O platforma de imagine #ultimulracnet pentru creativii din Generatia Y: Retro Future

O platforma de imagine #ultimulracnet pentru creativii din Generatia Y: Retro Future
Cover photo credit: Alexandru Dan

De cateva luni, Anca Miron si Ioana Casapu, initiatoarele platformei de imagine Retro Future, formeaza o echipa perfect echilibrata. Teama de esec le-a fost depasita de dorinta de a avea un proiect numai al lor, pentru care sa lucreze zi si noapte, fara sa se plictiseasca, fara sa depinda de un sef sau de un program fix.

Au vrut sa ofere companiilor si indivizilor un spatiu proaspat, plin de resurse, prin care isi pot valorifica mai bine imaginea si intelege mai bine publicul. Am stat de vorba cu ele despre cum a pornit platforma, care e ideea din spatele ei, care au fost cele mai importante momente de pana acum si ce o sa se intampla in perioada urmatoare:

Echipa

Anca Miron are o expertiza de 10 ani in design vestimentar, design de costum si directie creativa pentru proiecte personale, teatru, cinema si reclame. Detine propriul label de moda, MIRON, si semneaza campanii de imagine pentru alti designeri si proiecte conexe. A lucrat cu Raiffesien Bank, Petrom, Napolact, Ciucas, Teatrul National Bucuresti, Elena Gheorghe, Andreea Esca, Saga Film, Multimedia Film, Hi Film.

Ioana Cristina Casapu este Creative Director si fotograf, cu un background de 8 ani in brand management, comunicare si jurnalism. A lucrat cu The Group, The Practice, Godmother, Dilema Veche, Promenada, Sapte Seri, Carturesti si a derulat in paralel proiecte foto si de styling pentru clienti din Romania si din afara tarii. Impreuna ne ocupam de managementul platformei Retro Future, de selectarea clientilor, a proiectelor, de gestionarea campaniilor si de cresterea armonioasa a echipei extinse de colaboratori pe care ii reprezentam.

Oamenii care sunt alaturi de noi sunt Alex Olteanu, la carma comunicarii platformei, care inainte de Retro Future a administrat si contribuit la conceptul Urbanesc (urbanesc.ro), Sandra Cristu, specialist in social media, fotografii Cristiana Negoescu, Adrian Anechitoaie si Andreea Retinschi, consultantul de comunicare Simona Petrica, make-up artistii Mara Radulescu si Mihaela Vasiloi, hair stilistii Madalina Stefu si Iulia Goicea, designerul Anca Adina Cojocaru (Imaculatura), Razvan Du (montaj) si o suma de prieteni, colaboratori si parteneri care ne-au sustinut demersul (cu vorbe bune, de duh si pahare de vin) si care au crezut in acest proiect.

O parte din echipa extinsa: Iulia Goicea, Cristiana Negoescu, Andreea Retinschi si Adrian Anechitoaie (Photo credit: Adrian Anechitoaie)

The Big Idea

Atunci cand dorinta de a avea un produs al nostru pentru care sa lucram zi de zi fara sa ne plictisim, sa depindem de sefi sau de un program fix, a depasit teama de esec. Am vrut, fiecare, sa oferim companiilor si indivizilor un spatiu viu, proaspat, emergent de resurse prin care isi pot valorifica mai bine imaginea si intelege mai bine publicul.

In Romania nu se pune accent pe concepte precum directie creativa, productie de imagine sau comunicare vizuala asa cum o fac alte tari. Piata contine un gap de aproximativ 10 ani ca distanta intre comunicarea care se face de catre agentii mari pentru liderii din diferite domenii, si nevoia de comunicare a generatiei actuale, pentru care e nevoie de mecanisme contemporane si de un vibe racordat, dincolo de tendinte, la spiritul individului, la autenticitate si la acest mental colectiv tanar.

Stii cum e o fotografie care spune mai bine de 1000 de cuvinte? Asta ne dorim: sa exploram acele cuvinte si sa le traducem pe intelesul tuturor, in termeni de calitate si de responsabilitate sociala - la nivel micro si macro.

Codruta Teslarasu Fashion Snapshot ( Photo credit: Ioana Cristina Casapu)

O zi din viata lor

Anca: Acum este plina de adrenalina, asa cum cred ca trebuie sa fie atunci cand iei un taur de coarne. Taurul fiind asumarea unei vieti de antreprenor creativ. Sau creativ antreprenor. E #ultimulracnet sentimentul ca ai asamblat o "masina" al carei motor incepe sa huruie. Pentru noi asta e masina timpului, metafora Retro Future.

