Albert Nica (Executive Creative Director, Ogilvy&Mather) n-ar spune ca exista o legatura directa intre premiile castigate si faptul ca anumiti clienti decid sa lucreze cu o agentie. Dar premiile internationale ii fac pe clienti sa devina mult mai deschisi la anumite propuneri creative, iar sansele ca agentia respectiva fie chemata intr-un pitch cresc.
Festivaluri relavante
In ultimii 4 ani Biroul din Bucuresti, ca si intreaga retea Ogilvy&Mather, a mizat pe 5 festivaluri de creatie: D&AD, One Show, Cannes, CLIO si LIA.
Participari in ultimul an
La toate cele mentionate mai sus, cu exceptia One Show.
Anul care se incheie in curand a fost unul dintre cele mai prolifice pentru Ogilvy&Mather Romania, pentru ca am reusit sa castigam ceva la toate festivalurile la care am participat. “In Book” la D&AD, 2 shortlisturi la Cannes, 1 Bronz la Clio si 1 Bronz la LIA. Cu exceptia unui shortlist la Cannes pentru proiectul “Bursa de fericire”, celelalte au fost castigate cu spotul Anim’est “The Miracle”.
Motivatia
In cazul Ogilvy&Mather este parte din strategia globala “Twin Peaks” - in care “varfurile” sunt definite de Creativitate si Eficienta. Pentru noi in Romania este un argument incontestabil al potentialului creativ pe care il avem.
Efecte
Nu cred ca exista o legatura directa de genul “semnez cu agentia X pentru ca au castigat un premiu international”. De cele mai multe ori efectele sunt mai subtile. Clientilor actuali li se confirma faptul ca au ales agentia care trebuie din punct de vedere creativ si implicit devin mai deschisi la propunerile tale creative iar pentru cei potentiali este un argument in plus sa-ti dea o sansa in situatia unui pitch. Oricum este un proces de durata si tine si de o anumita consecventa a rezultatelor.