Despre modul in care difera colaborarea unei agentii cu un client local/multinational am cerut opinia catorva manageri.
Punctele urmarite s-au referit la: modul de organizare a unui pitch, informatii din research-uri (cunoasterea pietei / intelegerea consumatorului), definirea cerintelor de comunicare, importanta pe care o acorda strategiei, libertatea/restrictiile in creatie, dimensiunea bugetulului (creatie/productie), usurinta/dificultatea cu care ia decizii privitoare la propunerile agentiei, feedback pe rezultatele campaniei/transparenta pe datele de vanzari fata de agentie.
Lorand Balint (Managing Director, Leo Burnett Group)
Desi la prima vedere impartirea in clienti locali si clienti internationali are sens, la o privire mai atenta se observa ca toate comportamentele dintr-un segment se regasesc aproape in aceeasi masura si in celalalt segment.
Exista clienti locali care pun mare pret pe strategie (au o viziune pe termen lung, niste obiective clare care ii ajuta sa filtreze / judece propunerile agentiei, valorizeaza un insight puternic) si clienti internationali care se indragostesc de o executie (propunere locala sau ad existent pe o alta piata de-a lor). Si invers.
Exista clienti locali / internationali care restrictioneaza foarte mult creatia sau care dau frau liber lucrurilor. Care stiu ce vor sau care incearca marea cu degetul pentru a se prinde de ceea ce au nevoie.
Exista clienti locali / internationali cu super profesionisti la marketing, precum si clienti locali / internationali fara o minima intelegere a fenomenului.
Daca ar fi sa gasesc o diferenta, aceasta ar fi la disciplina legata de plata banilor catre agentie – sunt semnificativ mai multe situatiile in care clientii multinationali isi respecta obligatiile versus situatiile in care clientii locali si le respecta.