Al doilea absolvent de Stiinte Politice care a ajuns in comunicare din seria noastra, Andrei Mehedintu ocupa unul din scaunele cu eticheta Media Associate la Golin, mai exact cel cu priveliste inspre comunicarea corporate. Andrei a stat o perioada prin Germania, unde a studiat drept umanitar si drepturile omului, apoi, tot acolo, a lucrat exact pe domeniul pe care l-a studiat. Se mai intampla si d-astea. In cele din urma, a ales sa revina in Ro si s-a orientat catre comunicare.
Germanii l-or fi primit bine, dar poate era cam trist acolo pentru el: visul lui, varianta ideala, ia forma unui beach bar in Thailanda.
Momentan, traiesc cu un regret. Nu dau de Andrei nici pe Instagram, n-am gasit niciun review pe Foursquare, pe SoundCloud e privat si pe Pinterest, nada. Nici macar un post rusinos de pe forumurile frecventate in adolescenta nu exista. Sau poate are un "nick" special si e sub acoperire. Il mai intreb. Intre timp, sa ne cunoastem cu totii.
INAINTE DE PUBLICITATE
Ma intorsesem din Germania unde studiasem drept umanitar si drepturile omului. Dupa ce am lucrat cateva luni fix in domeniul asta, am trecut in public affairs si apoi am ajuns in PR. De atunci sunt de gasit in Ceasornicului 17, la etajul 4, pe stanga :)
Si atunci am stiut: advertising is the way
Nu cred in momente de serendipity. Sunt mai pragmatic de fel, asa ca nu pot spune ca a fost un moment anume, ci mai degraba un sir de intamplari la finalul carora am realizat ca industria de publicitate si comunicare este locul in care trebuie sa fiu.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Fac parte din generatia care a crescut odata cu industria de comunicare in Romania, asa ca toata copilaria am fost fascinat de tot felul de reclame si spoturi. Toate imi placeau, dar la vremea respectiva nu stiam orele de munca si oamenii care se aflau in spatele lor
Daca ar fi totusi sa nominalizez o campanie, imi amintesc cu drag de campania Amigo si esti ca nou. De ce? Pentru ca era printre primele reclame unde creatia si productia erau locale, adica ii recunosteam pe oamenii care apareau in reclamele alea (cred ca era Mihai Calin intr-una din ele) si era vorba si despre un fruct interzis, oricat de mult imi rugam parintii sa ma lase sa incerc si eu Amigo, ma loveam mereu de refuzul lor :)
Pre-judecati
It's not always rainbows and butterflies, it's compromise that moves us along.
Rezerve
?!?! Nu aveam nicio rezerva, eram si sunt in continuare super curios sa vad cu ce se mananca toata povestea asta cu publicitatea si comunicarea.
La angajare
Am lucrat mai intai intr-o agentie de Public Affairs, acolo ajungand relativ simplu. Oamenii mi-au dat un brief, l-am rezolvat si aia a fost. La Golin lucrurile au evoluat mai domol: ne-am vazut, ne-am placut, dar a durat ceva pana ne-am hotarat sa come together. Overall, a fost un proces care a durat cateva luni.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Hmmm, imi aduc aminte de o campanie educationala facuta pentru un client din zona serviciilor financiare care a sprijinit o expeditie pe Mont Blanc :) A fost o campanie scurta, de 2 saptamani, am fost lasat sa imi fac singur de cap, si zic eu ca lucrurile au iesit bine.
Campania de care esti cel mai mandru
Nu este o campanie in care sa fi fost implicat direct, dar e facuta de colegii mei si sunt tare bucuros ca am fost acolo cand oamenii au gandit conceptul si implementarea, e vorba de campania de comunicare a Festivalului de Film Istoric de la Rasnov de anul acesta :)
Cea mai mare gafa de pana acum
Habar nu am, cred ca am uitat sa pun niste diacritice si niste virgule intr-un material pentru un client care era cumva obsedat de lucrurile astea. De astea stiu eu, daca au fost si altele mai mari, inseamna ca cineva acolo sus ma iubeste :)
O deziluzie
Imi place sa lucrez in si pentru industria asta, daca aveam deziluzii nu stateam pe aici.
Cel mai important lucru invatat
Sa respecti si sa ai incredere in oamenii cu care lucrezi.
Mentori/ invatatori
De la persoana care, trezita la ora 5 dimineata, s-a gandit ca as face bine comunicarea corporate pentru Lowe Group :)
Daca nu ai lucra in comunicare?
Realist –as arde-o dubios printr-o multinationala fara sa imi pese prea mult de ceea ce fac
Ideal – as avea un beach bar pe o insula in Thailanda.