La ultima numaratoare, lui Marius Tianu (C0-Creative Director, Saatchi & Saatchi) i-au iesit 39 de festivaluri de publicitate. Si desi efectele asupra agentiilor premiate nu sunt intotdeauna clare, in urma evaluarilor succesive, trebuie sa se regaseasca pe undeva si capacitatea de a crea campanii de succes.
Festivaluri relavante
Cannes, Effie, Golden Drum – intr-un sistem in care principalul criteriu de evaluare este proximitatea si relevanta locala. Insa, evident ca sunt festivaluri importante in orice sistem de evaluare: D&AD, The One Show, The CLIO Awards, LIA, NY Fest. Dar si festivaluri precum cele din Rusia si Dubai sunt din ce in ce mai importante - suficient de mult incat sa fie incluse, mai nou, in The Gunn Report.
Participari in ultimul an
Campania Days of Hope, o campanie implementata la nivel european impreuna cu Samusocial si Saatchi&Saatchi Berlin, a castigat premii la toate festivalurile importante din lume.
Motivatia
Excelenta trebuie validata. Desigur, exista din ce in ce mai multe festivaluri: 39 – cel putin la ultima mea numaratoare (da, chiar am avut rabdarea sa o fac).
Efecte
Nu cred ca exista un singur raspuns la aceasta intrebare. Intr-un studiu cantitativ oferit de AdMarket din 2014, la intrebarea cat de mult conteaza premiile in alegerea unei agentii, doar aproximativ 20% dintre clientii au raspuns ca premiile conteaza in mare si foarte mare masura. Probabil ca atunci cand evaluezi forta si reputatia unei agentii, alaturi de multe alte lucruri, undeva se regaseste si capacitatea de a crea campanii de succes in festivaluri.