Saatchi & Saatchi X Publicitate anunta lansarea proiectului "Cum sa devii cel/cea mai bun/a profesionist/a? – Program inovativ de consiliere si orientare profesionala pentru studentii interesati sa lucreze in domeniile comunicarii, publicitatii si relatiilor publice (PR)".
Acest program de consiliere profesionala le ofera studentilor posibilitatea de a realiza prima lor campanie publicitara in cadrul Saatchi & Saatchi, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din Romania.
Programul se adreseaza studentilor sau masteranzilor la Marketing, Comunicare, Arte, Management si alte specializari in domenii socio-umane. Timp de un an, 360 de studenti interesati sa lucreze in domeniile comunicarii si al relatiilor publice isi dezvolta cunostintele si abilitatile pentru a crea prima campanie de comunicare din cariera lor.
Fiecare serie de 15 studenti parcurge 2 module, unul teoretic si unul practic, in decursul a 2 saptamani. Pe parcursul primei saptamani participantii se vor familiariza cu activitatea desfasurata in toate departamentele agentiei: client service (relatii clienti), strategie, creatie, online, social media, audio-video, DTP (pregatire si productie tipar). In a doua saptamana, studentii, impartiti in trei echipe, primesc un brief concret de la un client si vor avea ocazia sa isi exerseze cunostintele acumulate, prin realizarea unei propuneri pentru o campanie de comunicare.
Pe parcursul programului fiecare beneficiar se bucura de indrumarea expertilor Saatchi & Saatchi implicati in proiect, astfel incat solutiile propuse de ei clientilor sa raspunda cat mai bine briefului primit.
Programul derulat de Saatchi & Saatchi urmareste sa creeze o punte intre tanara generatie cu un potential extraordinar si angajatorii care cauta sa gaseasca in fiecare CV experienta si competente relevante domeniului.
"Intr-o lume in care ne confruntam cu atatea restrictii bugetare, educatia ar trebui sa fie ultimul domeniu care sa aiba de suferit de pe urma acestora. Din pacate, sistemul public de educatie nu reuseste sa le asigure studentilor pregatirea practica necesara pentru a-si gasi cu usurinta un loc de munca. 'Weeks of Work' este programul de consiliere profesionala prin care Saatchi & Saatchi doreste sa ofere tinerilor posibilitatea de a dobandi competentele necesare pe piata muncii, contribuind la formarea pe premise sanatoase a noii generatii de profesionisti", a spus Mona Opran (COO, Saatchi & Saatchi).
Pana in prezent, 85 de studenti au parcurs programul bucurandu-se de o experienta relevanta in domeniu si o mai buna cunoastere a modului de lucru din agentie. Dupa absolvirea cursurilor, participantii inteleg mai bine ce oportunitati au in cariera si, cu experienta acumulata, au sanse mai mari sa isi gaseasca un loc de munca.
Mara Balaban, masteranda la SNSPA, a aflat despre acest program de pe Facebook si s-a inscris fara ezitare.
"Eu am venit pentru ca voiam sa cunosc alti tineri pasionati de comunicare, ca si mine, dar si persoane care au facut cariera in acest domeniu. Imi doream, de asemenea, sa vad cum este viata intr-o agentie de advertising. Desi eram interesata mai degraba de PR, am participat cu placere la toate cursurile. Oamenii vin direct din birou, iti povestesc despre meseria lor si poti vedea pasiunea cu care vorbesc despre fiecare proiect in parte. Vorbesc din experienta, despre intamplari adevarate, nu doar teorii. Am cunoscut oameni frumosi, am invatat multe si mi-a facut placere sa lucrez la prima campanie din CVul meu", povesteste Mara, care acum, la sfarsitul programului, este interna la PR.
Proiectul, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, este derulat in parteneriat cu Profond Management si Amazing Photos.