Paul Ipate despre promovarea spectacolelor de teatru: Daca din toti "prietenii" de pe Facebook vin la spectacol 10 in urma unei postari, e deja un castig

Paul Ipate despre promovarea spectacolelor de teatru: Daca din toti "prietenii" de pe Facebook vin la spectacol 10 in urma unei postari, e deja un castig

Desi au trecut ceva ani de cand au aparut reclamele respective, pentru multi, Paul Ipate este in continuare Paul Maximus. Vodafone chiar a facut anul trecut o noua campanie care il avea protagonist, in postura actorului care incearca sa scape de aceasta porecla veche si sa dovedeasca ca poate juca orice. 

Paul a avut multe roluri de-a lungul timpului, atat in filme de lungmetraj (imi vin acum in minte "Hartia va fi albastra", "Portretul luptatorului la tinerete", "Visul lui Adalbert" si recentul "Cuscrii"), cat si in spectacole de teatru ("Tom si Jerry" la Teatrul Metropolis, "Asta-i Tineretea Noastra" si "Flori, filme, fete sau baieti" la Godot Cafe-Teatru sau "Biloxi Blues"). 

Am vorbit cu el despre cum il ajuta in promovarea personala faptul ca a jucat si in filme de lungmetraj si reclame, cat de eficient e Facebook-ul cand vorbim despre promovarea unor spectacole de teatru, cat de deschis e publicul la spectacole cu actori tineri si care e reteta de succes ca sa ai sala plina.

Piesa vs. Actori

Cred ca oamenii vin la teatru pentru ambele. Exista oameni care prefera anumiti actori si vor sa-i vada in cat mai multe productii, altii vin pentru a vedea un text intr-o noua viziune regizorala. Sau pot veni pentru amandoua. Important este ca oamenii vin la teatru.


Afisul spectacolului "Flori, filme, fete sau baieti"

Spectacole cu actori tineri

Din cate am observat, publicul e curios tot timpul sa vada generatiile noi. Exista oameni care au vazut piese in alte distributii si vin sa compare.

Paul din reclame vs. Paul din filme

Nu cred ca lungmetrajele ajuta la promovarea personala din pricina faptului ca nu avem o piata a filmului foarte dezvoltata. Mai degraba m-a ajutat expunerea pe TV, adica reclamele si serialul. Banuiesc ca vin oameni si datorita acestor lucruri, ceea ce nu e rau.

Facebook vs. ATL

Ambele functioneaza la fel de bine, doar ca afisajul e mai costisitor, insa e pentru oamenii care nu au cont de Facebook.  Exista foarte multi actori si regizori care se folosesc numai de promovarea pe Facebook si functioneaza de multe ori.


Afisul spectacolului "Asta-i Tineretea Noastra"

Promovarea pieselor de catre actori

Ajuta enorm ca piesele sa fie promovate si de actori pe canalele proprii. In teatrul independent majoritatea actorilor e platita din incasari. Daca din toti "prietenii" de pe Facebook vin la spectacol 10 in urma unei postari, e deja un castig.


Scena din spectacolul "Tom si Jerry"

Asocierea cu un festival de teatru

Nu conteaza ca joci in afara unui festival sau nu. E important sa ai oameni in sala. Conexiunea intre actor si public e diferita atunci cand ai jumate de sala fata de una plina.

Promotii

Aduc oameni, dar prea putini. Si sunt adresate unui target profesionist, oamenilor care deja vin frecvent la teatru.

Reteta succesului pentru o sala plina

Habar nu am. Cred ca sala se umple in functie de cat de buna e piesa, cat de talentati sunt actorii, cat de interesanta si revolutionara e viziunea regizorala, s.a.m.d. Daca piesa nu e suficient de buna, si faci sa fie sala plina doar prin mijloace de promovare, publicul se va prinde de acest tertip. Nu trebuie subestimat niciodata publicul.

Ultima piesa vazuta

Am fost la "Tartuffe" la teatrul de comedie. Am fost pentru ca e un text fabulos si pentru ca Moliere nu e usor de jucat si de pus in scena si pentru ca am prieteni, colegi si un fost profesor din facultate care joaca. Nu ma mai las influentat de mijloacele de comunicare. Stiu cum se fac lucrurile din spatele unui produs si atunci motivele pentru care aleg sa merg sunt altele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related