E foarte cool ca, desi lucram organizat, putem sa ne luam o pauza oricand, sau sa facem lucruri spontane. Eu una, de exemplu, ma refugiez la orice ora intr-o baie calda, dupa care pot s-o iau de la capat. 

Dintre noi doua, eu sunt cea careia ii place sa planifice lucrurile in detaliu, bazat pe o viziune rumegata si construita minutios, pe cand Ioana este mai impulsiva, simte foarte bine momentul si oportunitatile.

Din cauza asta noi petrecem foarte mult timp discutand si tragand o concluzie dupa ce analizam ambele puncte de vedere. Ne putem spune lucrurile direct, fara ocolisuri, si asta scoate la iveala idei ultimul racnet. Mie una imi place sa discut si sa fiu contrazisa atunci cand creez. Am ajuns amandoua la concluzia ca asa functioneaza cel mai bine comunicarea dintre noi.

Ioana: Iti spun sincer ca, de cand am schimbat biroul de la corporatie pe lucrul in biroul nostru, in sufrageria mea sau a Ancai sau in cateva cafenele din Bucuresti, arata ca lumea cu susul in jos. Dar asta e un sentiment placut si reconfortant, mai ales atunci cand realizezi ca poti sa pleci sa alergi 2 ore in mijlocul zilei pentru ca ai o fereastra, ca muzica ta nu deranjeaza pe nimeni, ca decorul spatiului in care lucrezi il stabilesti tu, ca poti sa lucrezi de pe canapea, in pijama sau dintr-o carciuma, intr-o rochie Rick Owens.

O zi din viata noastra se intampla in foarte multe locuri. De la studioul foto, la o locatie de filmare, la intalnirile cu clientii, de la cafea cu prietenii la bauta seara tarziu, la bilete de avion cumparate ca panaceu universal pentru drumuri, doruri si niste echipe internationale exceptionale.

De la idee la lansare

A fost un fel de Scufita Rosie se intalneste cu Mica Sirena si fac bal. Anca Miron a zis ca toti creativii trebuie sa faca ceva misto impreuna. Apoi s-a dus in Control si a intalnit-o pe Ioana Cristina Casapu, care voia sa aduca awareness asupra acestor creativi.

Prima idee a fost sa fim noi, sa ne pastram autenticitatea, pentru ca ea este elementul care ne-a ajutat sa ne bucuram de succes in toate demersurile pornite “cu suflet”. Pasii urmatori au fost completarea echipei prin adunarea oamenilor pe care ii stiam si cu care colaborasem si in trecut in proiecte, concomitent cu demararea de proiecte conexe pentru clientii agentiei si construirea unui playground bazat pe valori comune, dar respectand capacitatea creativa a fiecaruia.

Obiective la inceput de drum

Ioana: Cand le-am povestit oamenilor despre ideea de platforma de imagine, discursul a venit, ca raspuns la nedumeririle unora dintre ei, cu un set de linii directoare care sa explice conceptul. Ne dorim sa cream un context cat mai larg pentru creativii din generatia Y romaneasca, prin care sa intampinam nevoia indivizilor si a companiilor de a accesa aceasta comunitate care si-a depasit de mult statutul de nisa.

Retro Future este un agregator de servicii complete, daca vreti, prin care companiile si indivizii beneficiaza de consultanta si livrabile de imagine, de la cum arata sifonierul si spatiul de lucru sau de locuit, pana la imaginea pe piata a brandului. Ne dorim sa accentuam prezenta acestui spatiu de servicii si sa promovam, simultan, viziunea creativa a profesionistilor pe care ii reprezentam.


Snapshot dintr-un pictorial pentru trupa We singing colors (Photo credit: Ioana Cristina Casapu)

Anca: Faptul ca nu suntem nici agentie de relatii publice, nici casa de productie, ci o platforma de imagine, e normal sa ridice intrebari pentru cei carora le povestim despre noi, asa ca pentru inceput este foarte importanta pozitionarea noastra ca o echipa de profesionisti care fac si proiecte artistice, si comerciale, pentru indivizi, companii mari, start-up-uri sau agentii.

