[Tinerii din agentii - FRIENDS\TBWA] Andreea Burlacu: Industria asta are aceleasi metehne pe care le avem fiecare dintre noi, e o entitate extrem de umanizata

[Tinerii din agentii - FRIENDS\TBWA] Andreea Burlacu: Industria asta are aceleasi metehne pe care le avem fiecare dintre noi, e o entitate extrem de umanizata

Andreea Burlacu face cate un spectacol de magie din fiecare proiect in care se implica. Banuiesc ca de asta jobul ei prezent de la FRIENDS\TBWA spune, direct, PR Magician. Andreea voia sa schimbe lumea si initial a crezut c-o poate face prin politica. O intentie foarte de apreciat, de altfel. Trecand prin meandrele realitatii, iata ca Andreea isi duce cruciada mai departe in PR.

Ii place scrisul, ii plac si oamenii. N-ar zice "nu" unui job de Bacan-Sef, nici unuia de Prim-Educator de gradinita.

INAINTE DE PUBLICITATE

Faceam Stiinte Politice. Unde am terminat cu o super lucrare de licenta: Emergenta partidelor politice postdecembriste. Mineriade, mostenirea comunista  si altele asemenea. Asadar ma preocupam de schimbarea lumii prin politica. Mi-a trecut destul de repede. Desi inca ma activez rapid si agresiv cand aud fantasmagorii si pareristi. Apoi m-am mutat la Litere la master.

Si, ca sa raspund complet, inainte de publicitate, care la mine a inceput cu digitalul, nu aveam Facebook, citeam de 20 de ori mai mult ca acum si credeam ca tot ce zboara se mananca.

 Si atunci am stiut: advertising is the way
Nu stiu daca mi-am dat seama ca vreau advertising pentru ca intai si intai am descoperit ca scrisul is the way. Si pe vremurile acelea tulburi, de trista amintire, cand intreaga industrie intra in criza, am ales calea PR-ului - atat digital, cat si clasic.

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Daca e sa incepem cu inceputul, ar fi prima campanie Coca Cola pe care am vazut-o in Romania. Inca zambesc larg cand vad tiruri rosii si-l astept pe Mos Craciun sa rasara din ele.

Apoi daca vorbim de PR, clar vorbim despre proiectul Petrom "Tara lui Andrei" - si Vodafone - Habitat for Humanity.

Pre-judecati
Cred ca aici ma incadrez in tipologia clasica. Credeam ca toti creativii stau cu picioarele pe birou, fumeaza fara oprire, ii uita Dumnezeu pe la job si sunt cei mai cei dintre toti oamenii angajati din lume. Iar in jurul lor lucreaza niste mici robotei care-i sustin. Intre timp am aflat ca mai nimic din ce credeam nu e asa, exceptie dormitul pe la birou.

Rezerve
De etica. Tot timpul etica mi-a stat in gat, iar ideologiile mi-au creat tot felul de viziuni idealiste care mi-au mancat de multe ori din motivatie si spor. Mai clar de atat: eu vreau sa salvez lumea. Si cum fac eu asta atunci cand trebuie sa fac si ce nu vreau sa fac? Cum sa procedez atunci cand voi fi nevoita sa lucrez cu un brand care nu este in aceeasi ton cu valorile mele?

Intre timp am aflat ca pot sa schimb lucruri mici, iar baby steps sunt mai sanatosi si mai usor de acceptat de catre o societate total nepregatita pentru a-i fi bine si pentru schimbare.

La angajare
M-am angajat rapid din anul 2. Am fost la un interviu si de a doua zi am inceput lucrul.

IN TIMP CE PUBLICITATE

 Prima campanie
Am organizat lansarea lucrarilor pentru fabrica P&G de la Urlati. M-am ocupat de partea de BTL, moment in care am realizat ca nu voi mai face asta. Sunt "perfectionista" si nu e chiar eficient sa te stresezi pentru cum sunt aranjate petalele florilor.

Campania de care esti cea mai mandra
Nu obisnuiesc sa fac lucruri de care n-as fi mandra si peste ani. Dupa cum spuneam, am o constiinta ucigator de atenta si nu-mi permit sa o dezamagesc. Sunt multumita de unele campanii, fericita pentru altele, cu steluta *de trecut la capitolul hai sa fim mai atenti* altele.

Fac ce-mi place si ca atare sunt happy si cu zona de voluntariat in care am activat (vezi Lecturi Urbane, Autism Romania) si cu proiectele de comunicare corporate sau evenimente: vezi Via Sport, practica-ta.ro, instameet-uri, blogul meu.

Cea mai mare gafa de pana acum
Uneori in viata sunt Elaine. Am darul de a vorbi fix despre persoana care sta in spatele meu. Si nu tot timpul zic de bine :))

O deziluzie
Faptul ca inca n-am schimbat nimic esential. Mi-ar placea sa am mai multe campanii sociale, umanitare, educative. Cat despre industrie, are aceleasi metehne pe care le avem fiecare dintre noi, e o entitate extrem de umanizata si ca atare o placi sau nu, fix cum iti place sau nu de vecinul de vis-a-vis ori de verisorul din Campeni.

Cel mai important lucru invatat
Ca-n publicitate, ca si in viata, atat timp cat faci ce-ti place si in care crezi, intr-un final vor iesi lucrurile. Daca doar te fofilezi ca rata prin apa, e posibil s-o duci bine, dar cu siguranta vei fi gol pe dinauntru.

Mentori/ invatatori
Uf, mi-e teama sa nu uit si sa nu scap pe cineva de pe podium. Invat de la toti cate ceva: fie ca vorbim de skill-uri de interactiune umana, de cuvinte sau de proceduri, m-au invatat o sumedenie de lucruri directori de creatie, DTP-isti,  interni, doamnele ce ne asigura o viata simpla si curata prin agentii. Toti m-au invatat despre viata, iar de aici pana la PR distanta nu e mare.

Totusi exista cateva persoane care mi-au transmis mai mult decat informatii, mi-au insuflat energii si motivatie. In primul rand Sorin Tudor. El mi-a pus primul word alb in fata si m-a invatat sa scriu.

Apoi, fara ierarhii sau punctaje, caci nu-mi place sa fac asta, ar fi cam asa: Dan Dumitrescu, Predu, Nir Refuah, Sorin Tranca, Nicu Stancescu. Si toti colegii pe care i-am avut in viata asta, fie ca vorbim de job, voluntariat, activitati extra. Le multumesc mult tuturor.

Daca nu ai lucra in comunicare?
As avea o bacanie. Sau o gradinita. Sau ambele. Imi plac copiii si interactiunea cu toate tipologiile umane. Asa ca as fi fost sau chiar voi fi bacan sau educator.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related