IKEA si jurnalistii legati la ochi

IKEA si jurnalistii legati la ochi

Saptamana trecuta IKEA a inceput distributia catalogului pentru 2015. Astfel, 905.000 de exemplare ale noului catalog vor fi distribuite in locuintele din Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si imprejurimi, intre 18 august si 7 septembrie. Pe scurt, catalogul inseamna 328 de pagini si nenumarate solutii grupate in functie de trei tendinte principale: personalizarea spatiului, solutii inteligente pentru folosirea spatiului, redefinirea casei. Si arata asa: 

Cu o saptamana inainte de asta, mai multi jurnalisti si bloggeri au fost invitati sa descopere primii noutatile. Printre invitati m-am numarat si eu. Mi-ar placea sa va povestesc cum a fost, dar am fost legata la ochi si doar am auzit ce s-a intamplat, asa ca o s-o las pe Ioana Plopeanu (Senior PR Manager, THE PRACTICE) sa explice. Eu pot sa va zic doar ca am stat comod pe paturi, printre perne si ursuleti de plus, si, cu ochii inchisi, am ascultat cateva scene din viata de zi cu zi a unei familii. 

IQads: De ce ati ales sa marcati lansarea noului catalog printr-o sceneta auditiv-olfactiva?
Ioana Plopeanu:
Catalogul IKEA 2015 are tema Aici incep zilele bune si noptile linistite. Am pornit de la faptul ca acasa este locul in care te relaxezi, te gandesti, iti amintesti, planuiesti, indiferent de cat de agitata sau relaxata a fost ziua ta. In momentul in care ne-am gandit la diminetile si noptile noastre, ne-am dat seama ca, indiferent de rutina pe care o are fiecare, sunt anumite activitati care sunt universale. Cui nu-i place mirosul de cafea, cand tocmai ai deschis ochii si esti inca in pat? Sau serile in care te intorci obosit de la serviciu si iti spui: De-abia astept sa ma intind in pat! Nu am putut explica aceste senzatii in cuvinte, tocmai pentru ca depinde foarte mult de perceptia fiecarei persoane in parte. De aici ne-am gandit ca noi sa oferim stimulii, iar fiecare invitat de la conferinta de presa a putut interpreta aceste mesaje in stilul propriu.

IQads: Ce le-ati facut mai exact celor invitati?
Ioana Plopeanu: In primul rand, am lucrat foarte mult cu echipa IKEA, astfel incat sa oferim o experienta cat mai realista, iar fiecare invitat sa se regaseasca in povestea noastra la un anumit nivel.

Pentru ca sceneta de teatru senzorial sa poata fi pusa in scena, i-am rugat pe invitati sa se aseze pe paturi si sa isi lege esarfele la ochi. Dupa acest moment, a inceput experienta senzoriala propriu-zisa. Am prezentat mai multe ipostaze din viata unei familii formate din mama, tata si doi copii, iar pe tot parcursul acestora (aproximativ 15 minute), invitatii au fost legati la ochi. Primul moment: in vizita la Magazinul IKEA, familia cauta un pat matrimonial si un scaun pentru copilul mai mare. In aceste momente, actorii discutau in microfoane despre produse si treceau printre paturile pe care stateau invitatii, astfel incat acestia sa simta agitatia specifica oricarui magazin. Actorii isi cereau scuze, exact asa cum se intampla atunci cand lovesti pe cineva din greseala.

Un alt moment este acela in care cuplul ajunge acasa, sotia face curatenie, iar sotul pregateste cina. In timp ce invitatii auzeau discutii tipice intr-un cuplu, simteau cum sotia face curatenie, ei fiind cumva transformati in obiectele de mobilier pe care le curata personajul: un aspirator de birou ii aspira, se aranjau pernele pe care se sprijineau invitatii, li se periau hainele si multe altele.

A urmat noaptea, cand cuplul se odihnea, iar barbatul a inceput sa sforaie, moment in care actorii au inceput sa impinga delicat invitatii, ca si cum ei ar fi sforait. Tot pe parcursul noptii, invitatii au fost inveliti, asezati mai confortabil pe pat, au primit perne extra, astfel incat sa simta cu adevarat confortul patului si sa aiba o noapte linistita in momentul artistic pregatit.

Dimineata, totul a fost dinamic, cu zgomotul specific al apei din dus, miros de pasta de dinti, sotia care ii da indicatii sotului despre locul in dulap unde gaseste cravatele si sosetele, discutii despre planurile de peste zi si serviciu.

Totul s-a incheiat cu cei doi, care isi amintesc ca aproape au uitat de invitati si ii invita sa isi dea esarfele jos de la ochi.

IQads: Cine au fost actorii care au jucat sceneta? Cine s-a ocupat de muzica?
Ioana Plopeanu: Pentru momentul artistic am colaborat cu echipa de actori de la Laborator de Teatru Senzorial "Citit In". Tot ei s-au ocupat de muzica si sunetele specifice din timpul momentului senzorial.

IQads: Ce a fost cel mai greu in organizarea scenetei? Ce alte particularitati are proiectul?
Ioana Plopeanu: Provocarea principala a fost ca momentul senzorial sa fie cat mai aproape de realitatea dintr-o familie formata din mama, tata si doi copii. Pentru a le oferi invitatilor o experienta autentica, am cautat, impreuna cu echipa IKEA si actori, momentele definitorii dintr-un cuplu. Ce se intampla seara, dupa ce ajung acasa? Dar dimineata, cand trebuie dusi copiii la scoala sau la bunici? Care sunt discutiile dintre acestia?

Dupa ce am stabilit directiile si scenariul, am trecut chiar noi, impreuna cu echipa IKEA, printr-o serie de repetitii. Ne-am legat la ochi, in spatiul de eveniment, si am trecut prin intregul moment artistic, in Magazinul IKEA, astfel incat sa putem avea imaginea de ansamblu: sunet, conversatii, zgomotul de fundal etc.

Intregul proces a fost unul care ne-a placut foarte mult si am lucrat impreuna cu echipa IKEA, astfel incat momentul de la eveniment sa fie unul cat mai bun.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related