Mihai Dobrovolschi sau, pe scurt, Dobro. 9 ani in Guerrilla, chiar de la lansare. Inainte, sapte ani de PRO FM. Acum e la Gold FM, unde a venit cu planuri radicale de schimbare. A inceput cu muzica: a dat la o parte melodiile siropoase si vechi si a propus o selectie din ‘90 pana in prezent, care defineste generatia de 30+. Sub sloganul "Young is the new gold", campania on-air este o reinterpretare a reclamelor memorabile din ultimii ani. In prezent, lucreaza, de asemenea, cu cei de la Propaganda, pentru o campanie de primavara.
Nu a uitat de spiritul de guerrilla. Din contra, vrea sa il aduca pe tot la Gold FM. Mihai Dobrovolschi povesteste pentru IQads cum s-a facut schimbarea, ce modificari urmeaza si ce melodii vechi il bantuie.
Mihai Dobrovolschi si Gold FM, o alaturare putin ciudata :)
Pai Gold-ul era, cumva, infratit cu Guerrilla. Locuiam in aceeasi casa, mancam in aceeasi bucatarie. Cand licentele Guerrilla au fost ridicate de la Realitatea, noi am ramas intr-o situatie aproape imposibila: asteptam sa se incheie procesul dintre CNA si Realitatea, dar stiam cu nu puteam astepta acasa. CNA nu ne-ar fi dat, sau nu ne-ar da licentele, odata terminat procesul, daca am fi devenit irelevanti. Atunci ne-am inteles cu Goldul sa ne lase sa difuzam matinalul.
In vara, cei de la Gold si-au dat si ei seama ca nu pot continua asa. Erau directionati catre un target foarte necomercial. Mai mult, stiau ca fara matinal vor intra in faliment, incet incet. Asa ca ne-au facut o oferta, propunandu-ne sa ne implicam mai mult in post.
O melodie pe care nu mai suportai sa o asculti la Gold
Sincer sa va spun, eu nu ascultam postul. Nu puteam. Dar fiind in acelasi sediu, ma mai bantuiau un Kenny Rogers sau vreo Donna Summer.
Decizia de a schimba muzica veche
Eu le-am spus decidentilor de mult timp ca postul va cadea daca nu se improspateaza. Au inteles destul de tarziu, din pacate, si din cauza asta am pierdut intoarcerea din concediu. Se intamplasera multe pe piata: plecarea Carcotasilor, venirea lui Andrei, piata era bulversata. Cei intorsi din concediu trebuiau sa aleaga din nou. Era perfect sa fim atunci pregatiti cu produsul nou. Asta e. Bine ca s-a intamplat, pana la urma.
Undeva la sfarsitul lui octombrie am primit in sfarsit permisiunea de-a schimba tot. Muzica, targetul, grafica, marketing, tot. In timp record, cred ca in vreo saptamana, dupa multa munca depusa de o mana de oameni, postul suna altfel.
Cea mai vinovata placere nostalgica
Daca va referiti la piesele de pe fostul Gold, iar ma puneti in dificultate. Nu mai stiu. Cred ca imi reprim acea perioada traumatica:)
Planul cu schimbari
Mai avem multe de facut. Directia muzicii este foarte buna, dar mai trebuie slefuita baza de date. Am inceput discutiile cu Propaganda, noul logo este superb, foarte fresh si suntem in focurile creatiei cu campania de primavara. Cea de iarna incepe acum, sunt traditionalele sketchuri cu Mos Craciun si celebritatile actuale, este cea mai buna campanie de Craciun de pana acum. Campaniile morale nu vor lipsi nici ele, pentru ca asta cred ca inseamna radio. Comunitate, nu scalambaiala suta la suta.
Apoi, foarte important, trebuie sa incepem schimbarea metodei de masurare in cadrul ARA. O sa fie foarte greu, unele radiouri mari sunt foarte confortabile cu un sistem care raporteaza cifre de brand awareness mai degraba decat de audiente reale. Dar am mai facut-o o data.
De-asemenea, e necesara o explicatie catre agentii a noului Gold. Deja ne ocupam de asta. Cifrele incepusera sa arate bine inca din iulie, cand am plecat. Goldul ajunsese la peste 40.000 de ascultatori pe zi. Cu noua pozitionare, anul viitor ne duce spre 100.000. Or, cu cifrele astea si cu demograficele pe care le avem, devenim atractivi pentru agentiile bine orientate. Toate aceste lucruri trebuie comunicate.
Disectie: in ce a constat "spiritul Guerrilla"
Inteligenta, o obraznicie cu limite de bun simt, promovarea valorilor, inima.
Aduci ceva din Guerrilla la Gold?
Nu pot altfel. Cu siguranta. Pe toate.
Ce are radioul si nu are alt tip de media
Mobilitate.
O reclama de radio care ti-a placut foarte mult
Asta e o problema. Nu imi place modul in care se face publicitate radio in Romania, spoturilor le lipseste de obicei creativitatea.