Serviciile noastre pot fi contractate ca pachet sau individual. Foarte important este aspectul de directie creativa (Creative Direction in engleza), care inca nu este implementat in Romania, dar pe care noi il stapanim in urma modului personal prin care ne-am comunicat proiectele personale sau contractate.

Momente importante

Anca: Cred cel mai important moment a fost cel in care am avut viziunea unei umbrele sub care creativii cu care colaboram si cu care imi doream sa colaborez ar forma o comunitate de profesionisti care impart aceleasi valori estetice si, de ce nu, morale. O platforma in care standardul sa fie ridicat, competitia sa fie pozitiva, iar valoarea sa devina finalmente un bun de exportat, nu doar materia prima. Pasul catre o tara cu o economie si un orgoliu echilibrate.

Membrii generatiei Y din Romania au trasaturi inradacinate in comunism, dar sunt capabili sa reinventeze si sa revalorifice trecutul. Pentru prima oara avem pontentialul de produce valoare creativa la standarde internationale, si ca fiecare generatie, cred ca avem un pas in plus de urcat.

Din momentul in care vezi clar unde te indrepti, si ti-o asumi, totul merge inainte. Cat despre impotmoliri, imi place sa cred in general ca orice sut in fund e un pas inainte. Asa ne-am dat seama in pregatirea pentru petrecerea de lansare de pe 1 decembire la Lokal ca pe parcurs e foarte important sa nu uiti de viziunea care te-a motivat sa incepi, oricat de greu ar parea uneori.

Ioana: Haha, s-a impotmolit fix atunci cand incepusem sa confundam prea mult spatiul si timpul personale cu cel de lucru. Pe langa asta, a existat un moment acut cand, undeva intre pregatirea campaniei de lansare a agentiei, gestionarea echipei, a platformei noastre extinse, meeting-uri pe orar si lucrul cu clientii, ne-am dat seama exista o linie fina intre bucataria din spatele unui proiect si timpul petrecut in afara acestui mediu, care, odata trecuta, produce haos.

Declicul s-a produs intr-o seara cand am realizat ca inlocuisem iesitul in oras la bere cu iesitul in oras ca sa lucram la bere. Asa ca am decis sa le separam firesc si sa mai ramanem in oras ca sa ne si relaxam.

Proiecte cu care se mandresc

Probabil ca platforma Retro Future in sine este campania care ne bucura cel mai tare si ne valideaza, daca vrei, nevoia de a crea: pentru ca am reusit sa gasim, fiecare in cealalta, pilonii unei prietenii si asocieri de business rezistente la influente, intemperii si provocari, si in oamenii pe care ii sustinem, curajul, inspiratia si valoarea care sa ne motiveze in fiecare zi sa construim mai departe pentru si impreuna cu ei.

Promovare

Fara Facebook si Instagram n-am mai fi exponenti ai generatiei Y, dar credem ca cea mai buna promovare se face prin oameni, prin munca noastra si prin imagine.

Tinem foarte tare sa lucram cu oameni care impartasesc aceleasi valori, care au o cultura vizuala si generala bogata si in permanenta evolutie, cu indivizi pasionati si dedicati muncii lor si cu start-upuri si companii care recunosc ca au nevoie de solutii inovatoare si adaptate la momentul prezent, recicland elemente din trecut traductibile in viitor.

#ultimulracnet

Ioana: #ultimulracnet este una dintre expresiile epitom cu care am crescut in anii ‘90 si factorul cool din dictionarul urban al unei intregi generatii. #ultimulracnet este petrecerea prin care sarbatorim, de Ziua Romaniei, talentul si ambitia unei generatii aspirationale, care isi propune sa traiasca in prezent inspirata de valorile trecutului si motivata de inovatia viitorului.


Afis #ultimulracnet

Ce o sa se intample concret acolo? O sa fie muzica, vor fi fotografii analog ca pe vremuri, vom avea o masa sa te lingi pe degete, si mai departe, veniti sa vedeti. Credem ca o sa va placa! Speram ca oamenii sa cunoasca indeaproape platforma pe care am infiintat-o si pe oamenii ce fac parte din ea, sa se bucure de o petrecere care celebreaza aceasta generatie si sa revina :)

Anca: Pe langa faptul ca Lokal este plasat intr-o casa fermecatoare de pe Strada Mihai Eminescu, decorul va fi amenajat de catre designeri de interior si obiect cu care colaboram si cu care ne mandrim, precum Poteca Studio, Alina Turdean sau Moft.

