Bilant 2014 in publicitate. Dan Marcu, despre o campanie care l-a provocat pe doua niveluri: vizual si emotional

Bilant 2014 in publicitate. Dan Marcu, despre o campanie care l-a provocat pe doua niveluri: vizual si emotional

Pentru ca, atunci cand trebuie sa imbraci in imagine o poveste atat de perfida cum e cancerul, e deopotriva o capcana si o provocare profesionala, spune Dan Marcu (Director Creatie Print, ERKA Synergy Communication). Care e topul cu cele mai frumoase campanii care s-au intamplat in 2014, de la noi si de la ei? Mai jos:

Cel mai misto proiect la care ai lucrat in acest an

Campania dezvoltata de ERKA pentru Asociatia Casiopeea si Crosul Anual de lupta impotriva Cancerului de san, care anul acesta a atins o audienta-record: 2.700 participanti, 26 de companii inscrise, 30.000 de euro colectati care au rezultat in donarea a 320 de proteze mamare pentru femeile care au suferit o operatie de mastectomie, sustinerea unor personalitati ale vietii publice: Maia Morgenstern, Monica Davidescu, Dorian Boguta, Ruxandra Dragomir, Nicolai Tand, Laura Badea.


Sursa foto: casiopeea.org

ERKA a realizat tot ce tine de partea de creatie si imi place sa cred ca am redat mesajele campaniei in modul cel mai empatic, fiind in acelasi timp perfect "corecti politic". Se spune ca o imagine face cat o mie de cuvinte, insa cand trebuie sa imbraci in imagine o poveste atat de perfida cum e cancerul, in care nu ai voie, ca om si ca publicitar deopotriva, sa vinzi iluzii, e deopotriva o capcana si o provocare profesionala.

E o campanie care m-a provocat pe doua niveluri: vizual (fiindca a trebuit sa sustinem vizual un context dramatic fara a deveni patetici, in plus luptandu-ne si cu simbolistica "fara nuante" a culorii roz, fix nuanta Barbie (sic!), care este culoarea-brand a campaniei). In al doilea rand, a fost provocarea emotionala de care vorbeam mai sus.

Cea mai frumoasa campanie din Romania

Campania Lidl Deluxe din decembrie. Imi place felul cum a fost imbracat melanjul dintre publicul-target al Lidl, cumparatorul de conditie medie, cu venituri medii, si tinta aspirationala sugerata: faptul ca iti poti permite, macar de Sarbatori, sa te simti macar un pic "exclusivist".

O campanie din afara care te-a marcat

Aici nu ar fi prea multe de spus. Sa strangi sume uriase, menite unui scop nobil, mizand pe un fel de leapsa copilaroasa (si datatoare de frisoane, la propriu) cu gheata si sa mai si angrenezi tot mapamondul in asta, de la cei mai anodine persoane pana la personajele mitice ale planete, e pe buna dreptate un fenomen . Restul e… tacere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related