Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Oxygen PR aflam de la Tereza Tranaka (Managing Partner).
Cifra de afaceri Oxygen PR in 2014
Inchidem anul 2014 cu o cifra de afaceri similara cu cea a anului trecut si suntem multumiti de rezultate avand in vedere un context al pietei in continuare destul de dificil.
Evolutia pietei de PR in 2015
Nu estimez cresteri ca volum total al pietei, pentru ca bugetele clientilor nu vor creste. Evolutia pietei se va simti nu la nivel financiar, ci la nivel al performantei agentiilor si a diversificarii serviciilor de PR.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Un model de business pe termen lung trebuie intotdeauna sa aiba in vedere eficienta resurselor si cred ca anii acestia ne-a invatat pe toti sa fim mai eficienti, mai atenti la costuri, sa implementam programe care sa analizeze orele petrecute si profitabilitatea clientilor samd.
Anul trecut, spre exemplu, noi am realizat astfel de investitii care sa ne ajute sa eficientizam business-ul si totodata, sa il crestem (de ex. tool de monitorizare in timp real pentru digital). Bineinteles, trebuie avut in vedere si new business, generarea de venituri noi si dezvoltarea unor noi arii de expertiza.
Structura portofoliului de clienti
Portofoliul agentiei este mixt - exista atat clienti mari, cat si mai mici, si cred ca este cel mai sanatos asa. Sectoare in care activeaza clientii nostri includ domeniul financiar-bancar, spirtoase si industria berii, FMCG, tehnologie, retail, real estate, entertainment, beauty, healthcare, auto samd.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Am investit in unelte de monitorizare si research, in dezvoltarea capabilitatilor pe zona digitala si storytelling, productie video.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Telecom-ul este un domeniu unde avem know-how puternic, la fel si healthcare/ pharma, real estate, fashion.
Politica de participare la pitch-uri
Participam la pitchuri pentru care avem competente.