Daca "Ice Bucket Chalenge" e clar pentru toata lumea la ce se refera, "ALS" a ramas undeva in urma.
Raportul dintre cautarile "ALS Ice Bucket Challenge" vs. "Ice Bucket Challenge" este undeva sub 1:4.
sursa: Google Trends
Graficul ne da o idee si asupra faptului ca am trecut de momentul in care campania si-a atins apogeul.
La origine, idee campaniei Ice Bucket Challenge era asa:
"ai fost provocat, ai 24h sa donezi 100 USD sau iti torni o galeata cu apa rece/cu gheata-n cap".
De-a lungul timpului a fost asociata mai multor cauze, insa amploarea ei a venit in asociere cu ALS in directa legatura cu The ALS Association, boom-ul la nivel mondial fiind in ultimele 3 saptamani.
Cauza: ALS - Amyotrophic lateral sclerosis sau boala lui Lou Gehrig.
Viralitate
Propagarea campaniei a avut cateva directii mai vizibile:
- faci donatia, iti si torni galeata-n cap, dai provocarea mai departe (iar cauzele s-au diversificat si ele);
- donezi, dar nu-ti torni galeata-n cap si faci o mica ironie;
- iti torni galeata-n cap, pui filmul pe YouTube/Facebook, dai un share si-o provocare altor 3 prieteni, dar sari peste partea cu donatia.
"Legatura oficiala" dintre campania Ice Bucket Challenge cu The ALS Association a fost facuta si cu ajutorul unor momente de show de televiziune, in care numele organizatiei a fost mentionat sau notat.
Jimmy Fallon:
Conan O'Brien
In paralel, oameni din zona de business, showbiz si politica au amplificat campania in online.
Mark Zuckerberg l-a provocat pe Bill Gates. A acceptat provocarea si a dus-o mai departe catre Elon Musk, Ryan Seacrest si catre Chris Anderson.
Mii de nume din showbiz & business s-au alaturat campaniei.
Exista si o harta a conexiunilor din leapsa #IBC
Vin Diesel l-a provocat pe Putin. La Putin s-a rupt lantul.
Favoritul meu e Jeff Bezos, cu un moment aproape de stand-up.
Urmatorul provocat de Bezos - Jean Luc Picard :) face un moment care intra in seria participarilor uscate cu twist.
La fel fac si Charlie Sheen si 50 Cent.
La capitolul cea mai spectaculoasa participare filmata este cea a lui Paul Bissonnette, hocheistul canadian care a miscat ceva donatii si catre ALS Canada.
Cifre
Daca rezultatele cautarii expresiei "Ice Bucket Challenge" pe Google ajung la 123,000,000, e si mai interesant cum arata cautarea pe "Ice Bucket Challenge Donation" cu 51.500.000, unde in primul ecran sunt 70 % ad-uri catre paginile de donatii ale altor cauze si doar 30% continut din search-ul natural.
La cat de licitata pare expresia "Ice Bucket Challenge Donation" in AdWords, presupun ca si aceste ad-uri au mai strans ceva milioane si pentru alte cauze.
Chiar in conditiile estomparii legaturii dintre ALS si "Ice Bucket Challenge" pentru o semnificativa parte din publicul atins de viralitatea campaniei, The ALS Association a strans pana ieri peste 70 mil. USD. Aveau un target de 4.4.
In afara sumei suplimentare atrase, pentru viitorul organizatiei e foarte important numarul de noi donatori, multiplicati de cateva ori in aceasta campanie.
“Washington, D.C. (August 24, 2014) — As of Sunday, August 24, The ALS Association has received $70.2 million in donations compared to $2.5 million during the same time period last year (July 29 to August 24). These donations have come from existing donors and 1.3 million new donors to The Association” (alsa.org)
Cifrele de mai sus sunt legate de The ALS Association cu site-ul ALSA.org, dar putem observa ca traficul mai multor organizatii pe tema ALS a fost in boom; cel mai probabil si donatiile.
sursa: Alexa.com
Despre ce s-a intamplat in showbiz-ul .ro sunt cateva pasaje in articolul Mirunei - “…brandurile infloresc la fel sub apa inghetata”.
Din .ro, 3 participari mi-au ramas in minte:
Andreea Esca - cea mai influenta participare din Romania in Ice Bucket Challenge prin impactul cumulat din TV, online + sutele/miile de stiri generate de moment.
Adela Popescu - cu un gest pe care si l-a dorit extrem.
Fuego - cu galeata lui cu sampanie pentru 23 august - ziua lui, care coincide cu ziua nationala a muzicii.
Bonus: un fail simpatic si scurt