[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Monica Jitariuc: Baietii de la creatie rar urcau la etaj, la PR. Acum vin spre PR tot mai des pentru ca (zic ei) ideile lor sunt “PRizabile”

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Monica Jitariuc: Baietii de la creatie rar urcau la etaj, la PR. Acum vin spre PR tot mai des pentru ca (zic ei) ideile lor sunt “PRizabile”

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, comunicare online, BTL si productie, ca sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de PR si al agentiei MSLGROUP The Practice, Monica Jitariuc (Co-Managing Director):

Tendinte in business-ul de PR

 Traim vremuri interesante in comunicare in general si in PR, in special. PR-ul a inceput sa fie cool cam cum era advertising-ul pe vremuri. Baietii de la creatie rar urcau la etaj, la PR. Acum vin spre PR tot mai des pentru ca (zic ei) ideile lor sunt “PRizabile”. PR-ul a devenit cool pentru ca a fost in sfarsit consientizat de toate disciplinele ca fiind absolut necesar. Era dintotdeauna – iar noi oamenii de PR stiam asta. PR-ul inseamna reputatie, asa ca PR-ul a ajuns sa insemne totul. Un trofeu la competitii in categoria PR devine la fel de important ca unul in categoria Integrated, sau de multe ori campania de la PR e aceeasi cu cea de la Intergrated. Comunicatorii de orice fel incep sa accepte faptul ca PR-ul are rol strategic si integrator.

Deci, traim vremuri bune pentru PR si vremuri grele pentru gestionarea reputatiei in mediul comunicational “always on”. Fara PR nu se mai poate; cu PR aproape totul se poate!

 

Relatia Client - Agentie

“Cum iti asterni, asa dormi” se aplica si la relatia client-agentie. Pentru agentiile care s-au pozitionat corect, consultanti reali ai clientilor in chestiuni de comunicare si de business, lucrurile au evoluat bine. Relatia devine mai profunda, increderea se cladeste si se consolideaza. Agentiile de PR stau din ce in ce mai des la masa executivilor, in sala de board.

O data cu aceasta consolidare a relatiei si o data cu presiunile mari asupra clientilor din intern sau din retea sau de la consumatori, relatiile devin uneori tensionate. Dar, it takes two to tango si obiectivele clientului devin si obiectivele noastre. De aici incolo, tragem in aceeasi directie si daca vaslesti in aceeasi directie si esti cu adevarat in aceeasi barca cu clientul tau, ajungeti  la mal impreuna.

 

Cerintele de servicii ale clientilor

De la un comunicat de presa la campanii integrate unde agentia de PR este lead
De la “a intrat spotul pe TV, dati si voi un comunicat ca a inceput campania” la “avem intalnire cu toate agentiile noastre pentru stabilirea strategiei de campanie. Toata lumea e la masa, nicio agentie nu mai are monopol pe idee”
De la “vreau 100 de articole” la “vreau sa am incredere ca imi las reputatia companei si a brandului pe maini bune”
De la “dam comunicatul” la strategii complexe de continut multi-channel

…serviciile solicitate agentiei de PR s-au sofisticat si au evoluat in masura in care si agentiile s-au profesionalizat in ce in ce mai mult. Gestionarea reputatiei este o constanta in obiective, indiferent de serviciile cerute.

Acum livram clientilor strategii integrate de continut (agentia de PR a fost dintotdeauna responsabila de continut si ar trebui sa fie in continuare – continutul pe social media este intelept si eficient sa fie incredintat agentiei de PR), strategii complexe de gestionare a relatiilor cu influentatorii, strategii de management de criza, etc.

 

Modelele de plata Client - Agentie

In PR parca ne-a fost mereu rusine sa vorbim despre bani. Am evoluat de la “hai ca agentia de ATL a dat PR-ul bonus”  la contracte pe termen lung cu clientii bazate pe un model fair de plata a serviciilor livrate si mai ales corelate cu indicatori de performanta.

Nu sunt multi bani in PR, dar sunt foarte bine investiti. Cu bugetele pe care le avem in prezent (suntem  inca ruda saraca a comunicarii, Cenusareasa bugetelor de comunicare) reusim sa facem mult si bine, reusim sa reprezentam industria la cel mai inalt nivel in competitiile internationale de profil, sa facem studii de caz pe care clientii nostri le prezinta global ca best practice-uri… deci, ne descurcam…

 

Online/social media

MSLGROUP The Practice a fost prima agentie din Romania care a avut un departament specializat de social media. Am infiintat acest departament in 2009 si el a crescut foarte bine. Acum avem o echipa extinsa de specialisti care fac strategii de social media, de continut, de relations, etc. Facem content & community management, gestionarea relatiei cu influentatorii online, social listening, gestionare de criza in social media, training de social media pentru clienti si multe altele.

Avem un departament puternic de social media si rezultate pe masura. Luam premii pentru campaniile noastre (am luat in 2013 si un mare premiu la INTERNETICS, competitie in care e mai greu sa te impui ca agentie de PR), avem campanii de social media care au devenit repere pe piata locala, gestionam prezenta in social media a unor branduri cu comunitati impresionante (de exemplu Samsung, locul 2 in Top Social Brands si multe altele).  

 

Workflow

 Incercam sa gasim mereu, mereu solutii de a ne face treaba mai repede si mai bine. Incercam de asemenea in permanenta sa eficientizam bugetele  clientilor nostri. Schimbam in permanenta si stim ca nu exista reteta. Adaptam flow-ul de lucru in permanenta.

 

Evolutia business-ului MSLGROUP The Practice

MSLGROUP The Practice a avut o evolutie sanatoasa in toti aceasti ani. Ne-am concentrat si ne concentram in permanenta sa livram cel mai bun produs de PR de pe piata, credem ca rezultatele de business vin apoi natural. Asadar, am livrat mereu pe pozitionarea “”Results through creativity” campanii foarte bune, campanii premiate, campanii eficiente. Suntem cea mai premiata agentie romaneasca de PR, cu un palmares impresionant- peste 170 de premii si nominalizari.

Din punct de vedere business, avem un portofoliu stabil de clienti, avem branduri carora le suntem alaturi de ani de zile. Crestem sanatos si, cel mai important, incercam sa raspundem nevoilor clientilor nostri si sa fim mereu cu un pas inainte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related