Ce fac patru fete din Mexic cand ajung in Bucuresti? Se bucura de albul din jur si fac un om de zapada chiar in fata Ateneului. Ce se intampla dupa cateva luni de Erasmus in Bucuresti? Ajungi sa le fii ghid prietenilor si rudelor venite in vizita. Care e slabiciunea gastronomica a italienilor? Sarmalele cu mamaliga.
De unde stiu toate astea? Acum putin timp, newsfeed-ul mi-a fost invadat de povesti de pe Travelers of Bucharest, proiectul prin care Dragos Asaftei si Alex Filip isi propun sa descopere Bucurestiul dintr-o noua perspectiva, cea a turistilor straini care ii colinda strazile.
La doar 21 de ani, Dragos Asaftei se poate mandri deja cu mai multe proiecte fotografice in care a fost implicat. Deh, asa e cand iti descoperi din timp pasiunea. Zbor peste Transilvania, Rio Bucovina, Cursa in Praga, Redescopera Romania sau O zi din viata medicilor de pe ambulanta sunt doar cateva dintre proiectele si evenimentele in cadrul carora Dragos a avut ocazia sa stea lipit de aparatul de fotografiat, cum ii place si ii sta lui bine. Mai multe despre Travelers of Bucharest si pasiunea lui pentru fotografie, ne povesteste Dragos in cele ce urmeaza:
Dragos si pasiunea pentru fotografie
Am 21 de ani, mi-am descoperit pasiunea pentru fotografie la 14, iar de atunci am aparatul cu mine in fiecare zi aproape peste tot pe unde merg. Am inceput cu fotografia de natura. Imi era la indemana. Sunt din Odorheiu-Secuiesc, Harghita, motiv pentru care in orice directie ma indreptam gaseam peisaje pe care sa le fotografiez.
Apoi am inceput sa fotografiez evenimente sportive; timp de doi ani am fost fotograful echipei locale de handbal. In aceeasi perioada mi-am dat seama ca-mi place fotografia aeriana, iar in 2011 si 2012 am fotografiat toata Transilvania din avion. A urmat apoi mutarea in Bucuresti, unde m-am axat pe fotoreportaje. Unul din proiectele de suflet este cel demarat cu Asociatia Societatea de Salvare Bucuresti in cadrul caruia fac garzi pe ambulanta si fotografiez zile din viata oamenilor care ne salveaza... viata.
De-ale fotografilor
Imi place mult rubrica Zoom lansata anul trecut de Mediafax, tocmai pentru ca vad cadre din fotoreportaje facute la noi in tara de fotografi cu ani buni de experienta. Urmaresc rubrici similare din strainatate, cum ar fi The Big Picture de Boston.com, unde vad fotografii puternice ale unor evenimente importante la nivel mondial.
Imi place in general sa privesc multe fotografii si sa fiu la curent cu evenimentele care pot fi subiecte foto. In ultima perioada ma uit frecvent pe site-urile meteo sa vad cand urmeaza sa mai ninga, de exemplu. Imi doresc sa fac fotoreportaj despre iarna aceasta in Bucuresti si ma ajuta informatii de acest tip.
The Big Idea
Totul a pornit de la pasiunile pe care eu si Alex le avem, fotografia, respectiv calatoritul. Gandindu-ne apoi la Humans of New York ne-am dat seama ca am putea transpune proiectul pe plan local, dar intr-un alt context. Asa a luat nastere Travelers of Bucharest.
Echipa
Asa cum ziceam mai devreme, implicati in proiect suntem eu si cu Alex Filip (blogger de travel pe turistu.ro, organizator de evenimente in turism). Avem trasate sarcinile pe care le facem fiecare, insa totul pleaca de la tururi facute impreuna prin Bucuresti in cautarea turistilor pe care sa ii fotografiem si carora sa le ascultam povestile.
Obiective
Scopul nostru este sa aflam cum arata Bucurestiul prin ochii turistilor straini. Ce le-a placut in Bucuresti. Ce li s-a intamplat frumos, interesant aici. Ce le-ar fi placut sa fie altfel. Cum sunt oamenii pe care i-au intalnit. Si asa mai departe. Desi atat eu, cat si Alex avem o pasiune pentru Bucuresti si-l cutreieram destul de mult, credem ca prin acest proiect o sa descoperim orasul dintr-o perspectiva noua.
Etape
Acum cand iti scriu sunt 4 zile de la lansarea proiectului. Etapele gandite de noi se invart in jurul continutului. Ne dorim sa adunam cat mai multe povesti interesante si de dat mai departe. Credem ca asta-i cea mai importanta parte, continutul.
Promovare
Spuneam de continut ca etapa importanta. Pe continut ne bazam si in ceea ce priveste promovarea. Credem ca daca avem continut interesant, placut de citit, atractiv, lucrul acesta o sa ii indemne pe oameni sa dea fotografiile mai departe.
Credem ca promovarea „din gura-n-gura” este unul dintre modurile cele mai potrivite pentru promovarea proiectului nostru si strangerea in cele din urma pe paginile de Facebook, Instagram si Twitter a unei comunitati de oameni care au calatorit in Bucuresti, care planuiesc sa faca asta, ori care stau de ceva timp aici si descopera acum o alta fata a orasului.
Pe viitor
Ne-ar placea mult ca mesajele publicate pe paginile proiectului sa contribuie la imbunatatirea imaginii Bucurestiului in ochii turistilor straini. Si imaginii Romaniei, pana la urma, pentru ca inevitabil oamenii vor face rapid aceasta asociere.
Alte proiecte
Momentan despre proiectul cu garzile de pe ambulanta, pe care imi doresc sa-l documentez corespunzator in acest an. Am facut pana acum trei garzi pe ambulanta, dar nu sunt suficiente incat sa pot reda tot ce se intampla bine datorita echipajelor.