Mai stiti spotul despre the Sapeurs pe care Guinness il lansa la inceputul anului? Era despre eleganta si despre ce inseamna sa traiesti frumos, era realizat impecabil si venea acompaniat de un scurt documentar. Am scris despre el aici. Acum Guinness ne aduce o alta bijuterie de spot, cumva diametral opus celui despre Sapeurs: #madeofblack. Vizualuri puternice, conceptuale, care par rupte din videoclipul vreunui artist hip-hop, se deruleaza pe beat-urile melodiei care m-a convins sa merg la The Wolf of Wall Street: Kanye West - Black Skinhead. E produs de Rogue Film si de regizorul Sam Brown, iar agentia este AMV BBDO, Londra.
Si acum despre filozofia spotului si a campaniei - e interesanta. Daca pentru restul lumii Guinness e "Made of More", in cadrul campaniei care s-a lansat odata cu acest spot, brandul devine "Made of Black". Campania tinteste catre publicul african si explica: negrul nu e o culoare, negrul e o atitudine, negrul e indrazneala, negrul e creativitate, negrul e asa si pe dincolo, facand aluzie la calitatile brandului. Si, fiind vorba despre o campanie care se desfasoara in Africa, la calitatile culturii africane. Caracterul inspirational pe care campania si-l asuma e confirmat de o serie de clipuri de pe YouTube care prezinta povestile mai multor africani #madeofblack.
Initiativa mi se pare curajoasa, mai ales in contextul actual in care toata lumea cauta sa fie cat mai "politically correct", sa nu discrimineze, sa nu foloseasca cuvinte care ar putea fi interpretate, sa nu, sa nu, sa nu. Guinness vine si spune "black represents the best of Africa" fara sa-i fie frica de nimeni. Ma face sa ma intreb ce parere au despre asta africanii care nu sunt black.