[Tinerii din agentii - MSLGROUP The Practice] Ilinca Munteanu batatoreste cu spor calea introvertitilor spre PR

[Tinerii din agentii - MSLGROUP The Practice] Ilinca Munteanu batatoreste cu spor calea introvertitilor spre PR

Ilinca a citit Quiet: The Power of Introverts in a World That Can't Stop Talking de Susan Cain. Si eu am vrut s-o citesc acum vreun an-doi, dar am reusit sa ma "afund" numai in pasaje si comentarii despre ea. De pe net. Ce frumos ca nu sparg tiparul oamenilor care nu prea mai apuca sa citeasca o carte pentru ca mai repede citesc Marea Carte (Facebook).

Cand o sa ajung sa citesc Quiet, o sa aflu de ce nu e niciun capat de lume ca nu sunt un titirez social si din ce motive "tabara" introvertitilor e atat de subestimata in societate. Sau a fost, ca lucrul asta e deja in schimbare. Avem aici un exemplu adecvat.

Ultimul lucru pe care l-ai recomanda unei persoane introvertite ar fi sa se bage in comunicare. Ilinca insasi nu s-ar fi recomandat pentru comunicare. Gresit. Acum e Social Media Manager la MSLGROUP The Practice si o duce bine cu energia si oamenii.

Mai spun despre ea si ca a fost #InBruges unde a gasit ceva misto si mai pun o poza care are potential sa ma amuze pentru totdeauna.


INAINTE DE COMUNICARE

Studii
In liceu voiam sa dau la teatru, apoi m-a convins un baiat sa dau la FCRP. Acolo am invatat sa scap de accentul pronuntat ardelenesc, mi-a zis profa de PR ca nu va avea nimeni rabdare sa ma asculte.

Tot acolo am invatat un concept misto pe care il aplic peste tot: "cultura diferentelor", adica oamenii vad lucrurile diferit si actioneaza diferit, deci uneori ce e "gresit" pentru mine e "ok" pentru ei. Daca vezi lucrurile asa, ai mult mai multa rabdare si rezolvi conflictele mai simplu. Stiu, nu e nimic groundbreaking aici, a fost un declick in mintea mea, ceva ce m-a ajutat sa aplic chestia aia abstracta numita "empatie".

Si atunci am stiut: PR is the way
Lucrurile puteau sa mearga foarte rau, pentru ca nu aveam neaparat o directie, dar au mers super bine, pentru ca am intalnit oamenii potriviti. De exemplu, ma tot intalneam intamplator cu Monica Jitariuc. Dupa angajare mi-a spus "te vedeam peste tot, deci stiai tot ce misca prin oras, stiai oamenii, era un semn bun."

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Prima data cand am inteles cat de multe poti transmite comunicand destept a fost cand am vazut spot-ul de la Cadbury, cel cu gorila Nu s-a spus un cuvant in spotul ala, era vorba despre build-up-ul dinainte sa iei prima bucatica de ciocolata dintr-un pachet nou si era cu o gorila care batea la tobe. Cam tare.

Pre-judecati
Credeam ca e "all work and no play", aici m-am inselat destul de tare. In rest, nu au fost discrepante mari intre ce credeam si ce se-ntampla, asa, in linii mari. Stiam ca munca nu e usoara si ca daca ai noroc sa nimeresti pe langa cineva de la care sa "furi meserie", o sa-ti fie bine.

Rezerve
Erau legate de mine in raport cu industria. Aveam aceasta idee infipta in minte, ca trebuie sa fii extravertit ca sa fii bun. Prea multa interactiune sociala ma stoarce de energie si mi-era teama ca nu o sa fac fata. Dar am ajuns sa fac asta cu placere, si mult mai tarziu, am citit cartea Quiet de Susan Cain. O recomand ca o pastila de linistire pentru cei care se simt prost pentru ca nu sunt bombe de energie sociala.

 
Ilinca la laptop, inconjurata de practicieni binevoitori, dar extroverti

La angajare
De cand am decis ca vreau sa ma angajez pana la primul job au trecut 4 luni. Am facut 3 internship-uri, unul dupa altul. Sa fie. Apoi m-am angajat la o companie unde comunicam pentru piata din State. Era o companie foarte mare de greeting cards – oamenii inca le folosesc, aparent. Incepusem sa ma rup de tot ce se intampla pe la noi, cand m-au cautat fetele de la The Practice.

IN TIMP CE COMUNICARE

Prima campanie
Campania Peroni Anniversario, cand brandul implinea 50 de ani. Printre altele, am avut de organizat doua evenimente, fiecare cu sute de oameni. Am inteles atunci ce colege misto am, cand au sarit cu contacte, sfaturi, tigari si totul a iesit super bine.

Campania de care esti cea mai mandra
O campanie pentru Unilever Corporate, pentru care am convins niste oameni tare ocupati sa participe la un experiment si sa-si schimbe obiceiurile de acasa. A iesit o miscare faina, oamenilor le-au placut rezultatele. Apoi, mai multi bloggeri au acceptat provocarea si s-au bagat si ei. S-a vazut frumos online si cel mai bine s-a vazut in buzunarele lor, ca au economisit, pe bune, o gramada de bani.

Cea mai mare gafa de pana acum
Am fost asa de sigura de executia unui proiect si pe promisiunea unui furnizor ca va iesi totul bine incat n-am avut plan de back-up. Asa ca am ajuns sa fiu "omul bun la toate" in proiectul respectiv. De atunci suflu si-n iaurt, de trei ori!

O deziluzie
Ca bunul simt si etica, pe care se bazeaza de fapt multe colaborari, nu pot fi incluse in contracte. Ne-ar fi mai bine tuturor daca ar putea fi incluse in contracte.

Cel mai important lucru invatat
Sa setez mereu asteptarile potrivite.

Mentori/ invatatori
De la echipa The Practice. De la Oana (N.R. Oana Bulexa) si Monica in primul rand, apoi de la fiecare om cu care am lucrat. Am mai fost la Eurobest, anul trecut, dupa ce-am fost in echipa castigatoare Alternative School for Creative Thinking si am ramas cu niste super idei – de la scoala in sine si de la Teo Migdalovici, cat si de la prezentarile de la festival.

 Pe cea din mijloc o cititi

Daca nu ai lucra in comunicare?
As face soundtrack-uri pentru filme. Sau as fi un "nez", adica nas, cum li se zice celor mai tari parfumieri din Franta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related