[Insider 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Ioana Manoiu: Am devenit matematici. Nu mai construim avioane supersonice, ci avioane de hartie foarte bine targetate

[Insider 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Ioana Manoiu: Am devenit matematici. Nu mai construim avioane supersonice, ci avioane de hartie foarte bine targetate

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie, ca sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de PR si al agentiei GMP PR, Ioana Manoiu ( Managing Partner).

Tendinte in business-ul de PR
Ne aflam intr-o perioada de tranzitie. Intre ce a fost PR-ul si ce urmeaza sa fie. Am iesit demult din perioada de boom in care cresteam ca Fat Frumos din poveste, am trecut printr-o criza care ne-a zguduit considerabil si acum ne reasezam pe alte baze. PR-ul astazi se reinventeaza in fiecare zi. Modelul de business al agentiilor se schimba, ce am construit in urma cu 10 ani nu mai este valabil. Agentiile de publicitate si agentiile de digital trec prin acelasi proces ca noi. Serviciile sunt altele, expertiza pe care o cautam la oameni este alta. Suntem la inceputul unei noi ere, construim un nou tip de agentie si un nou profil de comunicator. E o perioada interesanta sa lucrezi in PR.

Relatia Client - Agentie
Inceputurile colaborarii noastre au fost tranzactionale. Noi vindeam un comunicat de presa si ei il cumparau. La un moment dat, am devenit parteneri. Am crescut impreuna, clientii au inceput sa ne asculte si sa ne caute pentru expertiza si consultanta. In criza am redevenit tranzactionali. Fara implicare emotionala si fara promisiuni pe termen lung, au intrat in schema departamentele de achizitii care au negociat serviciile de comunicare ca pe niste pixuri. Cum suntem acum? La granita. Exista un conflict intre dorinta de a crea un parteneriat pe termen lung si obiectivele financiare pe termen scurt. Cu unii dintre clienti suntem parteneri de cursa lunga, pe unii ii ajutam pe scurta durata. Avem relatii de cinci ani, dar si relatii care dureaza o saptamana. Avem proiecte de crisis management care se inchid in cateva ore. Nevoile difera de la client la client si responsabilitatea noastra ca agentie este sa fim alaturi de ei. 

Evolutia cerintelor de servicii de PR
De la media relations la social media. De la servicii simple gen organizare de evenimente la servicii complexe de tipul crisis management sau mindset change. Un lucru este cert. Se cauta rezultate. Nimeni nu mai vrea povesti intangibile si lucruri nice to have. Lucram pe obiective clare si masurabile. Am devenit matematici. Nu mai construim avioane supersonice, ci avioane de hartie foarte bine targetate.

Modelele de plata Client - Agentie
Nu au fost schimbari majore. Fee-ul lunar a ramas de baza.

Online & social media
Social media este prajitura pe care se bat trei agentii: de publicitate, de digital si de PR. Noi am infiintat departamentul de social media din 2009 si continuam sa investim resurse in zona asta. Astazi avem o echipa de trei oameni si pana la sfarsitul anului vom mai angaja.

Workflow-ul in agentii
Am renuntat la structura generalista si ne-am organizat pe departamente.

Avem sase expertize, foarte bine delimitate: Corporate, Brand, CSR, Events, Social media si Crisis.

Evolutia business-ului GMP PR
GMP PR a avut constant o cifra de afaceri intre 1.5 milioane euro si 2 milioane de euro si o rata a profitabilitatii intre 10 si 20%. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related