Irinel Ionescu (Owner, AMPRO DESIGN) considera doar festivalurile internationale relevante in industria in care activeaza. Mandria simtita in momentul castigarii unui premiu e cea care ii indeamna spre alte participari. Toti vor sa stea in preajma premiantilor de la festivaluri - care nu sunt deloc niste tocilari.
Festivaluri relevante
In principiu, orice festival este relevant in momentul in care are un juriu pe masura si istoric. Festivalurile pe care eu le consider relevante in branding sunt internationale :) No offence, dar lucrari premiate la mai multe festivaluri de afara nu au fost nici macar nominalizate in Romania.
Asadar, lista noastra de festivaluri include: Pentawards pentru packaging, A’design Award, Brand identity Grand prix / Milano, Transform Awards si Rebrand 100 pentru branding corporate si rebranding, CLIO Awards, New York Festivals, D&AD.
Participari in ultimul an
Anul acesta a fost un an al reorganizarii si al multor schimbari dictate de piata, iar participarea la festivaluri nu a fost tocmai in capul listei de prioritati. Totusi, am participat la Pentawards si la A’Design Award.
La Pentawards am obtinut un bronz cu legumele Edna de la Frigorifer si nominalizare cu ambalajele Dexi;
la A'Design Award am luat un Silver tot cu Edna si un bronz cu ambalajul ciocolatei Spira, plus doua certificate de finalist cu redesignul brandului international de cafea Casablanca al Penny Market si Danone Traditii din Romania.
Motivatie
In primul rand premiile internationale sunt o mare rasplata pentru cei care au lucrat la proiectele premiate. Este o judecata obiectiva a rezultatelor unui proces creativ; apoi, aceste distinctii sunt o mandrie pentru toata compania. Deci cel mai probabil mandria simtita in momentul in care castigam ne motiveaza sa participam la festivaluri.
Efecte
Din 2008 si pana acum am castigat peste 30 de premii internationale, acest lucru influentand ambele publicuri: si pe cel extern si pe cel intern.
Clientii actuali se mandresc sa lucreze cu una dintre cele mai premiate agentii, potentialii clienti vor sa lucreze cu una dintre cele mai premiate agentii, designerii vor sa lucreze intr-una dintre cele mai premiate agentii, la fel si oamenii de client service si asa mai departe. Ce sa mai? Toti vor sa stea in preajma premiantilor; premiantii la festivaluri nu sunt niste tocilari :)