[Jurati de festival]  Eugen Suman: Cand o sa vedeti la Entrant Company numele clientului si nu al agentiei, atunci o sa stiti ca s-a investit din partea clientului 

[Jurati de festival]  Eugen Suman: Cand o sa vedeti la Entrant Company numele clientului si nu al agentiei, atunci o sa stiti ca s-a investit din partea clientului 

Dupa ce am vorbit cu cativa oameni din agentii despre festivaluri si motivele de a participa, am vrut sa aflam si parerea unor jurati despre trendurile pe care le-au observat anul acesta in competitii, despre cum se contruieste un case study misto si cat de mult investesc clientii in ele.

Referitor la trendurile creative, Eugen Suman (Creativ Director, Kubis Interactive) ne spune ca merge orice, numai sa fie misto: idei simple, dar care au impact, campanii ample cu executii impresionante sau idei mediocre bine mestesugite, care devin spectaculoase.

Trenduri

Ce-am observat anul asta, si din experienta de jurat dar si prin observatie directa e ca a inceput sa se puna mai mult accent in studiile de caz pe idee si mai putin pe cifre. Ca trenduri creative, e un mix care are de toate: si idei asa-si-asa care sunt super craftuite si devin spectaculoase, si idei simple, cu impact dar si campanii integrate uriase, cu multe touch-points, care impresioneaza deopotriva prin anvergura si executie. Cu alte cuvinte, everything goes. Atat timp cat e misto.

Rezultate vs. idee

O idee valoroasa, pusa bine in practica, o sa aiba de cele mai multe ori rezultate. La nivel personal, mai ales in festivalurile care premiaza creativitatea, pun mai mult accent pe idee si mai putin pe rezultate.

Idee vs. case study

Un premiu depinde atat de idee, cat si de cum iti faci case study-ul. As zice un 50 – 50. Cazul e incredibil de important, si trebuie tratat cu maxima seriozitate. Ideea trebuie sa se inteleaga in primele 30 de secunde, trebuie sa folosesti trucuri de regizor ca oamenii sa continue sa se uite la cazul tau. Gandeste-te ca sunt de vazut sute de cazuri, daca nu s-a inteles despre ce e vorba sau nu e indeajuns de interesant cazul, in primele 30 de secunde lumea o sa dea skip.

Bugetul

E bine sa ai un buget pentru caz, pentru ca asa te asiguri ca-l faci sa arate cum trebuie (animatii, filmare, motion graphics). Intr-o lume ideala n-ar trebui sa conteze decat ideea, dar nu e cazul deocamdata. Sunt curios care e next level-ul cazurilor. Mai intai erau board-urile de prezentare super la moda, acum sunt cazurile, ma intreb ce urmeaza? Mini-experiente interactive? Trupe de actori? Holograme?

Aportul clientilor la festivaluri

Poate doar cei mai ambitiosi, care vor sa controleze si cum se fac studiile de caz si ce se inscrie. Dar nu cred sa fie o practica, cel putin nu la festivalurile pe care le-am urmarit eu. Cand o sa vedeti la Entrant Company numele clientului si nu al agentiei, atunci o sa stiti ca s-a investit din partea clientului.

Cannes si Effie vs. alte festivaluri

E relevant sa participi si la alte festivaluri pentru agentie, pentru clientii de pe alte piete samd. Premiile nu le iei pentru clienti, le iei pentru echipele de creatie, pentru agentie, pentru oamenii care s-au zbatut sa iasa bine un proiect.

Efecte in business

Iti aduce, din cand in cand, niste new business. Nu prea mult, ca nu sunt foarte multi clienti interesati.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related