[Din presa in PR] Patricia Terzea: Mergeam pe premisa ca orice persoana suficient de sociabila si creativa poate sa faca PR

[Din presa in PR] Patricia Terzea: Mergeam pe premisa ca orice persoana suficient de sociabila si creativa poate sa faca PR

Reality check-ul a venit din prima saptamana in Relatii Publice, pentru Patricia Terzea (PR Account Executive, Centrade PR). O data si cu "o noua ordine". Ne-a spus cum s-a imprietenit cu agenda si listele nesfarsite de to do-uri si ce face cand ii este dor sa scrie.

O relatie serioasa cu online-ul

Cu toate ca am avut interactiuni si cu partea de radio si TV, singura "relatie serioasa" a fost cu presa online. Timp de un an de zile am scris pentru Informmedia, mai exact pentru stilfeminin.ro. Asta se intampla in 2012. Inca de pe-atunci am inceput sa organizez pentru placerea mea o serie de evenimente in Oradea, insa, oficial, lucrez in PR din mai 2014, la Centrade PR (ex Saatchi & Saatchi PR) pe pozitia de Account Executive.

Motivul pentru care ai plecat din presa

Cu toate ca eram fericita cu activitatea mea, am vrut sa ies putin din zona de confort, mai ales ca incepusem sa am o slabiciune pentru PR. Asadar, pe principiul it's now or never, am lasat in urma presa in favoarea unui nou capitol al vietii mele, care s-a materializat intr-o prietenie foarte frumoasa cu acest domeniu.

Ce nu-ti placea in relatia PR > presa

Nu am apucat sa gasesc "neplaceri", relatia a fost de fiecare data foarte buna, iar eu fiind la nivel local, foarte des tineam legatura direct cu persoanele pe care urma sa le intervievez.

Ce nu-ti place in relatia presa > PR

Mi s-a intamplat sa ma lovesc de anumite prejudecati din partea jurnalistilor fata de oamenii de PR, nu si invers, insa consider ca aceste pareri se pot imbunatati pe masura ce interactiunea dintre cele doua parti creste, fapt ce mi s-a confirmat pe parcursul timpului. Relatia acestora este una complementara, sau cel putin asa ar trebui sa fie, unii accepta, iar altii nu.

Profit de intrebare sa va spun si ce imi place in relatia presa – PR: ma bucur sa pot lucra cu oameni care inteleg valoarea unei stiri, cu jurnalisti care scriu despre un subiect pentru ca acel subiect este interesant in sine si nu pentru ca se asteapta la vreun beneficiu viitor.

Socuri de adaptare in noua meserie

Metodele mele de organizare si notiunea mea de "ordine" s-au dovedit a fi total gresite, deoarece eu sunt o persoana care isi justifica dezordinea printr-un suflet boem :)

Inca din prima zi a trebuit sa ma imprietenesc cu agenda, listele de to-do care nu se termina, in general, in aceeasi zi, si am acceptat repede faptul ca memoria mea nu va face fata unui numar atat de mare de informatii. In rest, a fost un proces de adaptare natural, fara socuri. Asadar, am renuntat la reportofon.

Prejudecati despre PR

Trebuie sa recunosc ca nu prevedeam volumul mare de munca din domeniu. Mergeam pe premisa ca orice persoana suficient de sociabila si creativa poate sa faca PR, insa am avut un reality check foarte util inca din prima saptamana de la birou, cand fiecare zi venea cu o noua provocare. Este un mediu foarte dinamic, complex, in schimbare continua, unul in care nu te plictisesti si inveti zilnic ceva nou.

Avantajele si dezavantajele unui PR-ist cu trecut in jurnalism

Experienta de jurnalist a reprezentat un mare avantaj in orice proiect ce implica redactare: de la comunicate de presa, interviuri pana la discursuri si newslettere. De asemenea, curiozitatea unui jurnalist corespunde cu cea a unui om de PR, asadar setea de cunoastere era declansata inca de cand eram om de presa, lucru ce s-a dovedit util in meseria actuala.

M-a ajutat mult si familiaritatea fata de tot ce inseamna lifestyle si evenimente. As putea continua la nesfarsit lista de avantaje, inclusiv o lista de contacte cu persoane pe care le cunosti sau poate chiar ai lucrat in presa.

Un proiect la care ai lucrat cu drag in PR

Un proiect drag este "Don't Text and Drive" by Toyota. A fost primul in care m-am implicat cu tot sufletul si eram in culmea fericirii cand project managerul mi-a dat ocazia sa fac parte din echipa din spatele campaniei.

Dani Otil si Roxana Ciuhulescu au fost ambasadorii "Don't Text and Drive", iar evenimentul de lansare a fost livestream pe Facebook, sub forma unui experiment, alaturi de cativa reprezentanti de seama ai presei de specialitate. 

Un proiect din presa de care esti mandra

As spune interviul cu Mihai Albu. Eu locuiam pe atunci in Oradea si a fost o experienta incredibila tinand cont de faptul ca am avut ocazia sa pasesc in atelierul si showroom-ul unuia dintre cei mai apreciati designeri de pantofi din tara, eu, fata simpla din provincie. A fost un interviu relaxat, pozitiv si interesant.

Ti-e dor de presa?

Mi-e dor sa scriu uneori, insa nu las acest lucru sa se amplifice, pentru ca facem asta si in PR – este storytelling vs. news - dar de job in presa nu imi este dor. Mi-am gasit locul aici. Mi se potriveste mai bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related