Cosmin Mares (TOTAL PR): Am curtat cel mai recent client, Paravion, inca de cand am decis sa ne specializam si pe sectorul e-business

Cosmin Mares (TOTAL PR): Am curtat cel mai recent client, Paravion, inca de cand am decis sa ne specializam si pe sectorul e-business

TOTAL PR, agentia fondata in 2009 de catre Cosmin Mares, pe atunci PR Manager la Softwin&Bitdefender, a incheiat anul 2013 cu o cifra de afaceri de peste 500.000 de euro. De fapt, Cosmin a terminat Relatii Economice Internationale la ASE, dar s-a indreptat apoi catre industria de comunicare. A fost Marketing Manager la Bitdefender, mai apoi a devenit PR Manager la Softwin. Dupa cativa ani petrecuti acolo, a decis sa puna bazele propriei companii de PR.

Printre clientii actuali ai TOTAL PR se numara Hornbach, SAP, Zonga, Cesarom, Ariston, Okian, Netopia, Foodpanda si, cel mai recent, Paravion. Mai multe despre mersul lucrurilor in agentie, care se orienteaza din ce in ce mai mult spre sectorul e-business, ne povesteste Cosmin.

Background: REI si Bitdefender
Marketingul a devenit a doua mea optiune, dupa primii ani de facultate (N.R. Relatii Economice Internationale), cand am realizat in sfarsit ca in ambasade/Ministerul Afacerilor Externe nu ajung de fapt cei care termina o facultate de profil. La Bitdefender am aplicat fara sa stiu prea multe despre ei, doar de cateva luni aparuse acest brand, prin transformarea fostului AVX.

Ulterior, de la pozitia de Marketing Manager pe Romania, am ajuns sa conduc departamentul de comunicare al grupului Softwin, care includea si Bitdefender, din pozitia de PR Manager. Au fost 7 ani grozavi, cu o echipa atat de pasionata de aceasta companie cum pana in prezent eu nu am mai intalnit.

De la PR Manager la owner de business de PR
Acum sunt peste 20 de companii de a caror strategie de comunicare ne ocupam, la care se adauga si administrarea firmei. Daca ar fi sa ma intorc acum intr-o companie, cred ca as deveni si mai stresant pentru colegi decat eram la Bitdefender, datorita ritmului de lucru cu care m-am obisnuit.

Industria de PR din Romania in ultimii 5 ani
Cel mai mare plus este clar cresterea contientizarii din partea clientilor a nevoii de PR, iar cel mai mare minus este ca s-a accentuat perceptia gresita ca PR-ul trebuie sa faca minuni in 2-3 luni pentru vanzarile unei companii.

Evolutia modelului de business TOTAL PR
Am urmat si vom urma strategia gandita la inceput - specializarea pe industrii. Cand, la prima intalnire cu un potential client, acesta vede ca vorbim aceeasi limba, ca ii intuim asteptarile, ca stim bine piata, concurentii, targetul si ca, in cateva zile, ii facem un plan de comunicare proactiv, inseamna altceva decat o prezentare frumoasa de agentie, cu birourile din strainatate ale grupului si zeci de premii mai putin relevante pentru el.

Din fericire, strategia noastra a functionat mai bine din moment ce, dupa 4 ani de activitate, suntem in top 3 agentii cu cele mai mare cresteri pe piata din punct de vedere al cifrei de afaceri si in top 5 din punct de vedere al profitului.

Cel mai profitabil sector
IT-ul si Constructii/Deco au o pondere aproximativ egala; vine insa puternic din spate e-business-ul. Dupa FlorideLux si Netopia/mobilPay, pentru care lucram de peste 3 ani, in ultimul an am castigat 4 noi clienti din acest segment: Foodpanda, Okian, Zonga si Paravion.

Evolutia serviciilor
Paleta de servicii a evoluat in ton cu piata, de la consultanta, media relations si evenimente, care sigur ca pastreaza in continuare o pondere importanta in business, spre social media si mai multe PR stunt-uri. 

Echipa
TotalPR are 9 angajati si niciunul nu face toata ziua doar rapoarte de presa :) Fiecare are task-uri clare si se implica proactiv in dezvoltarea strategiei de comunicare pentru fiecare dintre clienti.

Cel mai recent client
Cel mai recent client este Paravion, de doar 2 luni. Il curtam demult, de cand am decis ca e-business-ul este un nou segment pe care ne vom specializa. O discutie finala scurta, la obiect, cum de fapt s-a intamplat cu toti clientii din aceasta industrie. Oamenii din online sunt foarte rapizi :)

TOTAL PR in viitor
Ne dorim multumirea clientilor actuali in primul rand. Avem o rata de retentie de 90%, iar pentru multi dintre clienti, serviciile oferite s-au diversificat, datorita increderii pe care au capatat-o in noi. Apoi, noi jucatori majori din industriile unde avem o larga expertiza si incet, dar sigur, intrari pe noi industrii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related