Nu stiam ca Marilyn Monroe, pe vremea cand inca o chema Norma Jean Baker, a apelat la serviciile cosmeticianul Max Factor. Azi am aflat, cand mi-au picat ochii pe un nou vizual din cadrul campaniei #GlamJan, lansata de brand pe 5 ianuarie. Un brand ambassador mai bun pe plan global nici c-ar fi gasit.
Daca anul trecut Facebook-ul, Instagram-ul si Twitter-ul au trait in fervoarea #NoMakeUpSelfie-urilor, acum se preconizeaza o avalansa de selfie-uri before & after datorita initiativei Max Factor, care trece pe Instagram. Pusa deja in practica, de pilda, de Gwyneth Paltrow.
Cu ocazia asta, am dat o raita prin mai multe ad-uri de beauty #faragloss care se inscriu acestei miscari unde "frumusetea" trece de stadiul de a fi o simpla consecinta a machiajului.
Dermablend Professional a adus in fata camerei de filmat 2 femei cu probleme de piele, acnee si vitiligo, care isi arata imperfectiunile fara sa se rusineze si povestesc despre cum produsele cosmetice le-au ajutat realmente ca oamenii sa le priveasca dincolo de infatisarea lor.
Brandul american Benefit Cosmetics pare sa aiba o predilectie catre a-si face publicitate contraintuitiva. (Bine, va zic si sloganul brandului: "Laughter is the best cosmetic"). In 2012, a rugat o comedianta sa joace rolul Make Up Police si sa se ia fara mila de trecatoarele prea incarcate de vopseluri de pe strada.
Look at my eyelashes, they're real. And they're pretty, spune ea unei domnisoare cu gene false, parca lovita cu pumnul in gura de jignirile gratuite care i se faceau. Inca una: What's going on with your eyebrows? They look like McDonald's arches. Can I order a hamburger off your face?
Apoi, in 2014, tot Benefit Cosmetics a pornit o campanie dedicata frumusetii feminine interioare. Concursul cu premii nu presupunea selfie-uri glam, cu femei ultra aranjate pentru incaperi obscure, ci selfie-uri care sa exprime #innerbeauty, postate de 7 ori pe parcursul unei saptamani. Miscarea a fost endorsata de mai multe vloggerite de YouTube si actrite (Nikki Reed sau Brittany Snow).
S-a zis mai sus de hamburgeri, asa ca o sa las aici si acest vizual de la Burger King (Olanda) care dateaza de prin 2012.
Pe final, va las cu un spoof inspirational de la The Onion: o masca revolutionara care scapa femeile pentru totdeauna de grija machiajului. The Ideal-Woman Rubber Mask inseamna un pic mai mult de o punga maro cu gauri in loc de ochi (foarte un pic).
Dar, Slava Domnului, te scapa de micul rid de expresie de pe frunte, alunita de langa nas si punctele negre care mai rasar pe fata. Si de umanitate, cu ocazia asta.