Sunt foarte entuziasmata de faptul ca vom avea super muzica de la DJ–ii invitati: Zabriskie si Calin, care ne plac noua si multor altora, si de faptul ca vom putea retrai intr-un mod high tech experienta portretului facut “la fotograf” cand eram mici. Pentru ca noi suntem o platforma de imagine, este foarte important ca imaginile din timpul evenimentului sa fie altfel decat la alte evenimente mondene.

Alte proiecte

Anca: Am avut onoarea sa apar pe coperta revistei Forbes in 2013, context in care am primit titulatura de trendsetter, lucru flatant si incurajator. Proiectul a fost initiat de ANTZ, o agentie autohtona de cool hunting.

Tot in 2013 am lansat o colectie-concept treptata, compusa din cinci episoade diferite cu povesti suprarealiste ale unor personaje contemporane pe care le admir din Bucuresti. Colectia a fost dedicata capitalei, iar modelele au fost chiar persoanele pe care le admir interpretandu-si propriul rol suprarealist. Piesele din colectia Fill in The Blank Bucharest au ajuns in colturi diverse din lume si din Bucuresti.

In 2014 am semnat costumele pentru prima piesa de teatru in cadrul Teatrului National Bucuresti, „Ziua in care nu se cumpara nimic”, in regia lui Horia Suru.

Ioana: In 2014 am inceput un proiect fotografic pe film Polaroid, Only lovers left Alike, care surprinde in instantanee (lipsite de efemeritatea digitalului) aspecte din viata cuplurilor.

Iubesc formatul de film analog si am avut surpriza si bucuria recent sa imi pot expune lucrarile pe polaroidoftheday.com, una dintre principalele platforme care sustin in continuare acest gen de fotografie. Vreau sa invat sa merg pe bicicleta. Am inceput sa lucrez la a doua carte.

Timp liber

Anca: De cate ori prind un moment liber fug in natura, sau gatesc si chem prieteni la mine. Imi place sa fac mese mari. Nu exista niciun remediu mai bun pentru stres, sau adjuvant mai bun pentru inspiratie decat cele doua.

Profesoara mea de Teoria Costumului si Implementarea Conceptului in Moda avea in discursurile ei tot felul de pastile de intelepciune care pe mine ma conturau, iar una dintre ele spunea ca un om care e pasionat de ce face poate sa cunoasca intregul prin prisma pasiunii sale. Asta se aplica la ce fac eu ca o manusa, vorba vine.

Prin costum pot sa inteleg foarte mult despre oameni, si despre contextele cu care intru in contact, din ce in ce mai mult. Iar costumul si contextul nu pot fi separate, de aici si dezvoltatea unei alte laturi profesionale care inca nu este implementata in Romania, cea de Creative Direction.

Pentru mine vestimentatia si modul in care este ea purtata sunt coduri de descifrat sau adunari de clasa intai. Urmaresc oamenii si modul cum se poarta ei pe ei insisi.

Tot o pasiune este si sa fiu la curent cu platformele de creativi si de design avangardist din afara tarii ca Not Just A Label, Trend Tablet sau Behance. Cred ca am avut intotdeauna o orientare spre viitor, inovatie, lucruri care sunt strans legate de sinceritate din punctul meu de vedere. Dar asta e alta discutie.

Ioana: Greu de spus, in ultima vreme am tot lucrat, asa ca mi-am urmarit doar vecinii cu privirea de la balcon in pauzele de tigara. Ca sa nu credeti totusi ca voyeurismul e singura mea placere, recunosc ca ma mai uit si dupa aceste lucruri: concursuri foto, aparate pe film, reviste independente, conturi de fotografi de pe Instagram, aplicatii mobile si obiecte de pus pe pereti.

Grace Coddington vorbeste despre cat de important e sa iti iei timp sa privesti pe geam, sa remarci acele detalii, unghiuri, care transporta esenta unui moment intr-o imagine. Dar eu vad imagini peste tot si cred ca de-asta prefer sa merg pe strada si sa ma uit in jur decat sa stau pe mobil si sa rasfoiesc site-uri.

Imi place sa fiu la curent cu lucrurile din viata prietenilor mei, bune si rele - sunt oameni minunati, cu proiecte in care eu cred chiar si atunci cand ei uita sa o faca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related