Sa patrunzi in mintea cuiva pare un concept rupt din filmele SF. Doar ca deja nu mai e. Martin Lindstrom, expert international in branding si autorul unor bestseller-uri despre marketing, vine la Bucuresti pe 2 octombrie ca sa ne vorbeasca exact despre asta, la conferinta GET INSIDE THE CUSTOMER’S MIND with Martin Lindstrom, organizata de Brand Emotion. Nerabdatori cum suntem, i-am pus inainte cateva intrebari despre temele pe care le va aborda in prezentarea lui si despre cum se face marketing-ul in zilele noastre.
IQads: Care vor fi principalele puncte de discutie ale prezentarii tale de la conferinta Brand Emotion?
Martin Lindstrom: Voi incerca sa ii fac pe toti cei prezenti sa inteleaga cat de irationali suntem noi, ca indivizi, cum influenteaza asta modul in care comunicam cu consumatorii si clientii si, cel mai important cum sa abordam aceasta provocare in constructia brandurilor.
IQads: Poti sa ne dai un pont despre cum am putea sa patrundem in mintea consumatorului?
Martin Lindstrom: Culca-te cu el! Sa te "culci cu consumatorul" e o metoda prin care il observi la el acasa, in mediul lui, 24/7 pe parcursul mai multor zile. Eu si echipa mea studiem consumatori din 77 de tari diferite pentru a le intelege cu adevarat modelele de comportament.
IQads: Cum o sa iti adaptezi discursul de la Brand Emotion contextului din Romania?
Martin Lindstrom: La fel ca in cazul altor tari in care am mai fost, am petrecut timp cu consumatorii din Romania – aceasta e fundatia discursului meu.
IQads: Ce asteptari ar trebui sa aiba publicul de la prezentarea ta? Le va schimba viata?
Martin Lindstrom: Din punctul de vedere al business-ului da, sper sa le schimbe viata. Cu siguranta va schimba modul in care isi construiesc brandurile, comunica si, cel mai important, modul in care oamenii de afaceri privesc si inteleg consumatorul.
IQads: La polul opus, publicul n-ar trebui sa se astepte ca prezentarea ta sa fie...
Martin Lindstrom: Plictisitoare. Taraganata. Conventionala.
IQads: In era Internetului si a informatiei care se misca foarte repede, crezi ca oamenii din marketing mai citesc carti? Mai sunt cartile de marketing un "must"?
Martin Lindstrom: Nu, nu mai citesc carti, cel mult le rasfoiesc. Ce fac marketerii acum: cauta inspiratie, idei, abordari si tehnici noi. Odata ce aud despre aceastea online, din reviste sau pe la vreun cocktail party, pun mana pe carte si cauta exact ce le trebuie. Sper ca asta ii inspira sa citeasca putin mai mult decat highlight-urile.
IQads: Sa presupunem ca e cineva care nu a citit niciuna din cartile tale si se decida sa-ti exploreze acum ideile. Cu ce carte i-ai recomanda sa inceapa?
Martin Lindstrom: Sa inceapa cu Buyology, sa continue cu Brand sense si dupa ce au parcurs-o, sa treaca la Brandwashed.
IQads: Care ar fi unul dintre principalele trenduri din branding, unul pe care cu siguranta trebuie sa-l urmarim?
Martin Lindstrom: Sa te murdaresti pe maini. Sunt de mult duse zilele in care oamenii de marketing faceau research din confortul propriului birou, ascunsi dupa ecranul computerului. Acum a venit vremea sa mearga in acelasi ritm cu consumatorii, sa fie in acelasi mediu cu ei pentru a intelege cu adevarat ce se intampla in mintile acestora. Cum se face asta - o sa va zic cand ne intalnim. Abia astept ;)