[Cum comunica ONG-urile] Ingrijirea paliativa sau o casa care gazduieste speranta - HOSPICE Casa Sperantei

[Cum comunica ONG-urile] Ingrijirea paliativa sau o casa care gazduieste speranta - HOSPICE Casa Sperantei

Daca sunteti genul care se trezeste sambata dis-de-dimineata ca sa dea cateva ture de parc, sigur ati vazut numele HOSPICE pe tricourile multor alergatori si biciclisti. Team HOSPICE participa la tot felul de competitii sportive. Poate ati fost la vreun concert care strangea fonduri pentru cauza organizatiei, cum o sa fie cel de pe 10 decembrie, sau poate ati ajuns la Balul Edelweiss, cel mai mare bal caritabil din Romania care a ajuns anul acesta la editia cu numarul 14.

HOSPICE Casa Sperantei este primul ONG care a introdus conceptul de ingrijire paliativa in Romania, adica imbunatatirea calitatii vietii pacientilor care sufera de o boala incurabila. Ca sa aflam mai multe despre aceasta organizatie, despre misiunea si valorile ei, modalitatile de finantare si promovare, am stat de vorba cu Daniel Bujorean (Manager de Comunciare, HOSPICE Casa Sperantei).

Pe scurt, despre HOSPICE

Este cea mai mare fundatie din tara, care ofera gratuit servicii specializate de acest tip. Organizatia isi desfasoara activitatea in Brasov si Bucuresti, ingrijind copii si adulti diagnosticati cu boli incurabile. HOSPICE a dezvoltat servicii complete de ingrijire paliativa, care sunt oferite in centre de zi, ambulatorii si unitati proprii pentru internare, la domiciliul pacientilor si in spitalele partenere.  

Ingrijirea paliativa imbunatateste calitatea vietii pacientilor si familiilor care se confrunta cu o boala incurabila, prin prevenirea si inlaturarea suferintei, prin identificarea precoce, evaluarea corecta si tratamentul durerii si al altor probleme fizice, psiho-sociale si spirituale. (cf. OMS 2002)

Viziunea si misiunea organizatiei

Credem in ingrijirea paliativa ca drept al omului. Viziunea noastra este ca in Romania toti pacientii cu boli incurabile sa beneficieze de servicii adecvate de ingrijire paliativa, la momentul potrivit, pentru a trai cu demnitate fiecare clipa, alaturi de cei dragi.

Ingrijim copii si adulti care traiesc cu o boala incurabila, oferind servicii specializate pentru ei si familiile lor. Dezvoltam ingrijirea paliativa la nivel national si international prin programe educationale dedicate profesionistilor, pacientilor si comunitatii si prin imbunatatirea legislatiei in materie.

Principalele valori

GRIJA, CALITATEA VIETII, DEMNITATE, SPERANTA, COMPASIUNE

Schimbam vietile celor care traiesc cu o boala incurabila, prin grija si compasiune, oferite neconditionat, cu scopul de a darui demnitate si speranta.

Surse de finantare

Sursele de finantare ale fundatiei HOSPICE Casa Sperantei sunt: Finantari publice – 20%, Granturi – 19%, Companii – 19%, Anglia & SUA – 13%, Donatii individuale - 13%, Evenimente – 13%, Cursuri si altele – 3%

Venituri cumulate pentru 2013 sunt - € 2.251.843

Procentul fondurilor din UK si SUA a scazut considerabil pe masura ce echipele de strangere de fonduri din tara s-au dezvoltat.


Extras din Raportul Anual HOSPICE (anul 2013)

Comunicare

Comunicarea organizatiei HOSPICE Casa Sperantei are loc in concordanta cu valorile, viziunea, misiunea si obiectivele fundatiei. De aceea ne-am dorit mult ca valorile si mesajele cheie care descriu organizatia sa fie generate si insusite de catre managementul organizatie. In acest scop am avut seminarii de branding intern si intalnirii de brainstorming.

In paralel am derulat o cercetare de marketing care sa ne ajute sa intelegem felul in care suntem perceputi ca organizatie de catre publicurile de interes si am aflat astfel ca perceptia vis-a-vis de organizatie este in procent de 89% pozitiva. Suntem un brand cu asociere pozitiva si emotionala foarte ridicata.

In procent de 45% dintre sustinatorii fundatiei au auzit de organizatie din presa ca urmare a eforturilor de comunicare organizationala, procentele de referinta dintre media clasica si media online fiind similare.  

Cele mai importante obiective de comunicare ale fundatiei HOSPICE sunt: mentinerea unei comunicari constante si eficiente cu donatorii organizatiei, cresterea nivelului de notorietate a serviciilor oferite de fundatie la nivel national, cresterea notorietatii de brand a organizatiei la nivel national si sustinerea activitatilor de strangere de fonduri.

Campanii de promovare

De-a lungul anilor, HOSPICE a lucrat cu mai multeagentii de advertising din Romania: Propaganda, Saatchi&Saatchi, WOPA, Lowe&Partners si CMG Romania sunt doar cateva dintre ele.

Au fost multe campanii care ne-au surprins si au avut rezultate peste asteptarile noastre. Cred ca cele mai importante au fost Campaniile de recrutare la Maratonul International Bucuresti.


#mygoodSELFie, campania de promovare a alergatorilor din Team HOSPICE


Afisul de promovare al Crosului de la Brasov din 2013 (parte din seria de antrenamente oficiale pentru Bucharest International Marathon)

De asemenea o campanie importanta a fost cea pentru care HOSPICE a  si fost premiata in 2013, Campania de strangere de fonduri prin legea sponsorizarii.

Toate aceste campanii au fost premiate la diferite gale.

In prezent, HOSPICE desfasoara o noua campania pentru directionarea a 20% din profitul companiilor pentru ingrijirea bolnavilor incurabili.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


WOPA

Suntem independenti.Nu vorbim tot timpul frumos, dar vorbim liber. Suntem locali.Poate nu avem director de creatie „din occident”, dar avem unul nascut in Colentina, care face publicitate de 16 ani,... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related