[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Tereza Tranaka: Cand inca lucram in corporatii, nivelul agentiilor era destul de slab. De aici si oportunitatea de a lansa propria agentie

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Tereza Tranaka: Cand inca lucram in corporatii, nivelul agentiilor era destul de slab. De aici si oportunitatea de a lansa propria agentie

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, comunicare online, BTL si productie, ca sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

 Despre evolutia business-ului de PR si al agentiei Oxygen PR, ne povesteste Tereza Tranaka (Managing Partner):

Tendinte in business-ul de PR
Business-ul de PR s-a transformat foarte mult in ultimii ani. Cuvinte cheie care definesc PR-ul in era 3.0 ar fi: multimedia, campanii integrate, social media, storytelling, research si masurarea rezultatelor, crearea de continut, brand engagement.

Relatia Client - Agentie
Simt ca relatia client-agentie este mult mai stransa acum, se lucreaza mai mult si mai bine impreuna. Sunt mai multe lucruri care au dus la intarirea relatiei client-agentie:

  • odata ce s-a pus mai mare accent pe eficienta si rezultate cuantificabile/ROI, exista mai mare nevoie de aportul agentiei in atingerea obiectivelor;
  • s-au micsorat echipele de marketing si PR la client, iar multe servicii se externalizeaza catre agentii;
  • volumul de munca a crescut, viteza de reactie este mai mare, odata cu dezvoltarea mediului digital (online si social media). Un departament de PR are o responsabilitate mai mare si atunci, o nevoie mai mare de sprijin din partea agentiei;
  • Dupa ani de munca cot la cot, clientul si agentia au ajuns sa se respecte si sa inteleaga ca impreuna pot realiza mult mai mult pe o piata din ce in ce mai competitiva si aglomerata;
  • Nivelul de profesionalism al agentiilor principale de pe piata a crescut semnificativ, oamenii au capatat experienta si pot livra mult mai bine la standardele clientilor.

Cand inca lucram in corporatii, nivelul agentiilor era destul de slab. De aici si oportunitatea de a lansa propria agentie. Vorbim de o mare diferenta in abordare, si o evolutie pozitiva rapida care s-a intamplat in ultimii 5-6 ani in PR. Fiind si in juriul PR Awards, observ cu placere o imbunatatire de la an la an a proiectelor si inscrierilor, si am convingerea ca si clientii simt acelasi lucru.

Cerintele de servicii ale clientilor
Serviciile de PR s-au diversificat semnificativ si au iesit din sfera PR-ului clasic. Asadar, in afara serviciilor standard de PR (media relations, crisis, comunicare interna, event management, CSR etc), acum vorbim de brand engagement, social listening, social media management, blogger relations, storytelling etc. As putea zice de asemenea ca PR-ul a crescut in defavoarea advertising-ului.

Clientul si consumatorul au devenit mai profunzi, cauta o comunicare mai directa, mai onesta, mai relevanta si implicit, mai credibila – lucruri pe care PR-ul le poate oferi. Noi am ajuns sa cream platforme complexe de comunicare si storytelling pentru branduri, pe canale multiple. Odata cu evolutia uneltelor de monitorizare si evaluare, putem oferi un insight mai bun catre client si evidenta unui ROI.

Modele de plata Client - Agentie
Modelele de plata nu s-au schimbat foarte mult. Se lucreaza in continuare in baza unor fee-uri lunare sau orare, sau bugete alocate per proiect.

Online/social media
As spune ca am ajuns sa comunicam preponderent online si prin canale de social media. Ne-am format echipele astfel incat sa aiba competente pentru mediul online. Avem un departament specializat de social media cu ajutorul caruia gestionam in prezent peste 40 de branduri internationale.

Cream majoritatea continutului in house, avem oameni specializati in storytelling, avem fotograf in house si producem vizualuri si concepte tot aici. Tot in aceeasi directie, am achizitionat un tool american de ultima generatie, pentru a oferi servicii de monitorizare real time si evaluare a brandurilor in mediul online. Cred foarte mult in mediul digital, este o platforma de comunicare care ofera noi oportunitati agentiilor de PR.

Workflow
Impreuna cu Frank, agentia noastra partenera, putem spune ca acoperim toate ariile de comunicare in house: PR, social media, digital strategy & performance marketing, events, creative, mobile, trade marketing etc. In total, suntem o echipa de peste 40 de oameni, gandim integrat orice campanie si acest lucru ne-a ajutat ca impreuna cu clientii, sa crestem branduri in piata. Functionam de multe ori ca un intreg departament de marketing pentru clienti precum Divertiland, care au un business sezonier, oferindu-le de la strategia de comunicare si pana la implementarea acesteia. Formatul de lucru este mult mai flexibil, ritmul mult mai rapid.

Evolutia business-ului Oxygen PR
Oxygen a evoluat si continua sa se dezvolte inca de la lansarea sa, la finele lui 2009. Lucram cu profesionalism si pasiune, si dezvoltam campanii de success pentru branduri precum Heineken, Affligem, Golden Brau, Johnnie Walker, Garanti Bank, Amway, Voestalpine, Mothercare, Olympus Dairy, Familia Brasoveanu, Divertiland, Skoda si multi altii.

Recent, ne-am alaturat retelei internationale de comunicare Global One Communication (GOC), care reuneste o serie de agentii independente din Europa, cu prezenta globala.
Prin alaturarea la GOC, Oxygen PR are acces la expertiza extinsa a retelei, in domenii variate, precum tehnologie, retail, energie, educatie, financiar sau farma. Prin intermediul agentiilor independente, GOC are o prezenta in piete cheie, precum Germania, Marea Britanie, SUA, China, Italia, Olanda, Belgia, Franta, Spania, Polonia, Rusia si altele.

GOC este prezenta si in Sillicon Valley, unde are competente puternice pe zona de tehnologie. Clientii GOC sunt atat organizatii globale mari, cat si start-up-uri mici din diverse industrii, cu o reprezentare preponderenta in IT si tehnologie. Printre clienti se numara GE, AT&T, Lenovo, Acer, Ambius, Devolo, OVH, Itancia, WordLogic, Western Digital, Bodet etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related