Cuvantul "Fericire" ma trimite cu gandul la un cantec folk pe care l-am auzit eu mai demult, cantat la chitara, intr-o noapte pe munte. Amintiri frumoase, n-am ce zice. In majoritatea timpului, pentru mine fericirea vine pe neasteptate si pleaca tot la fel. Daca stau bine sa ma gandesc, imi dau seama ca a venit abia dupa ce a trecut. Dar lucrez la asta.
Habar nu aveam, insa exista si o stiinta care se ocupa cu studiul fericirii si cu mentinerea unei stari generale de bine. Se numeste Psihologie Pozitiva si la Institutul pentru Fericire se lucreaza frecvent cu ea. Toate activitatile asociatiei, bazate pe informatii din sociologie si psihologia pozitiva, isi propun sa schimbe comportamentul uman catre unul mai pozitiv si mai flexibil.
Ca sa aflam mai multe despre Institutul pentru Fericire si valorile lui, modalitatile de finantare si promovare, am stat de vorba cu Malina Chirea (Cofondator, Asociatia Initiativa pentru Fericire)
Povestea numelui
Numele Institutul pentru Fericire vine din imaginatia noastra. Ne-am gandit ca, in mod normal, romanii percep fericirea ca ceva destul de superficial si copilaresc, asa ca ni s-a parut normal sa apropiem cuvantul "fericire" de unul mai rigid si mai cu greutate. Deci, i-am spus "Institutul pentru Fericire".
Despre
Inainte de a invata despre literatura sau matematica este esential sa stim cine suntem noi si care este rolul nostru in acest univers.
Institutul pentru Fericire nu vine in peisajul romanesc pentru a remedia sistemul vechi. Noi suntem aici pentru a crea o cu totul alta realitate: una in care fiecare om este valorificat pentru potentialul si talentul sau, una in care colaborarea este fireasca si grija pentru comunitate vine ca o intelegere a propriilor nevoi.
Obiectivul nostru este sa cream si sa facilitam programe educationale bazate pe intelegerea de sine, pe cultivarea compasiunii, flexibilizarea mentalitatii, cresterea stimei de sine. Intr-un „cuvant”: intelegerea si practicarea fericirii.
Valorile noastre sunt generozitate, compasiune, prietenie, fericire. Plecam de la ideea ca impreuna suntem mai puternici si ca impreuna cu totii castigam.
Finantare
In momentul de fata, sursele sunt donatii benevole sau sugerate pentru cursuri, sponsorizari. Aplicam si la diferite fonduri dar inca nu am primit rezultate pozitive. Bugetul anual este acum de aproximativ 30.000 euro. In primul an a fost ceva minor, pana in 10.000. Preconizam ca anul viitor sa evaluam pana la 45.000 de euro.
Target
Comunicam cu oamenii tineri, dornici de o viata fericita si frumoasa. Cei care cred in schimbarea proprie, care sunt pregatiti sa porneasca pe un drum mai implinitor in viata.
In general, multi tineri din companii multinationale vin la evenimentele noastre. Sunt oameni cu varste de pana in 45 de ani, studii si venituri peste medie, pasionati de dezvoltare personala, ambitiosi si proactivi.
Vorbim cu ei online, prin social media, blogguri si direct prin emailing. Mai mergem la festivaluri de strada. Avem si parteneriate cu edituri (curtea veche, editura 3). Acum discutam si o campanie de educatie pentru fericire cu un radio si preluarea unei comunitati de dezvoltare personala care activeaza in online. Speram sa se concretizeze, va tinem la curent.
Obiective de comunicare
Sunt in mod principal 2 coordonate: pe de o parte, cautam sa popularizam ideea de fericirea care se practica si se castiga in fiecare zi. Pe de alta parte, promovam evenimentele si proiectele pe care le sustinem la Institut, in Bucuresti.
Colaborari cu agentii
Inca nu, dar chiar ne gandim sa facem asta :) Avem o provocare in a le explica romanilor de ce e important sa construim un sistem nou, nu doar sa il reparam pe cel vechi. Romanii reactioneaza in mod special la negativ, vin sa repare raul deja facut. Dar ce ar fi sa locuim intr-o societate care sa se ingrijeasca singura atat de bine, incat reparatiile sa fie accidentale?
Colaborari cu branduri/companii
Coca Cola, HelpNet, Accenture. Acum suntem in discutii cu altele pentru anul viitor.
Campanii
Cel mai bine au functionat campaniile de strada. La Street Delivery am organizat un experiment social in care oameni care nu se cunoasteau trebuia sa stea de vorba dupa niste intrebari ghidate de noi. Obiectivul era ca prin intrebarile respective sa vorbeasca in mod profund despre ei si sa devina prieteni.
ne-am setat un target de 50 de persoane si au venit peste 200.
Alta campanie faina a fost chiar momentul de nastere al asociatiei. Am organizat difuzarea unui documentar despre fericire, Happy movie. Ma asteptam sa vina maxim 40 de persoane si au venit 200! A trebuit sa organizez 4 difuzari una dupa alta pentru ca spatiul era prea mic si nu incapeau atatia oameni.