O sa incep acest articol cu un citat direct din alta publicatie: "Adolescenta nu suporta matematica sau fizica. De asemenea, Siminei nu-i place sa spele vasele." E doar un interviu din 2009 despre Simina, care pe la 18 ani coordona echipe de teatru in Bacau. Si era actrita-manager.
De matematica si fizica a scapat, de vase nu stim. Siguri suntem, insa, ca a migrat inspre comunicare. Cu un ocol prin America, unde a fost exchange student. Simina Zidaru e Creative Associate la Golin in prezent si spune ca tot in comunicare-i cel mai bine, chiar daca ii fac cu ochiul si alternativele muzica, film sau un restaurantel cu burgeri.
In seria noastra, incercam sa-i cunoastem pe tinerii din agentii cat de bine putem; asa ca mai adaug un strop de informatie. Siminei ii placea intr-un timp sa asculte la birou - fara casti si pe repeat - Girl on Fire de Alicia Keys.
INAINTE DE PUBLICITATE
Cu doua saptamani inainte sa ma angajez imi traiam visul american. Hoinaream prin New York si ma gandeam serios sa raman acolo. Noroc ca m-am despartit de iubitul meu american si n-am sfarsit prin Harlem.
Inainte de America a fost teatru. Vreme de vreo 5 ani, am organizat un festival in Bacau. Se chema ID fest si sunt inca sunt extrem de atasata de fenomen :) Mi-am incercat-o si cu actoria o perioada, dar n-a fost sa fie (Traiasca Lumanare). Apoi a urmat scenaristica. Aici inca incerc.
Intre timp am absolvit facultatea, la SNSPA, unde am fost o studenta model, fara nicio restanta in ciuda numeroaselor discutii in contradictoriu cu profii. Pe care by the way ii iubesc, dar asa sunt eu :)
Si atunci am stiut: advertising is the way
E one way. Pe care, acum, o explorez cu multa curiozitate si pasiune. Sper insa ca pe parcursul calatoriei mele sa ma aventurez si pe alte cai. Chiar si tangential.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu am privit niciodata o campanie ca fiind deschizatoare de drumuri. Am fost insa mereu fascinata de Craciun. Si am analizat in profunzime subiectul la un moment dat (multumesc, domnule Carlan). Abia acolo mi se pare ca a fost o sclipire de geniu. Cine s-a gandit sa faca din Craciun ce-a facut, a fost un mare smecher :)
Azi, in schimb, am sute de campanii la care ma uit cu multa invidie si admiratie deopotriva, si-mi doresc sa fi fost numele meu trecut la credits. Campaniile astea sunt cele care ma fac sa-mi doresc si mai tare sa lucrez ce lucrez.
Aerul de la Cannes prieste oricui
Pre-judecati
Am avut langa mine mereu oameni care aveau tangente cu domeniul. Si m-au tinut mereu la curent cu viata lor. De aceea am avut o perspectiva oarecum clara asupra lucrurilor.
Un singur lucru nu intelegeam inainte sa ma angajez: de ce stati atat de mult timp la birou?!
Rezerve
Inainte sa ma angajez? Ma deranja eticheta de corporatist. Nu-mi suna mie bine :) Am niste prieteni foarte apropiati care au tinut sa faca misto pe tema asta luni intregi. Ei fiind niste boemi, desigur.
Imi mai era teama sa nu fiu nevoita sa port pantalon la dunga si camasa alba.
Glumesc. Nu aveam mai nicio rezerva…
Ba da! Mi-am amintit! M-au incercat la un moment dat niste probleme de etica: Cum adica sa lucrez eu, tocmai eu, pentru un brand in care nu cred?!
La angajare
In scoala, am facut trei internshipuri la trei agentii mari de la noi, am lucrat in paralel la doua proiecte culturale si am regizat doua spectacole de teatru. A fost si un dram de noroc la mijloc. Pentru ca, nu-i asa, viata e suma unor intalniri :)
Am avut prilejul sa cunosc oamenii potriviti la momentul potrivit!
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
A fost o campanie pentru robineti de lux care, din pacate (sau din fericire), n-a vazut niciodata lumina zilei. Era o chestiune foarte complexa, ce implica de la cantat in dus a la Woody Allen, la carnetele waterproof. Imi amintesc de parca a fost ieri ca m-am chinuit rau de tot sa fac o prezentare pentru colegele mele, sa fiu sigura ca inteleg perfect la ce ma refer.
Ele au inteles. Clientul nu prea.
Eu, Simina de azi, il inteleg perfect pe client :)
Campania de care esti cea mai mandra
Cu siguranta Pepsi - Ia-ti vara in cap. A fost una dintre cele mai curajoase propuneri din viata mea. Pe scurt, am transformat dozele de Pepsi in moneda de schimb. Adica 9 tineri au plecat intr-un road trip in jurul tarii, fara niciun ban la ei. Si au supravietuit o saptamana platind toate cele necesare cu... Pepsi. Pe langa faptul ca mi se pare in continuare o super idee, a fost o reala desfasurare de forte ca sa se intample. Si pe durata campaniei s-a nascut una dintre cele mai faine relatii agentie-client.
Cea mai mare gafa de pana acum
A fost una pe care am sa o tin minte toata viata mea.
Eram la un pitch serios, primul din viata mea de altfel, iar managerul de brand ne povestea despre produsul ce urma sa se lanseze, care produs se facea ca avea acelasi nume cu un cunoscut site promiscuu. In momentul in care am auzit numele produsului (alimentar, apropo), cu o nonsalanta ce nu ma caracterizeaza zic: Brazzers e un site porno. Nu e ok…
O deziluzie
Ca sunt lucruri care nu tin de tine. Si uneori, oricat ai incerca, pur si simplu n-ai ce face.
Cel mai important lucru invatat
Nu stiu. Sa stiu ca nu stiu nimic. Asta e paradoxal cel mai destept lucru pe care-l pot zice in multe situatii.
Mai ales daca nu stiul asta este pretextul unor intrebari destepte si combustibil pentru cautari.
Mentori/ invatatori
Sa dau nume, sau cum? Nu e un singur om, sunt zeci de oameni care m-au invatat multe. Pentru ca vorbim de Simina de la Golin, fara indoiala, Hortensia este omul fara de care nu as fi fost cea de azi.
Daca nu ai lucra in comunicare, ce ai face?
Film.
Sau muzica.
Sau mi-as deschide un restaurant mic cu burgeri.
Am multe idei :) De aia cred ca totusi, cel mai bine imi sta in comunicare!