[Tinerii din agentii - Kaleidoscope Proximity] Andreea Strachina: din presa scrisa la copywriting, hop catre strategie creativa, salt la Head of Communication Design si slam dunk

[Tinerii din agentii - Kaleidoscope Proximity] Andreea Strachina: din presa scrisa la copywriting, hop catre strategie creativa, salt la Head of Communication Design si slam dunk

Atunci cand eu plangeam dupa baieti care aveau deja prietene [in liceu], Andreea Strachina (Head of Communication Design, Kaleidoscope Proximity) lucra in presa scrisa si-si petrecea timpul "pe teren" - alerga prin tara dupa subiecte. Sunt putine alte lucruri mai graitoare despre ea decat asta. 

Dupa cativa ani petrecuti si-n print, si-n publishing online, Andreea a inceput cu junioratul in copywriting. A trecut pe la Mercury360, apoi a ocupat acelasi post la Kaleidoscope. De acolo, tot in sus - la Creative Strategist - si, mai recent, la Head of Communication Design. Care inseamna un fel de Director de Creatie cu o abordare mult mai strategica.

Andreea pare ca provoaca "mersul lucrurilor". Nu trebuie sa fii numai creativ, si nu trebuie sa fii numai strateg. Se poate ajunge la un nivel unde le faci foarte bine pe amandoua. Fara sa fii batran. 

Va mai zic ca ii puteti citi niste ganduri insirate prin 2008 aici, si din 2013, aici. Si ca e workaholica, asa am auzit. Ce face pasiunea din tine, dom'le. Puteti s-o salutati si live, miercuri (29 octombrie) la conferinta Marketing for Women.

INAINTE DE PUBLICITATE

Pe teren. Am inceput in liceu cu presa scrisa si m-am oprit cand am descoperit ca se poate scrie si altfel. 

Alergam de dimineata pana seara. Intram in "belele". Traversam tara dupa subiecte. A fost frumos. Mi-am facut carte de munca cu vreo doua saptamani inainte de a incepe primul an de Jurnalism la o firma de publishing online, iar acolo m-au bagat la un curs de HTML. 

Trei luni mai tarziu, am acceptat un post de Online Project Manager la Menshealth, pe atunci externalizat la o agentie de digital (care acum nu mai e). Iar cand Menshealth a facut o pauza de la print, m-am reintors la ceea ce incepusem in liceu: presa. Si asa am ajuns la Evenimentul Zilei.

Dupa inca vreo doi ani, am ajuns in publicitate.

Alti patru ani mai tarziu, imi dau seama ca acel curs de HTML a fost cel mai bun lucru care mi s-a intamplat vreodata pentru ca atunci m-am indragostit de tehnologie.


In focuri

Si atunci am stiut: advertising is the way
Ii admiram pe oamenii care fac publicitate. Mi se parea ca sunt capabili de niste extra eforturi pe care nu le intalnesti in atat de multe meserii si ca au o logica a gandirii foarte diferita de a noastra (ceilalti).

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Amuzamentul e ca nu m-au facut campaniile, ci industria in sine.

Pre-judecati
Pentru mine, munca de ziar a fost destul de solitara pentru ca am lucrat foarte mult pe cont propriu. Acum, in agentie, trebuia sa lucrez cu oameni. Sa ii ascult, sa lucram cot la cot, sa ma gandesc si sa vad padurea mai departe de copaci. Pentru mine a fost un efort foarte mare sa ies din starea asta de "anti-sociabilitate".

Rezerve
Nu aveam rezerve, dar nici nu imi era foarte clar ce urmeaza sa se intample.

La angajare
Nu a durat mult. Fusesem la Eurobest in competitia Young pe la sfarsitul lui 2010, iar in ianuarie 2011 am trimis CV-ul plus cateva incercari de portfoliu unor agentii, printre care si celor de Mercury 360, unde mi-am facut junioratul.


To-do wall

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
Cred ca au fost niste print-uri de ATL pentru o companie anti lapte de vaca, comunicata noilor mamici. Nu-ntelegeam nimic. Noroc ca art-ul meu numai ce devenise tatic.

Campania de care esti cea mai mandra 
Sincer, nu sunt "atat" de mandra de "o campanie", cat de strategia din spatele ei si rolul pe care l-a avut ca rotita intr-un ecosistem mai mare – cel al business-ului clientului si al agentiei.

Eu in ultimul an m-am ocupat in proportie de 70% de un alt fel de produs… un nou sistem de lucru, cel in care strategia si creatia devenin un soi de creativitate aplicata.  

Mi-au trebuit aproape 3 ani in Kaleidoscope Proximity ca sa imi dau seama ca eu de fapt nu sunt un copywriter, ci un masterplan-er cu skill-uri de copy (atentie, vine de la "masterplan", nu "planner").

Mai interesant a fost faptul ca am descoperit ulterior ca meseria asta se aplica in mai multe industrii – tech, sunt Creative Strategists care fac asta aplicat pe design si user experience etc.)  Creative Strategist a si ramas intr-un final pentru ca jonglam cu doua discipline, altfel decat ceilalti.

Ce face un masterplaner? Creaza si aliniaza o serie de procese, tactici strategice, idei si obiective intr-un singur narativ care te duce din punctul A in punctul B.

Cea mai mare gafa de pana acum
Sigur am zis ceva gresit intr-o prezentare.

O deziluzie
Ca in ciuda democratizarii mediului, digitalul nu este inca recunoscut la adevarata lui valoare. Ca este inca privit, in proportie de 80%, ca tool si canal de comunicare, iar nu ca un asset in ecosistemul de business ale clientilor.

Cel mai important lucru invatat
Sa am rabdare si sa deleg.

Mentori/ invatatori
Business si oameni de la Cristian Pantazi si Miruna Ocnarescu.
Creatie si strategie de la Iulian Barbulescu si Stefan Chiritescu.
Accountability si oameni de la Adrian Hincu si Andrei Dragu.

Daca nu ai lucra in comunicare?
Regie de teatru. Imi place scena, imi place sa orchestrez si ma fascineaza behavior-ul uman. Pesemne ca ceva ceva tot as imprumuta din comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related