nostri fac parte din aceasta categorie.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Ne-am consolidat expertiza in domeniul dezvoltarii profesionale/ educatie/ resurse umane. In 2014 am lucrat cu cinci companii din acest domeniu si ne place tare mult dinamica acestei piete. Continuam sa avem proiecte frumoase in zona de constructii si din ce in ce mai multe proiecte dedicate antreprenoriatului romanesc.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Pregatim proiecte noi in sectorul non-profit, un domeniu drag noua.
Politica de participare la pitch-uri
Participam la pitchurile unde consideram ca proiectul ni se potriveste.