[Tinerii din agentii - The Public Advisors] Claudia Clipici, un PR cu frica numai si numai de rutina

[Tinerii din agentii - The Public Advisors] Claudia Clipici, un PR cu frica numai si numai de rutina

Claudia are profil privat pe Instagram, dar am reusit sa-l hackuiesc. Ma rog, nu chiar, am gasit-o si pe Twitter, unde a postat linkuri directe catre niste poze de la Craciunul trecut, pe care ea l-a petrecut la Agerpres. Vedeti voi, Claudia a terminat Jurnalismul, a lucrat o vreme in televiziune, si apoi a ajuns in sus-numita agentie de presa. Tot circuitul asta profesional a adus-o catre provocarea cea mai mare, pe care o escaladeaza in prezent. Asa e, merge la serviciu intr-o agentie de PR. 

Poza de mai sus era prea serioasa, asa ca am imprumutat de pe Facebook si una mai hippie. Speram sa nu se supere. Si tot acolo am aflat ceva misto: Claudia a zburat cu planorul anul asta. Sau nu, nu e bine. S-a dat cu motodeltaplanul, cred. Am cautat pe Google si asa-mi pare mie. Ajutor?


Woman in the Dunes, anyone?

INAINTE DE COMUNICARE

Studii
Intrasem la Facultatea de Jurnalism, iar prin anul doi, din dorinta de a ma angaja, am lucrat la o companie imobiliara, unde n-am rezistat decat cateva luni. Acela a fost momentul in care mi-am dat seama ca, prin modul meu de a fi, am nevoie de un mediu de lucru creativ, in care sa ma desfasor in voie si in care sa simt cu adevarat ce inseamna pasiunea pentru un domeniu.

Si a urmat televiziunea. Mai exact, Antena 1 si Antena 2. Trei ani minunati care m-au format. Am avut niste colegi extraordinari. Intre timp incepusem si Masterul in Comunicare si Relatii Publice. Si, stai asa! Ca pana sa ajung in agentia de PR, am trecut mai intai prin agentia de presa Agerpres, unde din nou am avut noroc de oameni misto si profesionisti. Toate m-au pregatit pentru cea mai mare provocare, cea din prezent, munca intr-o agentie de relatii publice.

Si atunci am stiut: PR is the way

Nu as vrea sa limitez in vreun fel si sa spun is the way, the only way, insa in timp mi-am dat seama ca este o zona extrem de permisiva, in care cuvantul rutina nu exista in vocabular. At the end of the day, cand vezi rezultatul finit, merita toate orele nedormite si toate orele suplimentare.

Ce te-a ademenit catre comunicare
Au fost trei momente care m-au convins:

  1. Noaptea Agentiilor
  2. Premiile Internetics: cand am simtit emotiile oamenilor premiati si am simtit fiorul acela pe care il aveam in televiziune cand mai mergeam pe platourile de filmare. Mi-am zis ca, la un moment dat, trebuie sa castig un premiu de genul.
  3. Noaptea Devoratorilor de Publicitate

Pre-judecati
Este exact asa cum mi-am imaginat. Cu mult inainte de a ma angaja in agentie, "prospectam" terenul, lucru care m-a ajutat sa cuprind o imagine destul de clara a muncii in agentie.


Old school: sa folosesti o harta de hartie 

Rezerve
Chiar nu aveam. Mi-a fost clar ca vreau sa incerc sa vad pe pielea mea cum e intr-adevar. In plus, ma bazez foarte mult si pe instinct si pana acum nu am gresit facand asta.

La angajare
Cred ca am fost omul potrivit, la momentul potrivit. Am fost recrutata de catre echipa The Public Advisors, prin prisma colaborarii dintre Agerpres si agentie. Au vazut cum lucrez, le-a placut si au considerat ca sunt persoana de care aveau nevoie. Si uite asa a inceput aventura.   

IN TIMP CE COMUNICARE

Prima campanie
Un proiect al Skanska Romania, compania suedeza de dezvoltare imobiliara si constructii. Dupa prima mea vizita pe santierul de constructii, a devenit intr-un fel si proiectul meu de suflet. Am vazut in detaliu cum se ridica de la zero o cladire de birouri, iar in curand vom avea si inaugurarea cladirii. Mi s-a parut fascinant.

Campania de care esti cea mai mandra
N-as putea sa nominalizez una singura. Lucrand cu clienti din domenii diferite, de la zona de health, la zona real estate, toate reprezinta o provocare. Sunt mandra cand observ ca obiectivele au fost atinse si clientul este multumit. Si ca am mai invatat ceva in plus, fata de ziua de ieri.

Cea mai mare gafa de pana acum
Eram la Sibiu, la o conferinta importanta pe care care am organizat-o cu agentiile de presa internationale si i-am urat unui reprezentant: "Welcome to Bucharest!". De la emotii :)

O deziluzie
Din pacate, uneori, lipsa bugetelor este un impediment in crearea unor campanii de amploare. 

Cel mai important lucru invatat
Ca nu exista nu pot. N-a iesit din prima? Incerc pana reusesc. Si sa am rabdare.  

Mentori/ invatatori
De la patru doamne in adevaratul sens al cuvantului: Cristina Severin, Oana Gala, Alina Birman si Cristina Niculescu. In prezent, persoana care imi intelege cel mai bine "nebunia" si ma introduce in lumea unei agentii de PR este Lidia Pitulea, careia ii multumesc!

Daca nu ai lucra in comunicare?
Cred ca as lucra tot intr-un domeniu care ar necesita interactiunea cu oamenii. La un moment dat, ma gandeam serios sa devin stewardesa, sa-mi potolesc setea asta nebuna de a calatori peste tot in lume. Iar daca ar fi sa ma iau dupa dorinta din copilarie, care revine de fiecare data cand merg la teatru, m-as face actrita.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related