Ca tot a inceput de ieri sa cada cate-un fulg si n-a mai stat, stiti vorba aia, you're not a beautiful and unique snowflake. Poate ca o fi adevarata in alte contexte, nu si la nivel microscopic. Fiecare dintre noi avem o amprenta proprie si personala cand vine vorba de bacterii, in afara de aia de la degete.
A, ce? Nu stiai? Stiai, dar voiai sa uiti? Ca ale noastre corpuri noastre sunt caminele multor tipuri de bacterii, unele bune si saritoare, altele rele. Ai putea sa zici ca formeaza un fel de societate pe corpurile noastre - societatea bacteriana. Germofobi, fugiti acum.
Iar aceasta societate nevazuta a microorganismelor cu care traim zilnic a fost adusa in realitatea vizibila pentru a transmite niste mesaje. Pe caile publicitatii outdoor.
Spre exemplu, stiati ca olandezii au probleme mari cu indigestia? 2.000 de olandezi se strica la stomac in fiecare zi daca e sa credem ce spune spotul de mai jos. Destui cat sa pui de-o campanie nationala de constientizare. Aparent, multele imbolnaviri rezulta din numarul crescut de bacterii care traiesc prin bucatariile olandeze.
O agentie, Lemz, a adus bacteriile de pe mese, ustensile si prosoape de bucatarie in statiile de autobuz.
Aceste outdoor-uri bacteriene mi-au amintit de billboard-ul gandit de agentia Lowe Roche si produs de CURB Media in Canada acum vreo 3 ani. Ca sa promoveze filmul lui Soderbergh Contagion, respectivele au infiintat in vitrina unui magazin un afis cu microorganisme spornice si infometate care speriau trecatorii care incotro. Pana sa treaca la facut selfie-uri.
Daca nu stiati, compania EMRO Asia e responsabila de existenta mai multor produse (de curatare, in mare) bazate pe microorganisme benefice, lansate sub brandul EM (Effective Microorganisms). Toate naturale, fara chimicale. Sarcina era sa-i convinga pe oameni sa le si incerce.
Zis si facut. Agentia Creative Juices si-a pus rotitele in miscare. S-au rotit ele ce s-au rotit si ce-a avut de oferit agentia consumatorilor thailandezi? Niste mostre. Mostre? Serios, asta-i tot? Pai da, dar mostre venite in forma unui calendar.
Sa vezi si sa nu crezi! Scapa de mirosul de animal al pet-ului multiubit! Dezodorizeaza-ti adidasii de sala pe care ti-e frica sa-i scoti din rucsac! Spala pe jos, spala in baie, spala pana nu mai poti! Te ajuta microorganismele eficiente din calendarul care-a castigat la Cannes Lions 2 Bronzuri (Outdoor+Design).
La desert, in loc de campanie publicitara, va pun o portie de arta. Ca sa ne limpezim sufletele de comercial. Ce-ar putea sa iasa din intalnirea unui artist (Vik Muniz) cu un biolog de la MIT (Tal Danino)? Nimic altceva decat o opera stiintifica de arta sau Colonies.
Ei s-au reunit pentru a crea - din celule canceroase, virusi sau bacterii de alta natura - niste pattern-uri vii. Ca sa ne aplecam asupra acestor elemente, altminteri odioase pentru multi, si sa le privim intr-o alta lumina.